انواع فیلم بیوگرافی

  • توسط آزیتا قلی پور
  • ۳ سال پیش
  • 0
انواع فیلم بیوگرافی

انواع فیلم بیوگرافی

 

انواع فیلم بیوگرافی ،فیلم های بیوگرافی دربردارنده وقایع مهم زندگی افراد برجسته هستند؛ این مطلب به معرفی بهترین فیلم های ژانر بیوگرافی محصول 2018 می پردازد.با 2مووی همراه باشید.

اختصاصی سلام سینما-فیلم های بیوگرافی دربردارنده وقایع مهم زندگی افراد برجسته هستند؛ این افراد گاهی خوشنام و گاهی بدنام اند و معمولا وجه اشتراک آنها شهرت است. گفتنی است که شیوه روایت اینگونه فیلم ها به صورتی است که نمی توان حقیقت یا درستی وقایع، اشخاص، و یا اطلاعات ارائه شده را تضمین کرد و گاهی وقایع آن کم و زیاد می شوند؛ با این حال، چون در فیلم های ژانر بیوگرافی زندگی افراد مهم به تصویر کشیده می شود؛ مردم آن را دوست دارند. در کل، فیلم های این ژانر شامل وقایع زندگی افرادی که تصویر آنها را در تلویزیون دیدید یا داستان زندگی آنها را در کتاب ها خواندید.

در اینجا بهترین فیلم های ژانر محبوب بیوگرافی محصول سال 2018 را معرفی می کنیم. فیلم ها بر اساس بیشترین امتیاز و بیشترین رای مردمی در imdb هستند. از آنجا که در این مطلب، درباره شخصی که فیلم بر اساس زندگیش ساخته شده توضیحاتی ارائه شده است؛ خطر لو رفتن داستان فیلم وجود دارد.

11-شناور (Adrift)

انواع فیلم بیوگرافی

فیلم شناور (Adrift) در بهترین فیلم های ژانر بیوگرافی 2018

ژانر: اکشن، ماجراجویانه، بیوگرافی امتیاز: 6.6 امتیاز منتقدان: 56

کارگردان: بالتاسار کورماکور

بازیگران: شایلین وودلی, سم کلفلین, گریس پالمر, جفری توماس

سال 1983 زن جوانی به نام «تامی اولدهام» بعد از 41 روز سرگردانی در اقیانوس آرام بالاخره نجات پیدا کرد. او قرار بود با نامزد دریانوردش، «ریچارد شارپ»، یک قایق لوکس تفریحی را از تاهیتی به سن دیگو ببرند که در مسیر، گرفتار طوفان ریموند شدند.

تامی، سال 2002 از این تجربه تلخ و طاقت فرسا کتابی با عنوان «آسمان قرمز در سوگواری: داستانی واقعی درباره عشق؛ از دست دادن و نجات در دریا» نوشت. این فیلم بر اساس وقایع بازگو شده در کتاب ساخته شده است.

انواع فیلم بیوگرافی

10-پیرمرد و اسلحه (The Old Man & the Gun)

انواع فیلم بیوگرافی

فیلم پیرمرد و اسلحه (The Old Man & the Gun) در بهترین فیلم های ژانر بیوگرافی 2018

ژانر: بیوگرافی، کمدی، جنایی امتیاز: 6.8 امتیاز منتقدان: 80

کارگردان: دیوید لاوری

بازیگران: رابرت ردفورد, سیسی اسپیسک, کیسی افلک, جان دیوید واشینگتن, دنی گلاور

اگر به داستان های جنایی علاقمند هستید؛ این فیلم را از دست ندهید. این فیلم درباره آخرین سرقت های «فارست تاکر» است. او کسی است که از 15 سالگی به زندان افتاد و تا پایان عمرش، مدام در مسیر زندان بود. تاکر، برای فرار کردن از زندان هم معروف است. او 16 فرار موفق و 12 فرار ناموفق داشته است. این فیلم «تاکر» را در حدود سن 79 سالگی نشان می دهد؛ زمانی که او دوباره دست به سرقت بانک زد و برای بار سوم ازدواج کرد.

نقش «فارست تاکر» را «رابرت ردفورد» بازی می کند. ردفورد 83 ساله، خودش را بعد از این فیلم بازنشسته کرد و از حق نگذریم حسن ختام خوبی برای او بود. ردفورد را عمدتا او را برای نقش «ساندنس کید» در فیلم «بوچ کسیدی و ساندنس کید» می شناسند. در آن فیلم هم او نقش یک سارق بانک را بازی می کرد.

9-پادشاه یاغی (Outlaw King)

انواع فیلم بیوگرافی

فیلم پادشاه یاغی (Outlaw King) در بهترین های بیوپیک 2018

ژانر: اکشن، بیوگرافی، درام امتیاز: 7 امتیاز منتقدان: 59

کارگردان: دیوید مکنزی

بازیگران: کریس پاین, فلورانس پو, آرون تایلر جانسون, استفان دیلان, جیمز کازمو, تونی کوران

این پادشاه یاغی را با نام «رابرت یکم اسکاتلند» یا «رابرت هشتم د بروس» می شناسند. او در زمان سلطنتش چندین بار از ارتش «ادوارد یکم»، پادشاه بریتانیا، شکست خورد که برایش بیش از آنچه تصور می کرد گران تمام شد؛ اما بالاخره توانست در نبرد بنوک بورن که نقطه عطفی در تاریخ اسکاتلند محسوب می شود؛ استقلال اسکاتلند را به آن بازگرداند.

انواع فیلم بیوگرافی

8-حیوانات آمریکایی (American Animals)

انواع فیلم بیوگرافی

بهترین های بیوگرافی 2018 / حیوانات آمریکایی (American Animals)

ژانر: بیوگرافی، جنایی، درام امتیاز: 7 امتیاز منتقدان: 68

کارگردان: بارت لیتون

بازیگران: ایوان پیترز, بری کیگان, بلیک جنر, جرد آبراهامسون

سال 2004 یکی از کمیاب ترین و باارزش ترین کتاب های کتابخانه دانشگاه ترانسیلوانیا دزدیده شد. نقشه این سرقت را نه چند مجرم سابقه دار یا چند خلافکار بلکه 4 پسر حدودا 20 ساله طراحی کردند. ارتکاب این سرقت به قدری با این 4 نفر ناهمخوانی داشت که اخبار و مردم هم به بدی از آنها یاد نکردند؛ حتی در خبرها از آنها با عنوان «پسرهای خوب از خانواده های خوب» نام برده شد.

انواع فیلم بیوگرافی

7-معاون (Vice)

انواع فیلم بیوگرافی

معاون (Vice) در بهترین های ژانر بیوگرافی 2018

ژانر: بیوگرافی، کمدی، درام امتیاز: 7.2 امتیاز منتقدان: 61

کارگردان: آدام مک کی

بازیگران: کریستین بیل, امی آدامز, سم راکول, استیو کارل, جسی پلمونس, لیلی ریب

چهل و ششمین معاون رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، «دیک چینی» است که او را به عنوان قدرتمندترین معاون می شناسند. او از سال 2001 تا 2009 بر سر کار بود و طبق آنچه در خلاصه فیلم «معاون» آمده، اقدامات او چنان مهم و تاثیرگذار بودند که هنوز هم آثارش باقی است.

در حاشیه جوایز گلدن گلوب 2019 کریستین بیل که برای بازی در نقش «دیک چنی» در فیلم «معاون» برنده جایزه شده بود؛ از همسرش تشکر کرد که 2 فرزند زیبا به او داده و بعد گفت که از شیطان متشکرم که منبع الهامی برای بازی در این نقش بود.

6-پسر زیبا (Beautiful Boy)

انواع فیلم بیوگرافی

فیلم پسر زیبا (Beautiful Boy) در بهترین های ژانر بیوگرافی 2018

ژانر: بیوگرافی، درام امتیاز: 7.3 امتیاز منتقدان: 62

کارگردان: فیلیکس ون گرونیگن

بازیگران: استیو کارل, تیموتی شَلِمِی, مورا تیرنی, کیو لارنس, امی فورسایث, جک دیلان گریزر

«دیوید شف» یک نویسنده، روزنامه نگار و یک پدر دلسوز است که بعد از کمک به پسرش برای ترک اعتیاد، کتابی تحت عنوان «پسر زیبا: ماجرای یک پدر در اعتیاد پسرش» را نوشت. او در سال 2009 در مجله تایمز در فهرست 100 نفر از افراد تاثیرگذار دنیا قرار گرفت و کتاب «پسر زیبا» جوایز بسیاری دریافت کرد. این فیلم بر اساس مقاله «پسر معتاد من» از «دیوید شف» ساخته شده است.

«تیموتی شلمی» برای بازی در این فیلم، نامزد جایزه گلدن گلوب و جایزه بفتا شده است.

انواع فیلم بیوگرافی

5-اولین مرد (First Man)

انواع فیلم بیوگرافی

فیلم اولین مرد (First Man) در بهترین های ژانر بیوگرافی 2018

ژانر: بیوگرافی، درام، تاریخی امتیاز: 7.4 امتیاز منتقدان: 84

کارگردان: دیمین شزل

بازیگران: رایان گاسلینگ, کلر فوی, پابلو شرایبر, کایل چندلر, جیسون کلارک, برایان دارسی جیمز

سفر به ماه، یکی از بزرگترین دستاوردهای بشر است و داستان سفر «نیل آرمسترانگ»، اولین انسانی که پا به کره ماه گذاشت، همواره جذاب است. سال 1968، در ماموریت آپولو11، نیل آرمسترانگ به همراه 2 نفر دیگر به ماه سفر کردند. اما تا قبل از آن ماموریت موفقیت آمیز، تعداد زیادی فضانورد-که از دوستان نیل بودند-در ماموریت های مختلف جان خود را از دست دادند. «نیل»، همکارانش «مایکل» و «باز» و خانواده های آنها، تحت فشار و استرس بالایی برای رفتن به این سفر پرمخاطره بودند؛ با این حال ماموریت موفقیت آمیز بود. نیل، پس از اولین قدم روی ماه گفت: « این گامی کوچک برای یک انسان و جهشی بزرگ برای بشریت است.»

فیلم سینمایی «اولین مرد» بر اساس کتاب «اولین مرد: زندگی نیل آرمسترانگ» نوشته «جیمز آر. هانسن» است. این فیلم، برنده اسکار بهترین جلوه های ویژه و برنده گلدن گلوب بهترین موسیقی متن شده است.

4-بلکککلنزمن (BlacKkKlansman)

انواع فیلم بیوگرافی

بهترین های ژانر بیوگرافی 2018 / بلکککلنزمن (BlacKkKlansman)

ژانر: بیوگرافی، جنایی، درام امتیاز: 7.5 امتیاز منتقدان: 83

کارگردان: اسپایک لی

بازیگران: آدام درایور, تروفر گریس, لارا هریر, کوری هاوکینز, الک بالدوین, جان دیوید واشینگتن

سال 1974، «ران استالورث» به عنوان اولین افسر سیاهپوست در شهر کلورادو اسپرینگز مشغول به کار شد. 5 سال بعد، در یک تماس تلفنی با مدیر یک گروه کوکلاکس کلن، او خودش را یک سفیدپوست نژادپرست معرفی کرد تا بتواند به این گروه نفوذ کند. او بعد از 9ماه برگه رسمی عضویت این گروه را با امضای «دیوید دوک»، یکی از رهبران بلندپایه کو کلاکس کلن ها، دریافت کرد. گفته می شود او این برگه را در یک قاب گذاشته و به دیوار اتاقش زده است. داستان این پلیس شجاع و ماجراجو در فیلم «بلکککلنزمن» یا «کوکلاکس کلن سیاهپوست» به تصویر کشیده شده است.

«اسپایک لی» برای این فیلم برنده اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی شده است.

3-سوگلی (The Favourite)

انواع فیلم بیوگرافی

بهترین های بیوگرافی 2018/ سوگلی (The Favourite)

ژانر: بیوگرافی، کمدی، درام امتیاز: 7.7 امتیاز منتقدان: 90

کارگردان: یورگوس لانتی موس

بازیگران: اما استون, ریچل وایس, نیکولاس هولت, الیویا کلمن, مارک گیتیس, جو آلوین

ملکه «آن»، آخرین ملکه خاندان استوارت بود چرا که بعد از 17 بارداری، نتوانست صاحب فرزند شود. او در سن 37 سالگی به سلطنت رسید و چون بیمار بود نمی توانست به خوبی امور را به دست بگیرد. دوست نزدیکش «سارا چرچیل، دوشس مالبرو» در سلطنت به او کمک می کرد اما وقتی اختلاف نظرهایشان بالا گرفت؛ ملکه او را عزل کرد. اواخر حضور «لیدی سارا» در قصر، یکی از عموزاده هایش به نام «ابیگیل» به دربار راه پیدا کرد.

فیلم «سوگلی» داستان این سه زن و نوع روابط و حسادت هایشان را نشان می دهد. این فیلم نامزد 10 اسکار شده بود و «الیویا کلمن» موفق شد اسکار بهترین بازیگر زن را به دست بیاورد. او همچنین گلدن گلوب همین رشته را به نام خودش زد.

2-حماسه کولی (Bohemian Rhapsody)

انواع فیلم بیوگرافی

بهترین های زانر بیوگرافی 2018/ حماسه کولی (Bohemian Rhapsody)

ژانر: بیوگرافی، درام، موزیکال امتیاز: 8.1 امتیاز منتقدان: 49

کارگردان: برایان سینگر, دکستر فلچر

بازیگران: رامی مالک, جوزف مازلو, آیدان گیلن, لوسی بوینتون, بن هاردی, گویلیم لی, مایک مایرز

فردی مرکوری با نام اصلی فرخ بولسارا، خواننده و آهنگساز گروه راک کویین بود. او را بخاطر صدای بسیار قوی، لباس های عجیب و اجراهای پرشورش می شناسند. فردی، اجداد هندی و ایرانی داشت؛ همجنسگرا بود و سال 1987 نتیجه ایدزش مثبت اعلام شد. او قلب تپنده گروه کویین بود؛ ۱۰ ترانه از ۱۷ ترانه‌ای که در آلبوم برترین آثار گروه کوئین قرار دارد را او نوشته ‌است. فردی مرکوری، در سن 45 سالگی از دنیا رفت اما همواره از او به عنوان یکی از بهترین خوانندگان در تاریخ موسیقی عامه‌پسند یاد می‌شود؛ همچنین، چندین نظرسنجی که در دهه گذشته انجام شده‌اند نشان می‌دهند که آوازه مرکوری از هنگام مرگش بیشتر شده‌ است.

فیلم «حماسه کولی»، چگونگی تشکیل گروه کویین و پیشرفت آنها در طول سالیان را در کنار جنبه های شخصی زندگی فردی به تصویر می کشد. این فیلم، برنده 4 جایزه اسکار، 2 گلدن گلوب و 2 بفتا شده است.

انواع فیلم بیوگرافی

1-کتاب سبز (Green Book)

انواع فیلم بیوگرافی

بهترین های ژانر بیوگرافی 2018/ کتاب سبز (Green Book)

ژانر: بیوگرافی، کمدی، درام امتیاز: 8.3 امتیاز منتقدان: 6.9

کارگردان: پیتر فارلی

بازیگران: ویگو مورتنسن, ماهرشالا علی, لیندا کاردلینی, کریگ دی فرانسیا

«دان شرلی»، موزیسین آمریکایی (اصالتا جامائیکایی) بود که در دهه 50 و 60 میلادی با الهام از موسیقی جاز و کلاسیک، چندین آلبوم منتشر کرد. او را بیشتر برای برگزاری تورهای موسیقی در ایالت های جنوبی آمریکا در دهه 60 می شناسند. درست زمانی که سیاهپوستان امثال او در مزارع پنبه کارگری می کردند یا به عنوان خدمتکار در خانه سفیدپوست ها مشغول به کار بودند و از هیچ جایگاه اجتماعی برخوردار نبودند؛ او در نوازندگی خدایی می کرد و برای سفیدپوستان همان ایالت ها برنامه اجرا می کرد. البته، تورهای او همیشه هم خالی از مشکل نبودند و خیلی جاها با او مثل یک شهروند درجه یک رفتار نمی کردند. در سفرهایش به ایالت های جنوبی آمریکا او با بانسری ایتالیایی به نام «تونی لیپ» همراه بود که هم راننده و هم بادیگاردش محسوب می شد و در این سفرها «تونی» طبق کتاب راهنمایی به نام «کتاب سبز» برای «دان» اقامتگاه و رستوران پیدا می کرد. «کتاب سبز» در واقع فهرست مکان هایی که سیاهپوستان را در آن راه می دادند در خودش داشت؛ نام کامل این کتاب «The Negro Motorist Green-Book» است.

فیلم سینمایی «کتاب سبز» که بر اساس خاطرات «تونی» به قلم پسرش «نیک واللونگا» ساخته شده است. این فیلم، برنده 3 جایزه اسکار، 3 جایزه گلدن گلوب و 1 جایزه بفتا شده است.

لازم به ذکر است، نام بعضی از فیلم های ژانر بیوگرافی که محصول سال 2018 بودند در این فهرست جا مانده است؛ فیلم هایی که روایتگر زندگی افراد مشهور و بزرگی بودند اما متاسفانه حداقل امتیاز و تعداد رای مورد نظر را نداشتند. فیلم هایی مثل: در دروازه ابدیت(At Eternity’s Gate) درباره زندگی ونسان ون گوگ(نقاش)، شاهزاده خوشبخت(The Happy Prince ) درباره سال های آخر زندگی و مرگ دردناکِ اسکار وایلد(نویسنده)، می توانی مرا ببخشی؟( Can You Ever Forgive Me?) درباره کلاهبرداری های لی ایزریل (جاعل ادبی-نویسنده)، جنگ خصوصی(A Private War) درباره ماجراجویی ها و تلاش های مری کالوین (روزنامه نگار)، بر اساس جنسیت(On the Basis of Sex) درباره زنی پیشرو به نام روث بیدر گینزبرگ (قاضی)، کولت(Colette) داستان ناکامی ها و در نهایت ابراز وجود سیدونی گبریل کولت (نویسنده)، مری ملکه اسکاتلند(Mary Queen of Scots) داستان به سلطنت رسیدن، یاغی گری، حبس و در نهایت مرگ ماری یکم اسکاتلند (ملکه) و چندین فیلم دیگر. در سالی که گذشت (2018) کدام فیلم ژانر بیوگرافی نظر شما را جلب کرد؟

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *