بهترین فیلم های ترسناک سینما درباره روح،جن وتسخیر

بهترین فیلم های ترسناک سینما درباره روح،جن وتسخیر

 

بهترین فیلم های ترسناک سینما درباره روح،جن وتسخیر ،معرفی برترین فیلم های ترسناک جنی و روحی جهان برای مخاطبان ایرانی/ ترسناک ترین فیلم های شیطانی دنیا از عروسک تسخیرشده آنابل تا کلبه وحشت، جن گیر و احضار روح… با 2مووی همراه باشید.

2مووی- ژانر وحشت از محبوب‌ترین ژانرهای سینمایی به شمار می‌آید. مخاطبان سینما علاقمند و یا حتی در برخی فرهنگ‌ها دلباخته‌ی سینمای ترسناک هستند. اگرچه ممکن است در ظاهر، کسی مایل به افشای این علاقه نباشد. از دلایل مهم این علاقمندی شاید بتوان کنجکاوی تماشاگر را مهمترین عامل در دیدن چنین فیلم‌هایی دانست.

در ژانر ترسناک تماشاگر می‌تواند کنجکاوی خود را ارضا نماید. از سویی چنین ارضای کنجکاوی می‌تواند همین تماشاگر را از هیجانات روزمره‌اش خالی نماید و حتی سبب سرخوشی روانی او نیز گردد. اینجا می‌توانید با محبوب‌ترین فیلم‌های ترسناک روحی و جنی به خصوص از نگاه ایرانیان آشنا شوید.

ژانر وحشت چیست؟

ژانر وحشت یکی از ژانرهای فیلم است که در ابتدا خیلی تحت تأثیر فیلم‌های اکسپرسیونیسم قرار داشت. در این ژانر از عناصر ترس، نفرت و وحشت استفاده شده‌است. در این‌گونه فیلم‌ها از صحنه‌های خوفناک، ترسناک و فراطبیعی استفاده شده است. این ژانر شباهت نزدیکی نیز با ژانر هیجان‌انگیز دارد.

در ژانر وحشت با استفاده از وحشت از ناشناخته‌ها و کابوس‌ها، ترس به بیننده القا می‌شود. استفاده از نورهای پر کنتراست، فضاهای مرموز و مه‌آلود و همچنین نورپردازی با مایه‌های تیره از ویژگی‌های دیگر این گونه ‌است. ژانر وحشت رفته رفته طرفداران بیشتری را در سراسر جهان به خود جذب می‌کند و مخاطبان آن را اکثراً قشر جوان تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید : 15 فیلم برتر ترسناک تاریخ سینما

ترسناک‌ترین فیلم‌های جنی و روحی تاریخ سینما

– درخشش(The Shining)

ژانر : درام، وحشت

امتیاز : 8/4 (873776 رأی)

ترسناک ترین فیلم های جنی و روحی – درخشش (The Shining)

بهترین فیلم های ترسناک سینما درباره روح،جن وتسخیر

«درخشش»(The Shining) فیلمی ترسناک و روانشناختی محصول آمریکا و بریتانیا به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی «استنلی کوبریک» است که در سال ۱۹۸۰ اکران شد. فیلم‌نامه این اثر توسط «کوبریک» و «دایان جانسون»، رمان‌نویس آمریکایی به نگارش درآمده است. در این فیلم بازیگرانی همچون «جک نیکلسون»، «شلی دووال» و «دنی لوید» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

«درخشش»(The Shining) داستان مرد نویسنده‌ای است که به همراه همسر و فرزندش در هتلی به عنوان سرایدار اقامت می‌گزیند تا در طول فصل زمستان، در آرامش فضای هتل داستانش را به پایان برد. فضای وهم‌آلود و تنهایی در این مکان موجب نوعی روان‌گسیختگی در جک می‌شود. او که دچار اختلالات روانی و عصبی شده است، قصد نابودی همسر و فرزندش را می‌کند.

– جن‌گیر(The Exorcist)

ژانر : وحشت

امتیاز : 8 (355241 رأی)

ترسناک ترین فیلم های جنی و روحی – جن گیر (the exorcist)

بهترین فیلم های ترسناک سینما درباره روح،جن وتسخیر

«جن‌گیر»(The Exorcist) فیلم آمریکایی محصول سال ۱۹۷۳ به کارگردانی «ویلیام فریدکین» است که بر اساس رمانی به همین نام از ویلیام پیتر بلتی ساخته‌ شده ‌است. این اثر یکی از موفق‌ترین فیلم‌های ژانر وحشت به‌شمار می‌رود. «جن‌گیر»(The Exorcist) در چهل و ششمین مراسم جایزه‌ی اسکار، نامزد ۱۰ اسکار بود که نهایتاً موفق به کسب دو اسکار در رشته‌های «بهترین فیلم‌نامه‌ی اقتباسی» و «بهترین صدا» شد.

ماجرای این فیلم در جرج تاون، حومه‌ی واشینگتن دی‌سی می‌گذرد. «کریس مک‌نیل»، بازیگر زن تلویزیون، نگران سلامت دخترش «رِیگِن» است که دچار تشنج شدید شده و در رختخواب به خود می‌پیچد. پزشکان از درمان دخترک ناتوان‌اند، تا آنجا که به کریس پیشنهاد می‌کنند از یک جن‌گیر کمک بگیرد. «کریس» به یک کشیش جوان به نام «پدر کاراس» مراجعه می‌کند و از او درخواست می‌کند.

بیشتر بخوانید : 15 فیلم برتر ترسناک تاریخ سینما

– دیگران(The Others)

ژانر : وحشت، رازآلود، هیجان‌انگیز

امتیاز : 7/6 (331397 رأی)

ترسناک ترین فیلم های جنی و وحی – دیگران (The Others)

بهترین فیلم های ترسناک سینما درباره روح،جن وتسخیر

«دیگران»(The Others) فیلمی گوتیک آمریکایی-اسپانیایی محصول سال ۲۰۰۱، به کارگردانی و نویسندگی «آلخاندرو آمنابار» با نقش‌آفرینی «نیکول کیدمن» است. این فیلم ۸ جایزه‌ی مراسم گویا، که شامل بهترین فیلم و بهترین کارگردانی می‌شود را برده ‌است. این فیلم اولین فیلم انگلیسی ‌زبان است که برنده‌ی جایزه‌ی بهترین فیلم مراسم گویا شده ‌است، بدون آن‌که حتی یک کلمه اسپانیایی در آن صحبت شده باشد.

داستان «دیگران»(The Others) در روزهای پایانیِ جنگ جهانی دوم می‌گذرد. «گریس» یک مادر کاتولیک است که به‌همراه دو فرزند کوچکش در خانه‌ای دورافتاده زندگی می‌کند. بچه‌ها، «آن» و «نیکولاس» از نوعی بیماری نادر حساسیت به نور رنج می‌برند؛ بنابراین، زندگی آن‌ها با یک‌سری قوانین عجیب و پیچیده که برای محافظت آن‌ها از اشعه‌ی آفتاب در نظر گرفته شده، عجین شده ‌است.

– احضار روح(The Conjuring)

ژانر : وحشت، رازآلود، هیجان‌انگیز

امتیاز : 7/5 (431973 رأی)

ترسناک ترین فیلم های جنی و روحی – احضار روح (The conjuring)

بهترین فیلم های ترسناک سینما درباره روح،جن وتسخیر

«احضار روح»(The Conjuring) فیلمی در سبک فراطبیعی، محصول سال ۲۰۱۴ ایالات متحده‌ی آمریکا به کارگردانی «جیمز وان» و نویسندگی «چاد» و «کری هِیس» است. این فیلم اولین قسمت در مجموعه فیلم‌های «احضار روح»(The Conjuring) محسوب می‌شود. در «احضار روح»(The Conjuring)، «پاتریک ویلسون» و «ورا فارمیگا» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان «احضار روح»(The Conjuring) درباره‌ی خانواده‌ی «پرون» با پنج دختر است که در سال ۱۹۷۱ به یک خانه‌ی بزرگ و کهنه در روستایی در ایالت رود آیلند اسباب‌کشی می‌کنند. در بدو ورود، سگ خانواده حاضر به ورود به خانه نیست. کمی بعد، خانواده‌ی پرون متوجه می‌شوند که این خانه توسط قدرتی ناشناخته در حال کنترل است. خط اصلی این داستان در فیلم‌های «احضار روح ۲»(The Conjuring 2) و «احضار روح ۳»(The Conjuring 3) تکمیل می‌شود.

بیشتر بخوانید : 15 فیلم برتر ترسناک تاریخ سینما

– کلبه وحشت(The Evil Dead)

ژانر : وحشت

امتیاز : 7/5 (183016 رأی)

ترسناک ترین فیلم های جنی و روحی – کلبه وحشت (The evil dead)

بهترین فیلم های ترسناک سینما درباره روح،جن وتسخیر

«کلبه وحشت»(The Evil Dead) فیلمی ترسناک به کارگردانی و نویسندگی «سم ریمی» محصول سال ۱۹۸۱ است. «سم ریمی» و «بروس کمپبل» مدیر اجرایی تولید این فیلم بودند. «بروس کمپبل» در این فیلم به همراه «الن سندوایس» و «بتسی بیکر» به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم در ایران به نام‌های «شیطان مرده»، «مرده شیطانی» و مخصوصاً «کلبه وحشت» نیز معروف است.

دو مرد و سه زن برای گذراندن تعطیلات به کلبه‌ای جنگلی می‌روند. در حین جستجو در زیرزمین کلبه با یک ضبط صوت و کتابی عجیب مواجه می‌شوند. پس از گوش دادن به نوار، نیرویی شیطانی آزاد می‌گردد و در جسم این اشخاص یکی پس از دیگری حلول می‌کند و آنها را به موجوداتی ترسناک و شیطانی تبدیل می‌کند که تنها راه نابودی این موجودات سوزاندن یا تکه‌تکه کردن است.

– حلقه(The Ring)

ژانر : وحشت، رازآلود

امتیاز : 7/1 (315928 رأی)

 

ترسناک ترین فیلم های جنی و روحی – فیلم های حلقه (The ring)

بهترین فیلم های ترسناک سینما درباره روح،جن وتسخیر

«حلقه»(The Ring) یک فیلم روان‌شناختی آمریکایی محصول سال ۲۰۰۲، به کارگردانی «گور وربینسکی» است که بازیگرانی همچون «نائومی واتس»، «مارتین هندرسون» و «برایان کاکس» در آن ایفای نقش می‌کنند. این فیلم نسخه بازسازی شده فیلم ترسناک ژاپنی «حلقه»(Ringu) محصول سال ۱۹۹۸ است، که خود آن نیز برگرفته از رمان نویسنده ژاپنی «کوجی سوزوکی» با همین نام به‌شمار می‌رود.

داستان درباره‌ی یک فیلم ویدئویی است که محتوای آن یک سری عکس مبهم و تکه فیلم‌های آزاردهنده است. بعد از تماشای فیلم، تلفنی به بیننده می‌شود که در آن صدای دختری به بیننده می‌گوید: هفت روز دیگر خواهد مرد. دو دنباله برای این فیلم با عنوان‌های «حلقه دو»(The Ring Two) در سال ۲۰۰۵ و «حلقه‌ها»( Rings) در سال ۲۰۱۷ ساخته شده ‌است.

– توطئه‌آمیز(Insidious)

ژانر : وحشت، رازآلود، هیجان‌انگیز

امتیاز : 6/8 (272803 رأی)

بهترین فیلم های ترسناک سینما درباره روح،جن وتسخیر

ترسناک ترین فیلم های جنی و روحی – فیلم های توطئه آمیز (insidious)

بهترین فیلم های ترسناک سینما درباره روح،جن وتسخیر

«توطئه‌آمیز»(Insidious) یک فیلم ترسناک آمریکایی است که در سال ۲۰۱۰ توسط «جیمز وان» کارگردانی و توسط «لی ونل» نوشته شده است. این اولین قسمت در سری فیلم‌های «توطئه‌آمیز»(Insidious) می‌باشد. دنباله‌ها‌ی این فیلم با عنوان‌های «توطئه‌آمیز: فصل دو»(Insidious: Chapter 2)، «توطئه‌آمیز: فصل سه»(Insidious: Chapter 3) و «توطئه‌آمیز: کلید آخر»(Insidious: The Last Key) به اکران عمومی درآمده‌اند.

داستان «توطئه‌آمیز»(Insidious) درباره‌ی یک زن و شوهر است که پسرشان به صورت ناگهانی وارد کما می‌شود. در این میان ارواحی نیز هستند که می‌خواهند از بعد دیگری از جهان وارد این دنیا شوند، زندگی خود را پس بگیرند و یک بار دیگر زندگی کنند. «پاتریک ویلسون»، «رز بیرن» و «باربارا هرشی» از بازیگران این فیلم هستند.

– دابه: نفرین جن(Dabbe: Cin Carpmasi)

ژانر : وحشت

امتیاز : 6/8 (4644 رأی)

ترسناک ترین فیلم های جنی و روحی – دابه 4: نفرین جن (dabbe-cin-carpmasi)

بهترین فیلم های ترسناک سینما درباره روح،جن وتسخیر

«دابه: نفرین جن»(Dabbe: Cin Carpmasi) فیلمی ترسناک ترکیه‌ای به کارگردانی و نویسندگی «حسن کاراجاداغ» است. «جانسو کورگون»،‌ « الچین آتامگوچ»،‌ «ایرماک اورنک» و «ای مورات اوزگن» در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. «دابه: نفرین جن»(Dabbe: Cin Carpmasi) چهارمین فیلم از دنباله‌ی «دابه»(Dabbe) به شمار می‌رود.

داستان «دابه: نفرین جن»(Dabbe: Cin Carpmasi) درباره‌ی دختری به نام «کبری» است که خود را برای مراسم عروسی‌اش آماده می‌کند. ولی در این مراسم توسط یک نیروی ناشناخته تسخیر می‌شود و با کمک دوست قدیمی‌اش که یک روانشناس است می‌خواهد از این موضوع نجات پیدا کند. اما زمانی که فکر می‌کنند همه چیز مرتب شده‌است، اوضاع پیچیده خواهد شد.

بهترین فیلم های ترسناک سینما درباره روح،جن وتسخیر

– جو آن: کینه(Ju-On: The Grudge)

ژانر : وحشت

امتیاز : 6/7 (40465 رأی)

ترسناک ترین فیلم های جنی و روحی – جو آن: کینه (ju-on: the grudge)

بهترین فیلم های ترسناک سینما درباره روح،جن وتسخیر

«جو آن: کینه»(Ju-On: The Grudge) فیلمی ترسناک است که در سال 2002، به کارگردانی «تاکاشی شیمیزو» ساخته شد. این فیلم در واقعیت سومین قسمت از مجموعه «جو آن:کینه» و اولین قسمت بود که در سینماها به اکران عمومی در آمد. «جو آن: کینه»(Ju-On: The Grudge) مانند فیلم «حلقه»(The Ring)، با نام «کینه»(The Grudge) سال 2004 در ایالات متحده بازسازی شده است.

داستان «جو آن: کینه»(Ju-On: The Grudge) درباره‌ی روحی اسرار آمیز و کینه توز است که هر کسی که جرات وارد شدن و زندگی کردن در خانه را به خود می‌دهد، نشانه‌گذاری و تعقیب می‌کند تا این که خانواده‌ای جدید به این مکان می آیند و خود را در تسخیر احساسات قوی و روح «هاییتی» می یابند.

– فعالیت فراطبیعی(Paranormal Activity)

ژانر : وحشت، رازآلود

امتیاز : 6/3 (217788 رأی)

بهترین فیلم های ترسناک سینما درباره روح،جن وتسخیر

ترسناک ترین فیلم های جنی و روحی – فیلم های فعالیت فراطبیعی (paranormal activity)

بهترین فیلم های ترسناک سینما درباره روح،جن وتسخیر

«فعالیت فراطبیعی»(Paranormal Activity) فیلمی به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانیِ «اورن پلی» محصول سال ۲۰۰۷ آمریکا است که اولین قسمت از دنباله‌ی سینمایی «فعالیت فراطبیعی»(Paranormal Activity) می‌باشد. این فیلم برای اولین بار در جشنواره فیلم‌های ترسناک اسکریمفست آمریکا در ۱۴ اکتبر ۲۰۰۷ به نمایش گذاشته شد و در ۱۸ ژانویه‌ی ۲۰۰۸ در جشنواره‌ی فیلم اسلَم‌دَنس به نمایش درآمد.

داستان «فعالیت فراطبیعی»(Paranormal Activity) درباره‌ی یک زوج جوان از طبقه‌ی متوسط است که به خانه‌ای در حومه‌ی شهر نقل‌ مکان می‌کنند، اما حضور نیرویی در نیمه‌های شب، که ممکن است شیطانی باشد، آرامششان را برهم می‌زند. هرچه می‌گذرد، فعالیت‌های مرموز این نیرو بیشتر و بیشتر می‌شود، به‌ویژه وقت‌هایی که زوج جوان در خوابند.

– سجین(Siccin)

ژانر : وحشت

امتیاز : 6/2 (3194 رأی)

بهترین فیلم های ترسناک سینما درباره روح،جن وتسخیر

ترسناک ترین فیلم های جنی و روحی – سجین (siccin)

بهترین فیلم های ترسناک سینما درباره روح،جن وتسخیر

«سجین»(Siccin) فیلمی ترکیه‌ای در ژانر وحشت و فراطبیعی محصول سال 2014 است. «آلپر مسچی» کارگردانی این فیلم را برعهده داشته است و فیلمنامه‌ی آن به قلم «ارسان اوزر» به رشته‌ی تحریر درآمده است. واژه‌ی «سجین» در زبان کردی به معنای خشونت است. همچنین «سجین» در عربی اسم کتابی است که در آن نفرین‌شده‌ترین مکان‌های جهنم شرح داده شده است.

داستان «سجین»(Siccin) روایتی ترسناک از دختری به نام «اوزنور» است که عاشق پسرعمویش می‌باشد اما او با دختری به نام «نیسا» ازدواج می‌کند. «اوزنور» تصمیم می‌گیرد با استفاده از جادوی سیاه، او را عاشق خود کند اما برای خطرات این طلسم اهریمنی آماده نیست. این فیلم اولین قسمت از دنباله‌ی سینمایی «سجین»(Siccin) است.

– وحشت درآمیتی ویل(The Amityville Horror)

ژانر : وحشت

امتیاز : 6 (103880 رأی)

ترسناک ترین فیلم های جنی و روحی – وحشت در آمیتی ویل (the-amityville-horror)

بهترین فیلم های ترسناک سینما درباره روح،جن وتسخیر

«وحشت درآمیتی ویل»(The Amityville Horror) یک فیلم ترسناک آمریکایی محصول سال ۲۰۰۵ به کارگردانی «اندرو داگلاس» است. «وحشت درآمیتی ویل»(The Amityville Horror) به عنوان نسخه بازسازی شده فیلمی به همین نام محصول سال ۱۹۷۹ به شمار می‌رود که خود آن فیلم نیز بر اساس رمانی با همین نام، نوشته‌ی «جی آنسون» ساخته شده ‌است.

«وحشت درآمیتی ویل»(The Amityville Horror) براساس داستان واقعی زندگی زوج تازه ازدواج کرده‌ای است که به خانه‌ای بزرگ نقل مکان می‌کنند. خانه‌ای که پیش از این در آن قتل عام بزرگی رخ داده و اتفاقات عجیب آن، همه را فراری می‌دهد.

– آنابل(Annabelle)

ژانر : وحشت، رازآلود، هیجان‌انگیز

امتیاز : 5/4 (137716 رأی)

ترسناک ترین فیلم های جنی و روحی – آنابل (annabelle)

بهترین فیلم های ترسناک سینما درباره روح،جن وتسخیر

بهترین فیلم های ترسناک سینما درباره روح،جن وتسخیر

 

«آنابل»(Annabelle) یک فیلم آمریکایی محصول سال ۲۰۱۴، به نویسندگی «گری دابرمن» و کارگردانی «جان آر. لئونتی» است. «آنابل»(Annabelle)، هم به عنوان پیش‌درآمد و هم اسپین‌آف برای فیلم «احضار روح»(The Conjuring) به‌شمار می‌رود و داستان فیلم از عروسکی به نام «آنابل» الهام گرفته شده‌است. «آنابل والیس»، «وارد هورتون» و «الفری وودارد» در این اثر نقش‌آفرینی کرده‌اند.

داستان این فیلم درباره‌ی زوج جوانی به نام «میا» و «جان» است. پس از کشته شدن دختری به نام «آنابل هیگینز» در همسایگی آپارتمان آن‌ها، روح سرگردان «آنابل» درصدد به سرقت بردن روح «لیا»، دختر آن زوج است و برای انجام نقشه‌ی شیطانی خود، از یک عروسک استفاده می‌کند. این فیلم اولین قسمت از دنباله‌ی سینمایی «آنابل»(Annabelle) است.

جالب است بدانید که سری دوم از این فیلم، یعنی «آنابل 2: آفرینش» (Annabelle: Creation) با امتیاز 6.5 در سایت آی ام دی بی، بیشترین امتیاز را از مردم کسب کرده و «آنابل 3: به خانه می آید» (Annabelle: Comes Home) نیز امتیاز 5.9 را از این سایت دریافت کرده است.

منابع : ویکیپدیا – IMDB

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *