نقد و بررسی فصل اولیه سریال دیدن ( See )

  • توسط آزیتا قلی پور
  • ۳ سال پیش
  • 0

نقد و بررسی فصل اولیه سریال دیدن ( See ) : سریال See یکی از شایسته ترین سریال هایی میباشد که با هزینه‌ی خیلی زیاد پانزده میلیون دلار دارایی برای هر بخش ساخته شد. در پی با عیب گیری و نظارت فصل نخستین این سریال با 2 مووی همپا باشید.

این روز ها که رقابت شدید دربین خدمت های پخش آنلاین فیلم و سریال، وجود دارد درین بین راز انجام اپل هم تصمیم گرفت که به رقابت با نتفلیکس و دیگر کانال های آنلاین پخش فیلم بپردازد. کمپانی اپل برای ورود بدین عرصه سپرده گذاری بسیار هنگفتی انجام داده تا بتواند بازار فیلم و سریال را تصاحب کند.با اعتنا به سوابق اپل بایستی ذکر کرد که دیگر شرکت ها بایستی از حضور اپل به وحشت بیفتند.

بیشتر بخوانید:معرفی فیلم آسمان نیمه شب The Midnight Sky 2020 

روایت سریال
قصه سریال در آینده داستان میگردد.جاییکه یک بیماری سبب ساز هلاکت انسانها گردیده و آنان هم که باقی‌مانده اند مبتلا نابینایی گردیده اند.به همین استدلال انسانها مدل معاش خویش را تغییر و تحول داده و به طور قبلیه ای معاش می نمایند تا بتوانند در مواجه با طبیعت، زنده باقی بمانند. پدر واس رهبر دهکده آلکنی میباشد.
جنگجویی حرفه ای که به جهت بضاعت و توان های فیزیکی و قابلیت و امکان رهبری اش آرزو یک دهکده میباشد.البته وقتی که دوقلوهای پدر واس متولد میشوند، مشخص میشود که نابینا نیستند و این زمینه بسیار خطرناک به شمار می رود.بابا حقیقی وواقعی نوپا‌های ماگرا،جرلامارل،به‌لطف جهشی ژنتیکی توان بصیرت را به‌دست آورده و توانسته میباشد اکثری از علم گذشتگان را بیاموزد. فرزندان جرلامارل همانند خویش وی از قوه‌ی بصیرت برخوردار میباشند.
همین زمینه سبب می گردد صحیح مثل پدرشان ذیل تعقیب نیروهای دولت محلی سلسله‌ی کین قرار بگیرند. پدر واس مصمم میباشد از همسر و فرزند خوانده‌هایش تا پای جان نگهداری نماید، البته برملا شدن بعضا اسرار به‌طور کلی مسیر معاش وی را عوض می‌نماید. درحال حاضر پدر واس و خانواده‌اش ضمن جنگیدن برای زندگیشان، راهی سفری طولانی و خطرناک برای یافتن واقعیت میگردند.

سریال دیدن ( See )

نقد فصل اول سریال آمبرلا آکادمی ( The Umbrella Academy)

پیاده سازی صحنه و لوکیشن
کمپانی اپل در پیاده سازی صحنه و لوکیشن های طبیعی سریال به خیر و خوبی کار نموده است و می بایست بابت پیاده سازی  صحنه و خرقه و مخصوصاً فیلمبرداری قشنگ، سریال را تحسین کرد. پیاده سازی صحنه های اکشن در گوشه و کنار های طبیعی دیده نواز می‌باشند و نبردها مهیج و مالامال جزئیات. سریال با استعمال‌ بسیار خوب از مناظر استان بریتیش کلمبیای کانادا، توانسته میباشد احساس طبیعت بکری که قرن‌هاست رنگ دخالت ماشین و آدم را به دیده ندیده به نیکی در کادر تصویر منعکس نماید.
در See نسبت به اکثری از اثر ها پسا پایان الزمانی ردپای فرهنگ و تمدن بعد از ظهر حاضر بسیار کمتر چشم میشود.و به‌لطف همین مورد، این سریال ضمن داشتن حالا و هوای متعدد، بهتر قادر است روی جنبه‌ی فانتزی خویش مانور بدهد. با مجموع این اوصاف ولی ممکن میباشد بیشتراز حد قشنگ و کامل بودن سبک طراحی و ساخت و ساز سلاح‌ها، منزل‌ها و البسه‌ی شخصیت‌ها باتوجه‌به عدم وجود بصیرت در دنیای سریال پاره ای شما‌را آزار بدهد.

سریال دیدن ( See )

نقد و بررسی سریال
« See » علی رغم جزئیات قابل توجهی که به فعالیت برده ، توضیحی در رابطه چرای تکوین آن ارائه نمی دهد و خیلی معمولی از کنار آن پیشین میباشد.سریال نمی گوید که چه‌طور جامعه ای ابتدا نابینایی در دل طبیعت تشکیل شده و چه طور برخی از منزل و حتی پل ها تشکیل شده اند. در حالی که نابینایی قادر است تکوین بعضا از آنها‌را بطور بی نقص ذیل پرسش برنده شود. چراکه در حین نابینایی بی نقص اجتماع، چه گونه می توان اینچنین جامه هایی پوشید و حتی اذن نداد که رخ پاره ای از موقعیت طبیعی خودش بیرون گردد. شاید درصورتی که تحت عنوان یک اثر فانتزی به سریال نگاه کنیم جواب بدین سوال ها چندان اصلی نباشد.
آیا ادعای تنظیم کنندگان این سریال که آن را با بازی تاج و تخت مقایسه کرده بودند صحت دارد؟ متاسفانه در جواب می بایست اعلام‌کرد که حتی مجاورت آن سریال هم وجود ندارد.

سریال دیدن ( See )

جمع بندی
سریال دیدن به نیکی از دور و اطراف های طبیعی استعمال کرده و سکانس های اکشن متعددی هم در سریال وجود دارد. البته جالی خالی یک فیلمنامه خوب احساس می شود به طوری که منطقی دربین درام و اکشن تولید نماید. ولی بهرحال سریال دیدن « See » بها تماشا را داراست. بازی های خوب بازیگران و جیسون موموآ در نقش مهم سریال و مناظر بِکر و پباده سازی صحنه عالی، قادر است هر تماشاگری را جذب خویش کند. با وجود کل نقاط ضعف و کوتاهی‌های See بایستی اظهار‌کرد که فصل نخستین این سریال به‌طور کلی خالی از نکات مثبت وجود ندارد. و با دیده پوشی از ایراداتی در دنیاسازی و شخصیت پردازی می‌توان وقتی را به تماشای آن تخصیص اعطا کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *