بهترین فیلم های فانتزی

  • توسط آزیتا قلی پور
  • ۴ سال پیش
  • 1
بهترین فیلم های فانتزی

بهترین فیلم های فانتزی

 

 

بهترین فیلم های فانتزی ؛ از «جادوگر شهر از» تا «دیو و دلبر» ،فیلم های فانتزی از سرگرم‌کننده‌ترین آثار سینمایی هستند که معمولا با ژانرهای مختلفی مانند عاشقانه، ماجراجویی، اکشن و… ترکیب می‌شوند.با 2مووی همراه باشید.

فیلم های فانتزی با مضامینی فانتزی مانند جادو، حوادث فراواقعی، اسطوره‌شناسی، فولکلور یا دنیاهای فانتزی عجیب‌وغریب ساخته می‌شوند. این ژانر یکی از فرم‌های ادبیات گمانه‌زن (Speculative fiction) است که در کنار فیلم‌های علمی تخیلی و ترسناک قرار می‌گیرد. در فیلم های فانتزی معمولا المانی از جادو، اسطوره، شگفتی، فرار از واقعیات و اتفاقات فراواقعی وجود دارد.

بهترین فیلم های فانتزی

از دهه 2000 این ژانر در سینما رویه موفق و محبوبی را در پیش گرفت و مجموعه فیلم‌هایی مانند «ارباب حلقه‌ها» و «هری پاتر» در همین دوره ساخته شدند. این فیلم‌ها هم از نظر تجاری و هم از نظر منتقدان موفقیت عظیمی بودند؛ تا جایی که سومین قسمت ارباب حلقه‌ها به‌عنوان اولین فیلم فانتزی، جایزه اسکار بهترین فیلم را دریافت کرد. به همین دلیل هم این آثار مسیر تازه‌ای را در دنیای فیلم های فانتزی باز کردند. با پلازامگ همراه باشید تا مروری بر بهترین فیلم های فانتزی تاریخ سینما داشته باشیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

-بهترین فیلم های فانتزی
-فیلم فانتزی The Wizard of Oz (جادوگر شهر از)
-فیلم سینمایی فانتزی Marry Poppins (مری پاپینز)
-فیلم فانتزی تخیلی Edward Scissorhands (ادوارد دست‌قیچی)
-فیلم فانتزی ماجراجویی The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه)
-فیلم خارجی فانتزی Big Fish (ماهی بزرگ)
-فیلم اکشن فانتزی Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه)
-فیلم فانتزی Charlie and the Chocolate Factory (چارلی و کارخانه شکلات‌سازی)
-فیلم فانتزی ماجراجویی The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe (سرگذشت نارنیا: شیر، جادوگر و جالباسی)
-فیلم سینمایی فانتزی Pan’s Labyrinth (هزارتوی پن)
-فیلم فانتزی The Curious Case of Benjamin Button (مورد عجیب بنجامین باتن)
و…

از آنجایی که فیلم های فانتزی یکی از سرگرم‌کننده‌ترین ژانرهای سینمایی هستند، بازار این آثار هم همیشه داغ است و سالانه شاهد عنوان‌های زیادی در این ژانر هستیم. در این مقاله به معرفی برخی از بهترین فیلم های فانتزی می‌پردازیم و به دلیل تعداد زیاد این فیلم‌ها، ممکن است آثار زیادی در این فهرست جای نگرفته باشند. همچنین شایان ذکر است که این فهرست براساس سال ساخت فیلم‌ها تنظیم شده است. امیدواریم از تماشای این فیلم‌ها لذت ببرید.

فیلم فانتزی The Wizard of Oz (جادوگر شهر از)

بهترین فیلم های فانتزی

سال ساخت: 1939
کارگردان: ویکتور فلمینگ (Victor Fleming)
بودجه ساخت: 2.8 میلیون دلار
میزان فروش: 26.1 میلیون دلار
امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8
بازیگران: جودی گارلند، فرانک مورگان، ری بولگر، برت لار، جک هالی و کلارا بلندیک

«جادوگر شهر از» یک فیلم موزیکال فانتزی است که به‌عنوان یکی از برترین فیلم‌های تاریخ سینما شناخته می‌شود. این فیلم براساس رمانی به همین نام که مخصوص کودکان است و ال. فرانک باوم، نویسنده آمریکایی آن را نوشته، ساخته شده است. این اثر به خاطر رنگی بودن (البته اولین فیلم رنگی نبود)، روایت فانتزی، موسیقی متن و شخصیت‌های به‌یادماندنی‌اش حسابی محبوب شده است. جادوگر شهر از در مراسم اسکار، جوایز بهترین ترانه و بهترین موسیقی متن فیلم را دریافت کرد.

فیلم سینمایی فانتزی Mary Poppins (مری پاپینز)

بهترین فیلم های فانتزی

سال ساخت: 1964
کارگردان: رابرت استیونسون (Robert Stevenson)
بودجه ساخت: 4.4-6 میلیون دلار
میزان فروش: 103.1 میلیون دلار
امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.8
بازیگران: جولی اندروز، دیک ون دایک، کرن دوتریس، متیو گاربر، دیوید تاملینسون، گلینیس جونز، هرمیون بادلی، اد وین، دوریس لوید، آلن نِیپیر، رتا شا، هرمیون بادلی، جی. پت امالی و جینی تایلر

«مری پاپینز» یکی دیگر از بهترین فیلم های فانتزی محسوب می‌شود. این فیلم موزیکال، ترکیبی از لایو اکشن و انیمیشن است. مری پاپینز تنها فیلم استودیوی والت‌دیزنی است که برای جایزه اسکار بهترین فیلم نامزد شده بود؛ اگرچه این جایزه را نگرفت. درعوض جوایز زیاد دیگری همانند جایزه اسکار بهترین بازیگر زن، بهترین تدوین، بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین موسیقی فیلم و بهترین ترانه را برای خود کرد. دنباله‌ای بر این فیلم به نام Mary Poppins Returns (بازگشت مری پاپینز) در سال 2018 اکران شد که آن هم نسبتا اثر موفقی بود.

فیلم فانتزی تخیلی Edward Scissorhands (ادوارد دست‌قیچی)

بهترین فیلم های فانتزی

سال ساخت: 1990
کارگردان: تیم برتون (Tim Burton)
بودجه ساخت: 20 میلیون دلار
میزان فروش: 86 میلیون دلار
امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.9
بازیگران: جانی دپ، وینونا رایدر، داین ویست، کتی بیکر، آنتونی مایکل هال و وینسنت پرایس

تیم برتون، کارگردان آمریکایی از فیلمسازانی‌ست که همواره به ژانر فانتزی علاقه وافری داشته و فیلم‌ های فانتزی زیادی را تولید کرده است. به همین دلیل هم چندین فیلم از تیم برتون در این فهرست قرار گرفته‌اند. «ادوارد دست‌قیچی» چهارمین فیلم تیم برتون است که آن را از کودکی خودش برداشت کرده است. برتون این فیلم را بعد از فیلم Batman ساخت که به‌طور گسترده‌ای موفق شده بود. اگرچه ادوارد دست قیچی به اندازه فیلم قبلی‌اش فروش نکرد، اما همواره یکی از بهترین فیلم های فانتزی به حساب ‌می‌آید.

فیلم فانتزی ماجراجویی The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه)

بهترین فیلم های فانتزی

سال ساخت: 2001
کارگردان: پیتر جکسون (Peter Jackson)
بودجه ساخت: 93 میلیون دلار
میزان فروش: 871.5 میلیون دلار
امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.8
بازیگران: ایان مک کلن الیجاه وود، ویگو مورتنسن، لیو تایلر، شان آستین، کیت بلانشت، اورلاندو بلوم، جان ریس-دیویس، بیلی بوید، شان بین، هوگو ویوینگ، کریستوفر لی و دامینیک مانهن

فیلم «ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه» اولین قسمت از مجموعه فیلم‌های ارباب حلقه‌ها است. در سال 2002 قسمت دوم این مجموعه به نام The Two Towers و در سال 2003 قسمت سوم به نام The Return of the King منتشر شدند. داستان این فیلم در سرزمین میانه که جایی خیالی است اتفاق می‌افتد و درباره ارباب تاریکی‌هاست که به دنبال یک حلقه به نام «حلقه یگانه» می‌گردد. این فیلم اغلب به عنوان یکی از برترین و تاثیرگذارترین فیلم های فانتزی تاریخ سینما معرفی می‌شود و جوایز زیادی را هم دریافت کرده است.

فیلم خارجی فانتزی Big Fish (ماهی بزرگ)

بهترین فیلم های فانتزی

 

سال ساخت: 2003
کارگردان: تیم برتون
بودجه ساخت: 70 میلیون دلار
میزان فروش: 122.9 میلیون دلار
امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8
بازیگران: یوان مک‌گرگور، آلبرت فینی، بیلی کروداپ، جسیکا لانگ، هلنا بونهام کارتر، الیسون لومن، رابرت گویلام، ماریون کوتیار، استیو بوشمی، دنی دویتو و میسی پایل

باز هم تیم برتون و باز هم یکی دیگر از بهترین فیلم های فانتزی تاریخ سینما. مضمون اصلی «ماهی بزرگ» که براساس رمانی به همین نام نوشته دانیل والاس ساخته شده، درباره مصالحه بین پدری درحال مرگ و پسرش است. از این نظر این فیلم برای برتون خیلی حائز اهمین بود؛ چرا که پدرش در سال 2000 و مادرش در سال 2002 درست یک ماه قبل از آغاز ساخت فیلم ماهی بزرگ، فوت کرده بودند.

فیلم اکشن فانتزی Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه)

بهترین فیلم های فانتزی

سال ساخت: 2003
کارگردان: گور وربینسکی (Gore Verbinski)
بودجه ساخت: 140 میلیون دلار
میزان فروش: 654.3 میلیون دلار
امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8
بازیگران: جانی دپ، اورلاندو بلوم، کیرا نایتلی، جفری راش، جک داونپورت و جاناتان پرایس

یکی از بازیگران فعال در فیلم های فانتزی، جانی دپ (Johnny Depp) است؛ او علاوه بر بازی در فیلم‌ های فانتزی تیم برتون، برای بازی در مجموعه فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب هم در این ژانر حسابی محبوب شده است. «نفرین مروارید سیاه» اولین قسمت از سری فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب بود که با استقبال خوبی مواجه شد و نقدهای مثبتی دریافت کرد.

فیلم فانتزی Charlie and the Chocolate Factory (چارلی و کارخانه شکلات‌سازی)

بهترین فیلم های فانتزی

سال ساخت: 2005
کارگردان: تیم برتون
بودجه ساخت: 150 میلیون دلار
میزان فروش: 475 میلیون دلار
امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.6
بازیگران: جانی دپ، فردی هایمور، دیوید کلی، هلنا بونهام کارتر، میسی پایل و کوین الدن

فیلم فانتزی «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» چهارمین همکاری تیم برتون و جانی دپ بود. داستان این فیلم درباره پسری به نام چارلی است که در یک مسابقه برنده می‌شود و به عنوان جایزه به یک کارخانه شکلات‌سازی مرموز و جادویی دعوت می‌شود. این اثر هم در بین منتقدان و هم در گیشه، فیلم موفقی بود.

فیلم فانتزی ماجراجویی The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe (سرگذشت نارنیا: شیر، جادوگر و جالباسی)

بهترین فیلم های فانتزی

سال ساخت: 2005
کارگردان: اندرو آدامسون (Andrew Adamson)
بودجه ساخت: 180 میلیون دلار
میزان فروش: 745 میلیون دلار
امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.9
بازیگران: ویلیام مسلی، آنا پاپپلول، اسکندر کینس، جورجیا هنلی، لیام نیسون، تیلدا سوئینتون، جیمز مک‌آووی، جیم برودبنت، ری وینستون و داون فرنچ

«سرگذشت نارنیا: شیر، جادوگر و جالباسی» قطعا یک از بهترین فیلم های فانتزی محسوب می‌شود. این فیلم که اولین قسمت از مجموعه فیلم‌های سرگذشت نارنیاست، شما را به دنیای جادویی نارنیا می‌برد و ساعات خوشی را برایتان می‌سازد. این اثر که بیشتر از 700 میلیون دلار فروش داشت، در بین منتقدان هم حسابی خوش درخشید و تبدیل به سومین فیلم موفق سال 2005 شد.

فیلم سینمایی فانتزی Pan’s Labyrinth (هزارتوی پن)

بهترین فیلم های فانتزی

سال ساخت: 2006
کارگردان: گی‌یرمو دل تورو (Guillermo del Toro)
بودجه ساخت: 19 میلیون دلار
میزان فروش: 83.3 میلیون دلار
امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.2
بازیگران: ایوانا باکرو، سرژی لوپس، ماریبل وردو، داگ جونز، آریانا خیل، آلکس آنگولو و روژه کاساماژور

شاید «هزاتوی پن» کمی با فیلم‌های دیگر این فهرست متفاوت باشد. این فیلم فقط یک فیلم فانتزی برای نشان دادن سرزمین‌های عجیب‌وغریب و قدرت‌های خارق‌العاده نیست؛ بلکه هزارتوی پن فیلمی‌ست با لایه‌های اخلاقی، فلسفی و حتی تاریخی و همین‌ها هم تماشای آن را دوچندان لذت‌بخش می‌کنند. این فیلم در فهرست بهترین فیلم‌های جنگی هم قرار گرفته که از اینجا می‌توانید سری به آن فهرست هم بزنید.

فیلم فانتزی The Curious Case of Benjamin Button (مورد عجیب بنجامین باتن)

بهترین فیلم های فانتزی

سال ساخت: 2008
کارگردان: دیوید فینچر (David Fincher)
بودجه ساخت: 167 میلیون دلار
میزان فروش: 334 میلیون دلار
امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.8
لینک ویکی‌پدیا
بازیگران: برد پیت، کیت بلانشت، تراجی پی. هنسون، جولیا اورموند، الیاس کوتیاس، جرد هریس، جیسون فلمینگ، تیلدا سوئینتن و ماهرشالا علی

دیوید فینچر، کارگردان آمریکایی به ساختن فیلم‌های اقتباسی معروف است. یکی از این فیلم‌ها، «مورد عجیب بنجامین باتن» نام دارد که براساس داستان کوتاهی از اف. اسکات فیتزجرالد، نویسنده آمریکایی ساخته شده است. این فیلم داستان مردی است که به صورت برعکس سنش بالا می‌رود؛ یعنی اینکه او با ظاهری پیر به دنیا می‌آید و هرچه می‌گذرد، جوان‌تر می‌شود. این عنوان جوایزی مانند جایزه اسکار بهترین گریم و بهترین جلوه‌های ویژه را برای خود کرده است.

فیلم اکشن فانتزی Avatar (آواتار)

بهترین فیلم های فانتزی

سال ساخت: 2009
کارگردان: جیمز کامرون (James Cameron)
بودجه ساخت: 237 میلیون دلار
میزان فروش: 2.79 میلیارد دلار
امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.8
بازیگران: سم ورثینگتون، زویی سالدانیا، استیون لانگ، میشل رودریگز، سیگورنی ویور، جووانی ریبیسی، ژول دیوید مور و سی.سی.اچ. پاوندر

«آواتار» بعد از فیلم Avengers: Endgame، دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان است. این اثر بیشتر از 2 میلیارد دلار فروش داشته و لقب اولین فیلمی که بیشتر از 2 میلیارد دلار می‌فروشد را به خود اختصاص داده است. آواتار که به تازگی 10 سالگی اکران خود را جشن گرفته است، در مراسم اسکار برای 9 جایزه نامزده شده بود و 3 جایزه را از جمله جایزه اسکار بهترین جلوه‌های ویژه و بهترین فیلم‌پردازی را دریافت کرد. در این مقاله می‌توانید با فیلم آواتار بیشتر آشنا شوید.

فیلم فانتزی کمدی Hugo (هوگو)

بهترین فیلم های فانتزی

سال ساخت: 2011
کارگردان: مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese)
بودجه ساخت: 150-170 میلیون دلار
میزان فروش: 185.8 میلیون دلار
امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.5
بازیگران: بن کینگزلی، ساشا بارون کوهن، کلویی مورتز، امیلی مورتیمر، جود لا، ری وینستون، ایسا باترفیلد و کریستوفر لی

مارتین اسکورسیزی اصولا کارگردانی نیست که فیلم‌ های فانتزی بسازد؛ اما با فیلم Hugo به دنیای جادویی و کودکانه پسربچه‌ای به نام هوگو وارد می‌شود. «هوگو» در هشتادوچهارمین مراسم اسکار برای 11 جایزه و بیشتر از همه فیلم‌های دیگر آن دوره نامزد شده بود و درنهایت 5 جایزه از جمله بهترین فیلم‌پردازی و بهترین جلوه‌های ویژه را برای خود کرد. با این حال فیلم Hugo از نظر تجاری یک شکست به حساب می‌آمد و در مقابل بودجه 150-170 میلیون دلاری‌اش، فقط 185 میلیون دلار فروش داشت.

فیلم فانتزی ماجراجویی Harry Potter and the Deathly Hallows – Part 2 (هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت دوم)

بهترین فیلم های فانتزی

سال ساخت: 2011
کارگردان: دیوید ییتس (David Yates)
بودجه ساخت: 250 میلیون دلار (به همراه قسمت اول)
میزان فروش: 1.342 میلیارد دلار
امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.1
بازیگران: دنیل ردکلیف، روپرت گرینت، اما واتسون، هلنا بونهام کارتر، رالف فاینس، آلن ریکمن، مایکل گمبون، شان بیگرستف و اسپنسر وایلدینگ

مجموعه فیلم‌های هری پاتر یکی از بهترین و جذاب‌ترین دنیاهای فانتزی را به تصویر کشیدند. «هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت دوم» آخرین قسمت از مجموعه فیلم‌های هری پاتر و به نوعی بهترین قسمت در میان این سری است. این فیلم که ادامه‌ای بر ماجراجویی‌های هری پاتر و دوستانش است، در گیشه به موفقیت عظیمی رسید و بیشتر از 1 میلیارد دلار فروش کرد و همچنین یکی از بهترین فیلم‌های سال 2011 بود. این فیلم سومین فیلم پرفروش جهان و پرفروش‌ترین فیلم سال 2011 است.

فیلم سینمایی فانتزی Maleficent (مالفیسنت)

بهترین فیلم های فانتزی

سال ساخت: 2014
کارگردان: رابرت استرومبرگ (Robert Stromberg)
بودجه ساخت: 180-263 میلیون دلار
میزان فروش: 758.5 میلیون دلار
امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7
بازیگران: آنجلینا جولی، شارلتو کوپلی، ال فانینگ، ایملدا استنتون، جونو تیمپل، سم رایلی و لزلی من ویل

نکته جالب فیلم «مالفیسنت» این است که به یکی از شخصیت‌های منفور دنیای والت دیزنی پرداخته است. این فیلم که با الهام از فیلم انیمیشنی «زیبای خفته» ساخته شده، از زاویه دید شخصیت منفی داستان، یعنی مالفیسنت با بازی آنجلینا جولی (Angelina Jolie) روایت می‌شود. این عنوان چهارمین فیلم پرفروش سال 2014 بود. دنباله این فیلم با نام Maleficent: Mistress of Evil در تاریخ 18 اکتبر 2019 (26 مهر 1398) اکران شد. در این مقاله می‌توانید با قسمت دوم فیلم مالفیسنت بیشتر آشنا شوید.

فیلم فانتزی عاشقانه Cinderella (سیندرلا)

بهترین فیلم های فانتزی

 

سال ساخت: 2015
کارگردان: کنت برانا (Kenneth Branagh)
بودجه ساخت: 95-100 میلیون دلار
میزان فروش: 543.5 میلیون دلار
امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.9
بازیگران: لیلی جیمز، کیت بلانشت، ریچارد مدن، استلان اسکارشگورد، هالیدی گراینگر، درک جاکوبی، هلنا بونهام کارتر، سوفی مک‌شرا، هایلی اتول، بن چاپلین و جاشوآ مک‌گوایر

باز هم والت دیزنی به سراغ یکی از انیمیشن‌های قدیمی‌اش می‌رود و در سال 2015 فیلم فانتزی عاشقانه «سیندرلا» را می‌سازد. این کار با فروش بیشتر از 500 میلیون دلار، پرفروش‌ترین فیلم کنت برانا، کارگردان فیلم است و در هشتادوهشتمین مراسم اسکار، نامزد دریافت جایزه بهترین طراحی لباس شده بود.

فیلم فانتزی The Jungle Book (کتاب جنگل)

بهترین فیلم های فانتزی

سال ساخت: 2016
کارگردان: جان فاورو (Jon Favreau)
بودجه ساخت: 177 میلیون دلار
میزان فروش: 966.6 میلیون دلار
امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.4
بازیگران: بیل مری، بن کینگزلی، ادریس البا، اسکارلت جوهانسون، لوپیتا نیونگو، جیانکارلو اسپوزیتو، کریستوفر واکن و برایتون شاربینو

جان فاورو گویا به ساختن فیلم‌های اقتباسی از انیمیشن‌های والت دیزنی علاقه دارد و به‌تازگی با فیلم موزیکال «شیر شاه» حسابی سروصدا کرد؛ اما او پیش از این در سال 2016 فیلم «کتاب جنگل» را ساخته بود که اقتباسی از انیمیشنی به همین نام محصول سال 1967 است. داستان کتاب جنگل درباره پسربچه یتیمی است که در جنگل و درکنار حیوانات بزرگ می‌شود. این فیلم یک موفقیت تجاری بود و پنجمین فیلم پرفروش سال 2016 و سی‌امین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد. The Jungle Book به خاطر جلوه‌های ویژه‌اش در هشتادونهمین مراسم اسکار جایزه گرفت.

فیلم سینمایی فانتزی The Shape of Water (شکل آب)

بهترین فیلم های فانتزی

سال ساخت: 2017
کارگردان: گی‌یرمو دل تورو
بودجه ساخت: 20 میلیون دلار
میزان فروش: 195.2 میلیون دلار
امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.3
بازیگران: سالی هاوکینز، مایکل شنون، ریچارد جنکینز، داگ جونز، مایکل استلبرگ و اکتاویا اسپنسر

11 سال بعد از فیلم هزارتوی پن، گی‌یرمو دل تورو باز هم سراغ ژانر فانتزی می‌رود و فیلم «شکل آب» را می‌سازد. شکل آب که یکی از بهترین فیلم های فانتزی عاشقانه به حساب می‌آید، داستان یک نظافتچی لال در یک آزمایشگاه دولتی است که عاشق موجودی عجیب‌و‌غریب و انسان‌نما می‌شود. این اثر که به خاطر بازی‌ها، فیلمنامه، کارگردانی، جلوه‌های ویژه و موسیقی متنش مورد تحسین همگان قرار گرفته، در هفتادوچهارمین جشنواره فیلم بین‌المللی ونیز، جایزه شیر طلایی را دریافت کرد. شکل آب در سیزده رشته مختلف در مراسم اسکار هم نامزد شده بود که برخی از آن‌ها مانند بهترین فیلم و بهترین کارگردان را دریافت کرد.

فیلم فانتزی تخیلی A Monster Calls (هیولایی فرا می‌خواند)

بهترین فیلم های فانتزی

سال ساخت: 2017
کارگردان: خوان آنتونیو بایونا (J. A. Bayona)
بودجه ساخت: 43 میلیون دلار
میزان فروش: 47.3 میلیون دلار
امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.5
بازیگران: لوییس مک دوگال، لیام نیسون، فلیسیتی جونز، سیگورنی ویور، توبی کبل و جرالدین چاپلین

یکی دیگر از بهترین فیلم های فانتزی این فهرست، فیلم «هیولایی فرا می‌خواند» است که رابطه پسربچه‌ای 10 ساله و هیولایی عظیم را به تصویر می‌کشد؛ اما داستان آن فراتر از این رابطه عجیب‌و‌غریب است و به عواطف و احساسات عمیق انسانی می‌پردازد. گرچه این فیلم فروش چندانی نداشت، اما به خاطر مضامین، کارگردانی، بازی‌ها و جلوه‌های ویژه مورد توجه منتقدان قرار گرفت.

فیلم فانتزی عاشقانه Beauty and the Beast (دیو و دلبر)

بهترین فیلم های فانتزی

 

سال ساخت: 2017
کارگردان: بیل کاندن (Bill Condon)
بودجه ساخت: 160-255 میلیون دلار
میزان فروش: 1.264 میلیارد دلار
امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.2
بازیگران: اما واتسون، دن استیونز، لوک ایوانز، یوان مک‌گرگور، ایان مک‌کلن، اما تامسون، کوین کلاین، جش گد، آدرا مک‌دانلد، گوگو امبتا-را، استنلی توچی و آدریان شیلر

آخرین فیلم ما در فهرست بهترین فیلم های فانتزی، فیلمی نیست جز «دیو و دلبر»؛ اثری دیگر که براساس انیمیشنی قدیمی از والت دیزنی ساخته شده است. این فیلم که اما واتسون نقش اولش را بازی کرده، با فروشی بیشتر از 1.2 میلیارد دلار، پرفروش‌ترین فیلم موزیکال لایو اکشن، دومین فیلم پرفروش سال 2017 و شانزدهمین فیلم پرفروش تاریخ سینما است.

فیلم اکشن فانتزی

گرچه فیلم های فانتزی زیادی وجود دارند و هر ساله به تعداد آن‌ها نیز اضافه می‌شود؛ اما در این مقاله سعی کردیم برخی از بهترین فیلم های فانتزی را برای شما معرفی کنیم. بهترین فیلم فانتزی که شما دیده‌اید چه فیلمی بوده است؟ به نظر شما جای کدام فیلم های فانتزی در این فهرست خالی است؟

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

1 نظر در حال حاضر

  1. لایواکشن های دیزنی واقعن بینظیرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *