معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

  • توسط آزیتا قلی پور
  • ۴ سال پیش
  • 0
معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

 

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه قرن ۲۱ که احساسات شما را برانگیخته می‌کنند ،در این مقاله اختصاصی، میخواهیم لیست بهترین فیلم های عاشقانه قرن را به شما معرفی کنیم. عشق یکی از مفاهیم عمیق انسانیت است که نمی‌توان هیچ جنبه‌ای از آن را از زندگی حذف نمود؛ معروف‌ترین و زیباترین داستان‌های جهان بر مبنای عشق نوشته شده‌اند و زیباترین عواطف انسانی نیز در کنار عشق معنا پیدا کرده‌اند. دنیای سینما نیز از این موضوع مستثنا نشده و فیلم‌های خوش‌ساخت ژانر عاشقانه و درام همواره جزو پرطرفدارترین فیلم‌ها بوده و هستند. تماشای یک فیلم عاشقانه زیبا در کنار کسی که عاشقش باشید می‌تواند یکی از به‌یاد‌ماندنی‌ترین خاطرات زندگی را رقم بزند و به همین خاطر می‌خواهیم در انتخاب یک فیلم عاشقانه با کیفیت به شما کمک کنیم. اگر طرفدار فیلم های عاشقانه و رمانتیک باشید از دانلود و تماشای این فیلم ها پشیمان نخواهید شد.

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

35. غرور و تعصب – Pride and Prejudice – ۲۰۰۵

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

یک فیلم اقتباسی از رمان جین آستن به همین نام که کیرا نایتلی شخصیت الیزابت بنت را برعهده گرفت و نامزد اسکار شد. او این نقش را به زیبایی ایفا کرد و باعث شد تصورتان نسبت به این شخصیت مثبت تر شود. هر لحظه ی این فیلم زیبا و دلنسین است و علاقه مندان به ژانر عاشقانه را تا پایان راضی نگه می دارد.

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

34. خواستگاری – The Proposal – ۲۰۰۹

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

فیلمی به کارگردانی آن فلچر و نویسندگی پتر شیارلی، درباره یک مدیر کانادایی (ساندرا بولاک) و دستیار خوش‌تیپ و بلندپروازش (رایان رینولدز). او برای اقامت در ایالات‌متحده مجبور است با دستیارش ازدواج کند و سپس برای دیدن خانواده او به آلاسکا می‌رود. سپس متوجه می‌شویم که این رئیس بداخلاق چقدر آسیب‌پذیر است (او سال‌ها پیش خانواده‌اش را از دست داده) و سپس عاشق دستیار و خانواده‌اش می‌شود.

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

33. افسانه تارزان – The Legend of Tarzan – ۲۰۱۶

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

یک فیلم ماجراجویانه رمانتیک از دیوید یتس، درباره شخصیت معروف تارزان، با این تفاوت که در این فیلم رابطه او با همسرش جین (مارگارت رابی) را نشان می‌دهد. این فیلم از همان افسانه قدیمی تارزان الهام گرفته اما علاوه بر آن تارزان و جین مجبورند با اهریمن مبارزه کنند و به همین دلیل صحنه‌های اکشن جالبی خلق می‌شود.

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

32. لا لا لند -۲۰۱۶- La La Land

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

دیمین شزل، نویسنده و کارگردان “لا لا لند”، با ساختن یک فیلم جالب، رمانتیک، جذاب و خوش ساخت، در سال ۲۰۱۷ اسکار بهترین کارگردانی را از آن خود کرد. بازی زیبا و دیدنی “اما استون” و “رایان گاسلینگ” یکی دیگر از جذابیت های این فیلم است؛ فیلمی که در آن تمام احساسات شخصیت ها به صورت رقص، آهنگ و تصمیمات آنها، نشان داده می شود. گفتنی است که این فیلم جایزه ی اسکار بهترین موسیقی اورجینال را هم در سال ۲۰۱۷ به دست آورد. “اما اسنون” نیز اسکار بهترین بازیگر نقش اول را برای بازی در این فیلم دریافت کرد. اگر از طرفداران فیلم های عاشقانه و موزیکال هستید و در عین حال از رویا پردازی لذت می برید، از تماشای این فیلم پشیمان نخواهید شد.

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

31. گرگ‌ومیش – Twilight – ۲۰۰۸

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

در این فیلم از کاترین هاردویک شاهد داستان یک خانواده خوش آشام، از استفانی مایر، خواهیم بود که اگرچه با بودجه ۳۷ میلیون دلاری و بازیگران ناآشنا ساخته شد اما به یک فیلم پرفروش تبدیل شد. بلا سؤال (کریستین استوارت) یک دختر دبیرستانی معمولی است که به یک شهر کوچک می‌رود تا با پدرش (بیلی برک)، که یک پلیس است، زندگی کند. زیرا مادرش مجدداً ازدواج کرده است. او عاشق ادوارد کولن (رابرت پاتینسون) می‌شود که خون‌آشام است و پوستش زیر نور خورشید می‌درخشد. اما این به آن معنا نیست که این خوش آشام ها با دیدن انسان وسوسه می‌شوند. اگرچه این فیلم در ابتدا باعث نگرانی سینماگران شد اما به‌زودی به موفقیت رسید و در زمان اکران ۷۰ میلیون دلار فروش داشت و به موفق‌ترین فیلمی که توسط یک زن کارگردانی شده بود تبدیل گشت. این فیلم در سراسر جهان ۴۰۲,۲ میلیون دلار فروش داشت و سپس ادامه آن تولید شد.

 

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

30. آنچه زنان می‌خواهند – What Women Want – ۲۰۰۰

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

نانسی مایرز یکی از کارگردان‌های موفق فیلم‌های کمدی زنانه است. او کارگردانی و نویسندگی این فیلم را بر عهده داشت و از فیلم‌های کمدی کلاسیک الهام می‌گیرد. با بررسی شش کمدی رمانتیک او می‌توانید سیر پیشرفت حرفه‌ای او را مشاهده کنید. دیان کیتون در فیلم “بیبی بوم” (۱۹۸۷) که با نگهداری از یک فرزند احساسات انسانی‌اش را بازمی‌یابد؛ سه دهه بعد هم در فیلم “کارآموز” شاهد آن هاتاوی هستیم که به کار اعتیاد دارد و با رابطه با رئیسش، رابرت دنیرو، قلب و احساسش را بازمی‌یابد. در این فیلم موفق که در سراسر جهان ۳۷۴ میلیون دلار فروش داشت، مل گیبسون مدیر اجرایی یک آژانس تبلیغاتی است که می‌تواند احساسات و افکار زنان را بشنود، به همین دلیل باریتای او (ماریسا تامی) تصور می‌کند که او باید هم‌جنس‌گرا باشد، از آن‌سو، رئیس سنگدلش هلن هانت از او می‌خواهد که به دلیل این توانایی محصولات را به زنان بفروشد. مایرز معتقد است که تمام فیلم‌ها به‌نوعی تخیلی هستند و از زندگی واقعی ما جالب‌تر، مهیج‌تر و رمانتیک‌تر هستند، به همین دلیل است که برای تماشای آن‌ها به سینما می‌رویم.

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

29. پنج تای برتر – Top Five- ۲۰۱۴

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

فیلمی به کارگردانی و نویسندگی کریس راک درباره یک روز از زندگی یک سلبریتی، آندره آلن (کریس راک)، که می‌خواهد جدی گرفته شود و زمانی که یکی از گزارشگران نیویورک‌تایمز (روزاریو داوسون) با او مصاحبه می‌کند مجبور می‌شود درباره حرفه‌اش به‌عنوان کمدین صحبت کند. در این فیلم راک و داوسون زوج موفقی هستند که در کنار سایرین، کوین هارت، تریسی مورگان، سدریک و لزلی جونز، نقش‌آفرینی می‌کنند. راک برخی از نکات این فیلم را از جولی دل پی، که در گذشته با او همکاری داشت، گرفته است.

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

28. مسافران -۲۰۱۶- Passengers

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

طرفداران جنیفر لارنس با دیدن این فیلم هیجان زده می شوند زیرا بار دیگر استعدادهای او را مشاهده خواهند نمود. این فیلم اخلاقیات و باورهای شما را زیرسوال می برد. سفینه فضایی آوالون ۵۰۰۰ مسافر را در یک سفر ۱۲۰ ساله به سیاره هوم استید ۲ می برد. در این میان مشکلاتی باعث می شود جیم پرستون (کریس پرت) بیدار شود. پس از یک سال جیم می خواهد خودکشی کند اما به جای آن مسافر دیگری به نام آرورا لین (جینفر لارنس) را بیدار می کند. برای جلب اعتماد آرورا به او می گوید سیستم اش معیوب شده. آرورا پس از اگاهی از اینکه آن سیاره را دیگر نخواهد دید خاطرات خود را نوشته و عاشق جیم می شود. با این حال پس از اینکه متوجه می شود جیم چه کرده، از اینکه زندگی او را نابود کرده است از جیم متنفر می شود. رویارویی با مرگ باعث می شود به وضعیت خود بیندیشند. آرورا تصمیم می گیرد به جای خوابیدن در محفظه زمان باقی مانده را با جیم بگذراند. شما کدام یک را ترجیح می دهید؟ زندگی با افرادی که نمی شناسید یا وقت گذرانی با تنها کسی که عاشق اش هستید؟

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

 

27. دو عاشق – Two Lovers- ۲۰۰۸

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

عشق همیشه تأثیرگذار است بخصوص اگر خواکین فینیکس هم در آن حضور داشته باشد. جیمز گری کارگردانی و نویسندگی آن را بر عهده داشت و البته از داستان کوتاه “شب‌های سفید” فئودور داستایفسکی الهام گرفته و آن را به یک فیلم موفق تبدیل نموده است. ونسا شاو، گوینت پالترو و ژاک فنیکس در یک مثلث عشقی قرار دارند. این فیلم با صحنه خودکشی آغاز شده و صحنه‌های بعدی نیز از آن شادتر نیستند، اما کارگردانی گری آن‌قدر موفق است که این داستان را به یک داستان متفاوت تبدیل می‌کند.

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

26. شکل آب -۲۰۱۷- The Shape of Water

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

اگر به فیلم های عاشقانه و فانتزی علاقه دارید حتما این فیلم را تماشا کنید. داستان این فیلم در سال ۱۹۶۲ میلادی در جریان است و درباره ی دختری ناشنوا به نام “الیسا” است که به عنوان یک نظافتچی در آزمایشگاهی دولتی کار می کند. “الیسا” به طور اتفاقی با موجود دوزیست عجیبی که به آزمایشگاه آورده می شود ملاقات می کند و با زبان اشاره با او ارتباط برقرار می کند؛ این رابطه رفته رفته صمیمی تر می شود تا جایی که “الیسا” عاشق این موجود شده و تصمیم می گیرد او را از آزمایشگاه بیرون ببرد.

یکی از نقاط قوت فیلم “شکل آب” فضا سازی و موسیقی مناسب آن است که مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد. این فیلم در سال ۲۰۱۸ جایزه ی اسکار بهترین فیلم را از آن خود کرد.

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

25. وفادارانه – High Fidelity – ۲۰۰۰

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

این فیلم از چند لحاظ یک فیلم برتر است: بهترین اقتباس از رمان نیک هورنبی (درباره یک پسر)، بهترین فیلم استفان فیرز و بهترین اجرای جان کیوساک. وفادارانه داستان عاشقانه یک مرد و هنرمند موردعلاقه‌اش است. همچنین می‌توان آن را داستان مردی دانست که در گذشته گیر کرده و هنوز هم عاشق زنان ترانه نویس است. حتی امروز هم می‌توانید از دیدن این فیلم لذت ببرید و مطمئن باشید تأثیرگذاری ۱۷ سال پیش خود را حفظ کرده است.

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

24. لاوینگ – Loving – ۲۰۱۶

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

نویسنده و کارگردان این فیلم جف نیکولز در زمان اکران آن در جشنواره کن معتقد بود که این فیلم آن‌چنان‌که باید با اقبال مواجه نشده است. این فیلم بر اساس داستان واقعی زندگی زوجی به نام‌های ریچارد و میلدرد لاوینگ ساخته شده که در سال ۱۹۶۷ به جرم ازدواج با یکدیگر از ویرجینیا تبعید شدند. در این فیلم جوئل اجرتون، بازیگر استرالیایی در نقش ریچارد و بازیگر دورگه ایرلندی روث نگا در نقش میلدرد ظاهر شده‌اند. فیلم‌ساز این فیلم تلاش کرد تا داستان این فیلم را بدون هرگونه اغراق به نمایش بگذارد، چیزی که در هالیوود به‌ندرت اتفاق می‌افتد. این فیلم داستان زوجی است که از لحاظ قانونی نمی‌توانند در کنار هم بمانند و هنرمندان فیلم هم این رنج و فراق را به‌خوبی نشان می‌دهند. این فیلم بسیار تأثیرگذار بود و نگا برای اولین بار نامزد جایزه اسکار شد.

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

23. زندگی ادل – Blue Is the Warmest Color- ۲۰۱۳

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

این فیلم روایتگر عشق میان دو زن همجنسگرا است، دختر جوانی به نام ادل (با بازی ادل اگزارکوپولوس) که اگرچه در ظاهر از نظر جنسی به مردان تمایل دارد، اما پس از آشنایی با دختری به نام اما (با بازی لئا سدو) به او دل می‌بازد. بنابر تصمیم اعضای هیئت‌داوران، نخل طلا علاوه بر کارگردان، استثنائاً به دو هنرپیشه زن این فیلم، یعنی ادل اگزارکوپولوس و لئا سیدو نیز اهدا شد. فیلم‌برداری این فیلم ۸۰۰ ساعت طول کشید و محصول نهایی آن یک فیلم ۱۷۹ دقیقه‌ای است. بسیاری این فیلم موفق از عبدللطیف کشیش را یک فیلم بحث‌برانگیز می‌دانستند بااین‌حال بسیار موفق از آب درآمد.

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

22. دیو و دلبر – Beauty and the Beast – ۲۰۱۷

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

یک اثر کلاسیک از دیزنی با یک داستان اسطوره ای زیبا و بازیگران درخشان که به یکی از جذاب ترین داستان های عاشقانه تبدیل شده است. در این فیلم شاهد یک داستان عمیق تر، مخصوصا از جانب دیو، هستیم. بازیگران با خلق یک داستان عمیق فیلم را دیدنی می کنند. داستان عشق های نامتعارف و غیر عادی معمولا طرفدران زیادی دارند و “دیو و دلبر” بدون شک یکی از بهترین آنهاست.

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

21. عشق و بسکتبال – Love & Basketball – ۲۰۰۰

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

در سینمای هالیوود امروز کارگردانان مطرح زن بسیاری وجود دارد که یکی از آن‌ها جینا پرینس-بایدوود، کارگردان و نویسنده مطرح است که تاکنون فیلم‌های کوتاه و بلند و سریال‌های تلویزیونی را کارگردانی نموده و جوایز متعددی کسب نموده است. این فیلم ورزشی داستان عمر اپس و سانا لاتان، دو بازیکن بسکتبال رقیب را نشان می‌دهد که از دوران کودکی عاشق هم بوده‌اند. این فیلم فروش بالایی داشت و برای این کارگردان جوایزی را به همراه آورد. همچنین نام او را به‌عنوان یک کارگردان مطرح بر سر زبان‌ها انداخت.

20. خرچنگ -۲۰۱۵- The Lobster

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

برخی فیلسوفان معتقد اند اگر بعضی آدم ها چیزی از عشق نمی شنیدند، هرگز عاشق نمی شدند. واقعا اگر ما هیچ گاه در سینما و ادبیات نام عشق را نمی شنیدیم اینگونه در جستجویش بودیم؟ فیلم “خرچنگ” ما را با سوال هایی از این دست مواجه می کند و نقش جامعه و انسان های دیگر را در مورد روابط عاطفی بررسی می کند. فیلم “خرچنگ” در دنیای عجیبی با قوانینی عجیب تر می گذرد و تماشایش ما را شوکه می کند، می ترساند و راجع به پیروی از قوانین جامعه خودمان به فکر فرو می برد.

 

19. من عشق هستم – I Am Love – ۲۰۰۹

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

تیلدا سوئینتن می‌تواند با هر گریم و در هر نقشی درخشان ظاهر شود. او در این فیلم ملودرام برای اولین بار با کارگردان ایتالیایی لوکا گوادانینو همکاری داشته و در نقش اما، زنی که با یک مرد اشراف‌زاده میلانی ازدواج کرده، ظاهر می‌شود. اما زمانی که همسر او تصمیم می‌گیرد دارایی خانوادگی را به پسر و نوه‌اش که می‌خواهند یک رستوران داشته باشند، واگذار کند همه‌چیز تغییر می‌کند. او در ابتدا یک مادر و همسر معمولی است اما پس از آشنایی با آشپز این رستوران همه‌چیز تغییر می‌کند.

 

18. کارول – Carol – ۲۰۱۵

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

یک فیلم عاشقانه از تاد هینز درباره عشق میان کارول (کیت بلانشت) و ترز بلیوت (رونی مارا) در دهه ۵۰ میلادی که بسیار تأثیرگذار است. این فیلم توجه منتقدین را به خود جلب کرد و بسیاری این فیلم را یک فیلم ملودرام و غم‌انگیز می‌دانند.

 

17. دفترچه امیدبخش – Silver Linings Playbook – ۲۰۱۲

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

فیلم درام، کمدی و عاشقانهٔ آمریکایی به کارگردانی دیوید او راسل است. فیلم‌نامهٔ این اثر نوشتهٔ خود راسل برگرفته از رمانی با همین نام از متیو کوئیک می‌باشد. جنیفر لارنس و بردلی کوپر در این فیلم نقش یک زوج شکست‌خورده اما جذاب را ایفا می‌کنند. این رابطه کمدی جالب و درعین‌حال تأثیرگذار است زیرا در کنار هم می‌توانند عشق واقعی را بیابند. جنیفر لارنس از آن دست بازیگرانی است که هویت جدیدی به شخصیت بخشیده و به همین دلیل جایزه بهترین بازیگر زن فیلم‌های کمدی را دریافت نمود.

 

16.بیمار بزرگ -۲۰۱۷- The Big Sick

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

این فیلم بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است. “کمیل نانجیانی” پسری پاکستانی است که از بچگی در شیکاگو بزرگ شده است و به عنوان یک استند آپ کمدین مشغول به کار است. خانواده ی کمیل اصرار دارند که او با دختری پاکستانی ازدواج کند ولی او عاشق دختری آمریکایی به نام “امیلی” می شود. بعد از مدتی “امیلی” دچار بیماری سختی می شود و این اتفاق، مسیر زندگی این دو نفر را متحول می کند.

 

15. بحث کافیه – Enough Said – ۲۰۱۳

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

پنجمین فیلم کارگردان مطرح، نیکول هلوفسنر، بهترین و تأثیرگذارترین فیلم اوست. جولیا لوئی-درایفوس در نقش زنی مطلقه به نام اوا تصمیم می‌گیرد به دنبال کسی بگردد تا به او علاقه‌مند شدن را یاد بدهد. در این میان، او با دوست شوهر سابق خود آشنا می‌شود، آلبرت که مطلقه است و شاعری به نام ماریان، که او هم یک مشتری و دوست است. دختران همه آن‌ها به کالج می‌روند.

 

14. کوهستان بروکبک – Brokeback Mountain – ۲۰۰۵

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

هنوز هم پس از ۱۲ سال دیدن این فیلم تأثیرگذار و متأثرکننده است، بخصوص اینکه یکی از بازیگران اصلی این فیلم یعنی هیث لجر، از دنیا رفته است. این فیلم توسط آنگ لی کارگردانی شده‌است و برگرفته از داستان کوتاه «کوهستان بروکبک» نوشتهٔ انی پرو می‌باشد. این فیلم بازیگرانی نظیر هیث لجر، جیک جیلنهال، میشل ویلیامز و آن هاتاوی را به بازیگران مطرح تبدیل نمود. این فیلم داستان عشق میان دو مرد هم‌جنس‌گرا را نشان می‌دهد که با وجود علاقه شدید نمی‌توانند کنار هم باشند و به همین دلیل پایان غم‌انگیزی دارد.

 

13. ستاره ای متولد شده است -۲۰۱۸- A Star Is Born

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

اگر به دیدن فیلم های عاشقانه با پایانی غم انگیز و نه چندان قابل پیش بینی علاقه دارید، این فیلم را تماشا کنید. “ستاره ای متولد شده است” داستان عشق پسری خواننده به نام “جکسون” (با بازی “بردلی کوپر”) به دختری است که به خوانندگی علاقه دارد اما فرصت رشد و پیشرفت در این زمینه را پیدا نکرده است.

“ستاره ای متولد شده است” در مراسم اسکار ۲۰۱۹ جایزه ی بهترین موسیقی اورجینال را دریافت کرد.

 

12. اوئیسیز – Oasis – ۲۰۰۲

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

تماشای سومین فیلم لی چانگ دانگ اصلاً آسان نیست. این فیلم درباره مردی است که دچار ناتوانی ذهنی شده و درست پس از آزاد شدن از زندان عاشق زنی می‌شود که به فلج مغزی مبتلاست، به همین دلیل یکی از رمانتیک‌ترین فیلم‌های تاریخ سینماست. بسیاری آن را یک فیلم رئال و تأثیرگذار می‌دانند. سول کیونگ گو و مون سو ری نقش‌آفرینی بسیار چشمگیری داشتند و به‌خوبی توانستند رابطه میان اعضای یک خانواده را نشان دهند، به‌طوری‌که تصور می‌کنید به صحنه‌ای از یک زندگی واقعی نگاه می‌کنید.

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

11. بروکلین – Brooklyn – ۲۰۱۵

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

هرچند سال یک‌بار یک فیلم برتر به دنیای سینما وارد می‌شود. این فیلم هم یکی از این فیلم‌های برتر است که اشکتان را درمی‌آورد، حالا چه اشک شوق یا اشک غم. سایورس رونان در بروکلین نقش زن جوانی به نام آلیس را بازی می‌کند که در حین رقص عاشق یک پسر ایتالیایی می‌شود. جان کراولی داستان فیلم را از رمان کولم تویبین اقتباس نموده است. قهرمان زن داستان در پایان فیلم به این نتیجه می‌رسد که جایی که هستید مهم نیست بلکه نحوه زندگی‌تان و افرادی که در کنارتان هستند مهم‌اند.

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

10. درخشش ابدی یک ذهن پاک – Eternal Sunshine of the Spotless Mind – ۲۰۰۴

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

افراد فراموش‌کار خوشبخت‌ترند. هر کس که به توانایی‌های جیم کری و کیت وینسلت در نقش دراماتیک شک دارد باید بهترین فیلم میشل گوندری را تماشا کند. سؤال اصلی این فیلم این است: آیا بهتر است کسی را دوست داشت و او را از دست داد یا اینکه اصلاً به یاد نیاوری که کسی را دوست داشتی. در این فیلم افراد می‌توانند به یک کلینیک رفته و خاطرات خود را از ذهنشان پاک کنند. اما در نهایت قلب بسیاری از خاطرات را نگه می‌دارد و پیروز می‌شود. برای دانستن پاسخ عقل و عشق این فیلم را تماشا کنید.

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

9. ندیمه – The Handmaiden – ۲۰۱۶

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

فیلمی به کارگردانی پارک چان-ووک است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. این فیلم بر اساس داستانی از سارا واترز ساخته شده است. دهه ۱۹۳۰، کُره. در دورهٔ اشغال ژاپن، دختری به‌عنوان دستیار برای یک زن ثروتمند ژاپنی که زندگی منزوی‌ای را در کاخی بزرگ می‌گذراند، استخدام می‌شود و رابطه‌ای عاشقانه بین او وزن ثروتمند شکل می‌گیرد. اما او به‌صورت مخفیانه درگیر توطئه‌ای علیه آن زن ژاپنی می‌شود. کارگردان این فیلم با قرار دادن قطعات پازل مانند از بیننده دعوت می‌کند تا خودش داستان فیلم را حدس بزند. با تماشای این فیلم متوجه می‌شوید که راوی آن چندان قابل‌اعتماد نیست و از همه‌چیز خبر ندارد. تنها چیزی که می‌توانیم به آن اطمینان داشته باشیم این است که این زنان به هم علاقه دارند و از مردانی که آن‌ها را به بازی درآورده بودند پیشی می‌گیرند. این فیلم را می‌توان یک اثر فمینیست دانست.

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

8. دریای آبی عمیق – The Deep Blue Sea – ۲۰۱۱

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

ترنس دیویس در طول فعالیت کارگردانی‌اش هشت فیلم ساخته که این فیلم برترین آن‌ها محسوب می‌شود. از بازیگران آن می‌توان به ریچل وایس، تام هیدلستون، و سایمون راسل بیل اشاره کرد. ریچل وایس و تام هیدلستون نقش دو عاشق را ایفا می‌کنند که در زمان جنگ رابطه عاشقانه‌ای باهم داشتند که به شکست مبدل شد. این فیلم یک تراژدی تمام‌عیار است که وایس را در اوج یک فروپاشی روانی نشان می‌دهد.

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

7. تنها عاشقان زنده می‌مانند – Only Lovers Left Alive – ۲۰۱۳

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

نام فیلمی بریتانیایی-آلمانی است که در سال ۲۰۱۳ به کارگردانی جیم جارموش ساخته شد. او این فیلم عاشقانه را با بودجه ۷ میلیون دلاری در خرابه‌های دترویت و تانگیر ساخت. آدام موزیسین گوشه‌گیرِ خون‌آشامی است که قرن‌ها در دیترویت زندگی کرده، پس از مدتی یار همیشگی‌اش ایو از آفریقا نزد او بازمی‌گردد. این دو از بازار سیاه خون تهیه می‌کنند و به آن‌ها کاری ندارند. پس از مدتی خواهر کوچک‌تر ایو که او هم خون‌آشام است نزد آن‌ها آمده و درباره ارتباط انسانی آدام با دنیای بیرون خیال‌هایی در سر دارد.

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

6. در حال و هوای عشق – In the Mood for Love – ۲۰۰۰

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

فیلمی از ونگ کار وای که می‌تواند بهترین آثار عاشقانه سینمای جهان را به رقابت بطلبد. در این فیلم دو همسایه که هر دو متأهل هستند عاشق هم شده و پس از ساعت‌ها حرف زدن باهم شب هنگام به اتاق‌هایشان بازمی‌گردند. بااینکه در اجرای مگی چانگ و تونی لونگ هیچ‌گونه رابطه صمیمانه یا جنسی نیست اما می‌توان احساس میان آن دو را با تمام وجود حس کرد. این مسئله هم خوب است هم بد، زیرا ترکیبی از تنش جنسی و خواسته‌های سرکوب شده است که به هیچ شکلی رها نمی‌شود.

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

5. او – Her – ۲۰۱۳

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

یکی از برترین فیلم‌های ساخته شده درباره هوش مصنوعی توسط اسپایک جونز که وابستگی ما به تکنولوژی را نشان می‌دهد. این فیلم درباره مردی (خواکین فینیکس) است که در سال‌های آینده لوس‌آنجلس زندگی کرده و عاشق یک سیستم کامپیوتری می‌شود. اسکارلت جوهانسون در این فیلم یکی از بهترین نقش‌های دوران بازیگری‌اش را ایفا می‌کند، آن هم بدون اینکه از نظر فیزیکی ظاهر شود! به همین دلیل هنوز هم پس از چهار سال دیدن این فیلم خالی از هیجان نیست.

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

4. پیش از غروب – Before Sunset – ۲۰۰۴ و پیش از نیمه‌شب – Before Midnight – ۲۰۱۳

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

دو فیلم عاشقانه موفق از ریچارد لینکتر که یکی پس از دیگری به بازار آمد. پیش از غروب آن‌قدر کامل و بی‌عیب و نقص ساخته شده بود که تصور ساخت نسخه دنباله آن اشتباه به نظر می‌رسید. اما اکران پیش از نیمه‌شب به ما ثابت کرد که اشتباه فکر می‌کردیم. ای‌تان هاک و جولی دل پی به‌عنوان نویسندگان نامزد جایزه اسکار و عشاق فیلم ثابت کردند که بهترین زوج سینمایی هستند.

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

3. عروسی مانسون – Monsoon Wedding – ۲۰۰۱

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

فیلم‌های میرا نایر معمولاً چالش‌برانگیز و مستقل هستند، مانند سلام بمبئی در سال ۱۹۸۸ که نامزد بهترین فیلم خارجی اسکار شد، کاماسوترا: داستانی از عشق، می‌سی‌سی‌پی ماسالا و عروسی مانسون. در این فیلم درام خانوادگی آدیتی قرار است به شکل سنتی ازدواج کند و چند روز مانده به عروسی به جوانی که به‌تازگی از تگزاس بازگشته آشنا می‌شود. او ناگهان ازدواجش با مرد مسن‌تر را برهم زده اما بازهم به او بازمی‌گردد و نامزدش او را می‌بخشد. نایر در این فیلم به‌خوبی داستان‌های فرعی و دکور رنگارنگ را به نمایش گذاشته و در این راه از دوربین‌های دستی استفاده می‌کند. در این فیلم صحنه خسته‌کننده‌ای وجود ندارد و زوج‌های عاشق به پایان شادی دست می‌یابند.

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

2.تایتانیک – Titanic – ۱۹۹۷

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

یادداشت مترجم: این مقاله مربوط به فیلم‌های قرن ۲۱ (سال ۲۰۰۰ به بعد) بوده و فیلم تایتانیک در قرن بیستم (سال ۱۹۹۷) ساخته شده است. دلیل قرار گرفتن تایتانیک در آپدیت مقاله، نظرات بسیاری از مخاطبان است که از غیبت این فیلم در لیست ابراز ناراحتی کردند و ما به احترام مخاطبین عزیز پروشات، این فیلم را نیز در لیست قرار دادیم.

احتمالا نیازی نیست که چیزی درباره این فیلم بنویسیم، زیرا این فیلم توانست یک داستان ساده را به یک خاطره فراموش ناشدنی برای تمام سینمادوستان تبدیل کند. همه چیز در این شاهکار سینمایی وجود دارد، عشق، نفرت، علاقه، شادی، غم؛ همه و همه را در تایتانیک خواهید یافت. این فیلم از جیمز کامرون در ردیف دوم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار گرفته است. بازی جذاب لئوناردو دیکاپریو و کیت وینسلت نیز ستودنی و درخور یکی از بهترین عاشقانه‌های تاریخ سینماست.

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

1.عشق – Amour – ۲۰۱۲

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه

این فیلم از سینمای فرانسه یکی از درام‌های زیباست که ارزش قرار گرفتن در این لیست را دارد. این فیلم سوال مهمی را مطرح می‌کند و آن این است که کدام حس انسان تا آخر عمر با او باقی می‌ماند؟ در این فیلم شاهد یک زوج سالخورده به نام های آنه و جورج هستیم که هر دو استاد بازنشسته موسیقی هستند. زندگی آنها با سکته آنه دچار چالش می‌شود و داستان فیلم را رقم می‌زند. پیشنهاد می‌کنیم این فیلم را از دست ندهید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *