برترین فیلم های 2021 که نباید از دست داد! (بخش هشتم )  با ما همراه باشید در تو مووی

ماتریکس ۴ (The Matrix 4)

کارگردان: Lana Wachowski
بازیگران: Keanu Reeves, Carrie-Anne Moss, Jada Pinkett Smith
تاریخ نمایش: ۲۲ دسامبر ۲۰۲۱ (اول دی ۱۴۰۰)
به جا مانده علمی-تخیلی واچوفسکی‌ها همچنان ادامه دارد و قرار میباشد چهار‌مین بخش از فیلم علمی-تخیلی و اکشن «ماتریکس» سال ۲۰۲۱ روانه‌ی پرده‌ی سینماها گردد. این‌بار تنها لانا واچوفسکی در جایگاه کارگردان حاضر گردیده و لی‌لی واچوفسکی در تشکیل داد فیلم هیچ مشارکتی ندارد. کیانو ریوز در نقش نئو و کری آن ماس در نقش ترینیتی برگشته‌اند و بازیگران جدیدی مثل یحیی عبدالمتین که اورا در فیلم «دادگاه شیکاگو ۷» آرون سورکین شناختیم هم به تیم اضافه گردیده‌اند. واچوفسکی‌ها بعداز «انقلاب‌های ماتریکس» تمایلی به تشکیل داد فیلم دیگری از این سری نداشتند. ولی سال ۲۰۱۵ لی‌لی واچوفسکی در گفت‌و‌گو‌مطبوعاتی «صعود ژوپیتر» اعلام کرد که استودیو چراغ سبز برای بخش دیگری از «ماتریکس» نشان داده و این ایده‌ی بازسازی فیلم‌ها می بایست تکرار گردد. ولی کسی تصور نمیکرد که مجدد استودیو سراغ یکی‌از واچوفسکی‌ها برود. البته این فیلم بازسازی گذشته‌ها نیست بلکه پیش درآمدی بر معاش مورفئوس برنا میباشد.

برترین فیلم های 2021

برترین فیلم های 2021

 

 

هتل ترانسیلوانیا ۴ (Hotel Transylvania 4)

کارگردان: نامشخص
بازیگران: Adam Sandler
تاریخ نمایش: ۲۲ دسامبر ۲۰۲۱ (اول دی ۱۴۰۰)
سازنده فرنچایز کمدی «هتل ترانسیلوانیا» تاد دورهام بود. روایت‌ها و کاراکترهایی که نه تنها در چهار انیمیشن «هتل ترانسیلوانیا» که در تلویزیون هم پرطرفدار بودند و به علاوه سه کتاب داستان گرافیکی و دو فیلم کوتاه محصول سونی به علاوه‌ی چند بازی ویدیویی محصول این فرنچایز میباشد. اولین فیلم از سری «هتل ترانسیلوانیا» سال ۲۰۱۲ ساخته شد. ماجرای یک پسر برنا که شیفته دختر نوجوان دراکولا گردیده است. دراکولا اما هیچ تمایلی به‌این ازدواج ندارد. در بخش دوم که سال ۲۰۱۵ ساخته شد دختر و همسرش می پندارند که هتل ترانسیلوانیا که محل معاش هیولاهاست برای بزرگ کردن پسرشان مکان خوبی وجود ندارد. مساله‌ای که دراکولا به هیچ وجه با آن موافق نیست. بخش سوم که اما به خوبی دو بخش قبل نبود مرتبط با سفری در تعطیلات میباشد که در آن دراکولا شیفته زنی میگردد که اما قصد فریب اورا داشته است . از قصه بخش چهارم هنوز چیزی منتشر نشده است .

برترین فیلم های 2021

برترین فیلم های 2021

 

 

شرلوک هولمز ۳ (Sherlock Holmes 3)

کارگردان: دکستر فلچر
بازیگران: Robert Downey Jr., Jude Law, Rachel McAdams
تاریخ نمایش: ۲۲ دسامبر ۲۰۲۱ (اول دی ۱۴۰۰)
سال ۲۰۰۹ گای ریچی اقتباسی امروزی از کتاب داستان‌های کارآگاهی سر آرتور کانن دویل و قهرمان معروف آن شرلوک هولمز و ور دستش پزشک واتسون ارائه داد. شرکت برادران وارنر اکتبر ۲۰۱۱ اظهار‌کرد که اولین نسخه‌ی فیلمنامه‌ی بخش سوم «شرلوک هولمز» به وسیله درو پیرس نوشته شده میباشد. بعدتر جاستین هیث جای اورا در کامل شدن فیلمنامه گرفت. دکستر فلچر که سال ۲۰۱۹ از اون فیلم بیوگرافیک موزیکال «راکت‌من» را در زمینه‌ی معاش التون جان دیده بودیم کارگردانی بخش سوم را برعهده دارد و باز هم جود لا و رابرت داونی جونیور جلوی دوربین برگشته‌اند. دو بخش گذشته شرلوک هولمز هم در گیشه چیره بود و هم لحاظ مثبت منتقدان را به خودش جلب کرد. می بایست روئت کرد شرلوک هولمز بدون گای ریچی هم آن توفیق را تکرار می‌نماید.

برترین فیلم های 2021

برترین فیلم های 2021

 

 

بابیلون (Babylon)

کارگردان: Damien Chazelle
بازیگران: با برد پیت و اما استون مصاحبه گردیده ولی هنوز قطعی نیست.
تاریخ نمایش: ۲۵ دسامبر ۲۰۲۱ (۴ دی ۱۴۰۰)
تیم بازیگران کنجکاوی‌برانگیز از برد پیت تا اما استون که کنار کارگردانی قرار گرفته‌اند که استعداد هزاره‌ی سوم محسوب میشود. دیمین شزل با فیلم‌های «ویپلش»، «لالا لند» و «نخستین انسان» درحال حاضر نامش را تحت عنوان کارگردانی که می بایست فیلم‌هایش را دنبال کرد تصویب نموده است. از خلاصه‌ی روایت و ریزه کاری فیلم هیچ نکته‌ای در دسترس نیست به غیر از اینکه طبق معمول فیلمنامه را هم خودش شزل نوشته میباشد و شنیده می‌گردد که فیلم مرتبط با یک کدام از عصر‌های هالیوود میباشد. اتفاقی که سبب میگردد یاد حضور درخشان برد پیت در «روزی روزگاری در هالیوود» و بازی عالی اما استون در نقش یک دختر برنا مشتاق بازیگری در لس‌آنجلس در «لالا لند» بیفتیم.

برترین فیلم های 2021

برترین فیلم های 2021

 

 

سامورایی آتشین (Blazing Samurai)

کارگردان: Chris Bailey, Mark Koetsier
بازیگران: Samuel L. Jackson, Michael Cera, Michelle Yeoh
تاریخ اکران: معلوم نیست.
فیلم «زین‌های شعله‌ور» اثری از مل بروکس کارگردان و هنرپیشه بزرگ سبک کمدی آمریکایی میباشد که سال ۱۹۷۴ ساخته شد. جزو بامزه‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما که مل بروکس در آن در سه نقش تکمیل کننده ظاهر می شود. فیلم نژادپرستی غرب ایالات متحده را به سخره می گیرد. قهرمان فیلم کلانتر سیاهپوستی میباشد در شهری که همگی سفیدپوست میباشند. درحال حاضر این انیمیشن کمدی ماجراجویانه‌ی کامپیوتری الهام گرفته از همان فیلم مل بروکس میباشد و خود مل بروکس هم در آن صداپیشگی می‌نماید. هنک سگ پرخاشگری میباشد که رویایش سامورایی شدن میباشد. وی به مرزو بوم نا آشنا‌ای می رسد که همگی ساکنانش گربه‌ها می‌باشند. هنک با فرمانروایی ملاقات می‌نماید که او‌را ناجوانمردانه به نبرد دعوت می‌نماید. درنهایت یک گربه که سامورایی کهنه‌کار میباشد هنک را زیر حمایتش می گیرد و فراگیری می دهد. اولین آشتی در بین یک سگ و یک گربه صورت می گیرد و هنک یاد می گیرد که سامورایی حقیقی و واقعی بودن به چه معناست.

برترین فیلم های 2021

برترین فیلم های 2021

 

 

قدرت سگ (The Power of the Dog)

کارگردان: Jane Campion
بازیگران: Benedict Cumberbatch, Kirsten Dunst, Paul Dano
تاریخ نمایش: مشخص نیست.
جین کمپیون از آن کارگردانان زن تاریخ‌ساز میباشد. او‌لین زنی که توانست در دهه‌ی نود با فیلم «پیانو» نخل طلای کن را به منزل ببرد. فیلم تازه وی ساخت مشترک تعدادی کشور میباشد و فیلمی بین‌المللی به حساب می آید. فیلم اقتباسی از رمانی به همین اسم نوشته‌ی توماس سویج میباشد. روایت مردی که به همسر نو برادرش اعلان جنگ می‌نماید. فهرست بازیگران شاخص فیلم به ویژه بندیکت کامبربچ و کریستن دانست به همراه سوابق‌ای که از جین کمپیون در سینما داریم منجر میگردد «قدرت سگ» یکی‌از فیلم‌های کنجکاوی‌برانگیز سال ۲۰۲۱ تلقی گردد. فیلمبرداری فیلم ژانویه‌ی ۲۰۲۰ در نیوزیلند شروع شد البته به جهت سرایت کرونا تا ۲۲ ژوئن به عقب افتاد. قرار بود الیزابت ماس نقش مهم زن را بازی نماید که کریستن دانست جانشین وی شد. فیلمنامه را هم مطابق اکثر کارهای کمپیون خودش نوشته میباشد.

برترین فیلم های 2021

برترین فیلم های 2021

 

 

پینوکیو (Pinocchio)

کارگردان: Guillermo del Toro, Mark Gustafson
بازیگران: مشخص نیست.
تاریخ نمایش: مشخص نیست.
یک اقتباس سینمایی دیگر از قصه دارای اسم و رسم پسرک چوبی تالیف کننده‌ ایتالیایی کارلو کولدی که بوسیله فیلمساز فانتزی‌سازی مکزیکی گیلرمو دل‌تورو این‌بار به تصویر کشیده شده است. این یک قصه غامض و سیاه از ماجرا پینوکیوست. داستانی راجع به عروسک چوبی که جان می گیرد و آرزویش این میباشد که تبدیل به یک پسر حقیقی وواقعی و نه چوبی گردد. اتفاقات این انیمیشن موزیکال استاپ موشن در دهه‌ی ۳۰ ایتالیا و زمان فاشیسم میفتد. زمانی پینوکیو جان می گیرد معین می شود که چندان پسر خوبی نیست. پینوکیو تلاشش را می‌نماید که مراد‌های پدرش را برآورده نماید. از سال ۲۰۰۸ دل‌تورو این پروژه را اعلام کرده بود و قرار بود سال ۲۰۱۵ اکران شود ولی ایجاد آن به دردسر افتاد تا اینکه نتفلیکس فیلم را خرید و پروژه از سر گرفته شد.

برترین فیلم های 2021

برترین فیلم های 2021

 

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *