بهترین فیلم های ورزشی تاریخ سینما

  • توسط آزیتا قلی پور
  • ۴ سال پیش
  • 0
بهترین فیلم های ورزشی تاریخ سینما

بهترین فیلم های ورزشی تاریخ سینما

 

بهترین فیلم های ورزشی تاریخ سینما ،معرفی بهترین فیلم های ورزشی تاریخ سینما که بسیاری از آن ها برگرفته از زندگی واقعی قهرمانان ملی و مردمی هستند.با 2movie.ir همراه باشید.

از میان ژانرهای فیلم، ژانر ورزشی هم طرفداران خاص خودش را دارد. فیلم هایی که بعضا برگرفته از زندگی قهرمان های ملی و مردمی هستند و شخصیت های داستان، الهام بخش زندگی حرفه ای بسیاری از افراد بودند. در این میان فیلم هایی هم هستند که بر اساس واقعیت نیست و تنها نویسنده با الهام از ورزشکار محبوبش شخصیت و داستان آن را خلق کرده است؛ مجموعه فیلم های راکی که خود «سیلوستر استالونه» نویسنده آن است نمونه بارز این فیلم ها است؛ «استالونه» بعداز تماشای مبارزه معروف بین «محمدعلی کلی» و «چاک وپنر» در سال 1975 ایده اصلی راکی را گرفت.

در این مطلب بهترین فیلم های ژانر ورزشی با بالاترین امتیاز را معرفی می کنیم.

1-گاو خشمگین (Raging Bull)

بهترین فیلم های ورزشی تاریخ سینما

بهترین فیلم های ورزشی تاریخ سینما-گاو خشمگین

امتیاز: 8.2

«مارتین اسکورسیزی» در یک درام ورزشی زندگی «جیک لاموتا» مشت زن معروف آمریکایی که در آرزوی رسیدن به قله های موفقیت در بوکس است را به تصویر کشیده است. «رابرت دنیرو» برای بازی در این نقش و نشان دادن وضعیت رو به افول «لاموتا» حدود ۳۰ کیلوگرم وزن اضافه کرد. این فیلم که عده ای آن را بهترین فیلم ورزشی تاریخ سینما می دانند در مراسم جوایز اسکار در ۸ بخش نامزد شد و در نهایت «دنیرو» برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

2-مبارز (Warrior)

بهترین فیلم های ورزشی تاریخ سینما

بهترین فیلم های ورزشی تاریخ سینما-مبارز

امتیاز: 8.2

این فیلم با شعر تبلیغاتیِ، خانواده ارزش جنگیدن دارد، توانست به زیبایی روابط دو برادر با پدرشان را نشان دهد؛ پدری که از روزهای طلایی زندگیش فاصله زیادی گرفته و حالا پسر کوچکترش از او می خواهد برای رسیدن به آمادگی جسمانی برای شرکت در مبارزات بکس به او کمک کند. در این میان دست تقدیر او را در مبارزه روبه روی برادر بزرگترش که سال هاست روبطشان به سردی رفته قرار بگیرد.

«جوئل ادگورتون» و «تام هاردی» برای بازی در این فیلم تمرینات سختی را پشت سر گذاشتند. رباط زانوی «جوئل»، در طول فیلمبرداری پاره شد و همین موضوع کار را برای 6 هفته به تعویق انداخت. «تام» هم از تمرینات در امان نماند و چند انگشت دست و پا و چندتا از دنده هایش شکست. «نیک نولتی» که نقش پدر خانواده را داشت برای این فیلم نامزد جایزه اسکار شد.

3-دختر میلیون دلاری (Million Dollar Baby)

بهترین فیلم های ورزشی تاریخ سینما

بهترین فیلم های ورزشی تاریخ سینما-دختر میلیون دلاری

امتیاز: 8.1

«کلینت ایستوود» برای کارگردانی این فیلم، در سن 74 سالگی عنوان مسن ترین کارگردانی که اسکار برده را به خودش اختصاص داد. داستان درباره دختر بکسری است که مربی کهنه کاری را قانع می کند تا او را برای مسابقات جهانی آماده کند. او پیشرفت بسیاری می کند اما در نهایت به شدت آسیب می بیند و دست به دامن مربی اش می شود. عده ای از افراد مخالف با اتانازی، بعد از تماشای این فیلم، پیام پایان آن را به باد انتقاد گرفتند. «دختر میلیون دلاری»، در کل برنده 4 جایزه اسکار شد.

4-راکی (Rocky)

بهترین فیلم های ورزشی تاریخ سینما

بهترین فیلم های ورزشی تاریخ سینما-راکی

امتیاز: 8.1

«سیلوستر استالونه»، فیلمنامه راکی را برای خودش نوشته بود اما تهیه کننده ها حاضر نبودند این نقش را به بازیگری گمنام بدهند. در نهایت، استالونه نقش را به دست آورد و تبدیل به «راکی بالبوآ» شد. به علاوه، این فیلم برنده 3 جایزه اسکار شد. تا امروز 8 فیلم از راکی ساخته شده است. برای موسیقی متن فیلم سوم در نظر داشتند تا از قطعه « Another One Bites the Dust » از کویین استفاده کنند اما با مخالفت گروه کویین مواجه شدند. در نهایت، قطعه « Eye of the Tiger » یا همان «چشم ببر» از گروه سروایور برای این فیلم انتخاب شد و این موزیک به اندازه موسیقی تم اصلی فیلم مشهور شد.

5-شتاب (Rush)

بهترین فیلم های ورزشی تاریخ سینما

بهترین فیلم های ورزشی تاریخ سینما-شناب

امتیاز: 8.1

این فیلم بر اساس اتفاقات واقعی و به بیان بهتر بازسازی مسابقات فرمول 1 دهه 1970 بین 2 راننده بزرگ «جیمز هانت» و «نیکی لاندا» است. رقابتی نفس گیر برای دست یابی به مقام قهرمانی جهان در سال ۱۹۷۶ در فوجی ژاپن که در نهایت هیچکدام به آن دست پیدا نکردند. این فیلم، نامزد 2 جایزه گلدن گلوب شد و مردم و منتقدان را به وجد آورد. «نیکی لاندا» زمانی که فیلم را دید در مصاحبه ای گفت که فیلم «شتاب» عین واقعیت است و این خودِ منم.

6-مرد سیندرلایی (Cinderella Man)

بهترین فیلم های ورزشی تاریخ سینما

بهترین فیلم های ورزشی تاریخ سینما-مرد سیندرلایی

امتیاز: 8

این فیلم زندگی سخت و موفقیت های بزرگ بوکسور آمریکایی «جیمز برادوک» را نشان می دهد. او که بعد از آسیب دیدگی دستش، ورزش را کنار گذاشته بود؛ در زمان رکود بزرگ آمریکا و به خاطر شرایط بسیار سخت معیشتی دوباره برای بردن پول در شرطبندی های مسابات بوکس دوباره به میادین برگشت. او که موفق شد در رینگ رقبا را یکی بعد از دیگری از سد راه بردارد به مسابقات جهانی راه پیدا کرد و رقیب مکس بیر بزرگ شد؛ به همین دلیل است که به او لقب «مرد سیندرلایی» دادند.

در جریان فیلمبرادری، «راسل کرو» حسابی کتک خورد و آسیب دید به طوری که او گفت برایش خیلی از دشوارتر از بازی در فیلم «گلادیاتور» بوده است. این فیلم نامزد 3 جایزه اسکار شده است.

7-بیلیارد باز (The Hustler)

بهترین فیلم های ورزشی تاریخ سینما

بهترین فیلم های ورزشی-بیلیارد باز

امتیاز: 8

این فیلم به کارگردانی «رابرت راسن» و بر اساس رمانی با همین نام از «والتر تویس» است. در این فیلم،‌ «ادی فیلسون» با بازی «پل نیومن»، بیلیاردباز جوان و کارکشته، به نیویورک می‌رود تا با سلطان بیلیارد، مبارزه کند. بازی 25 ساعت طول می‌کشد و ادی که ابتدا برنده است، در آخر به خاطر غرور و خامی، بازی را می‌بازد. سپس، با خلافکار قماربازی به نام «برت گوردن» آشنا می‌شود تا زیر نظر او بازی کند. پس از مدتی «ادی» دوباره به نیویورک بازمی گردد تا رقیب دیرینش را ببرد.

در این فیلم بسیاری از ضربات را خود بازیگران زدند؛ «جکی گلیسون» که خودش بازیکن قهاری بود و «پل نیومن» بعد از تمرین های زیادی که داشت بازی را به صورت حرفه ای یاد گرفته بود؛ بقیه ضربات حرفه ای را هم، «ویلی مسکونی» که قهرمان 14 دوره از مسابقه های بیلیارد بود زده است. فیلم «بیلیارد باز»، نامزد 9 جایزه اسکار و برنده 2 جایزه شد.

8-کشتی گیر (The Wrestler)

بهترین فیلم های ورزشی تاریخ سینما

بهترین فیلم های ورزشی تاریخ سینما-کشتی گیر

امتیاز: 7.9

این درام ورزشی به کارگردانی «دارن آرونوفسکی» درباره‌ی کشتی گیری به نام «رندی رابینسون» با بازی «میکی رورک» است. او در حالی که پا به سن گذاشته و درگیر بیماری است، دوباره پا به میدان نبرد می گذارد تا حریف قدیمی اش را مغلوب کند. این فیلم، نامزد 2 جایزه اسکار شد و 2 جایزه گلدن گلوب به علاوه ی جایزه شیر طلایی شصت و پنجمین جشنواره فیلم ونیز را کسب کرد. «رورک»، گزینه اول «آرنوفسکی» برای بازی در نقش «رابینسون» بود چون مثل او ستاره ای در حال محو شدن بود و «آرنوفسکی» برای بردن او به فیلم از هزینه های فیلم کم کرد تا دستمزد او را بدهد.

البته گفتنی است که عده بسیاری این فیلم را ضدایرانی می دانند چون در یکی از سکانس ها، ورزشکاری با پرچم ایران وجود دارد و به او بی احترامی می شود.در این فهرست، از آنجا که این فیلم در بین محبوب ترین فیلم های ورزشی بود آن را معرفی کردیم.

9-مشت زن (The Fighter)

بهترین فیلم های ورزشی تاریخ سینما

بهترین فیلم های ورزشی تاریخ سینما-مشت زن

امتیاز: 7.8

داستان واقعی زندگی «میکی وارد»، قهرمان مشت زنی که تحت تعلیم برادر ناتنی اش «دیکی» که قهرمان سابق همین رشته بوده و حالا معتاد به کوکائین است پیشرفت های زیادی می کند. داستان در واقع درباره کشمکش و بالا و پایین های روابط این 2 برادر است. فشارهای خانواده از یک طرف و روابط عاطفی «میکی» با دوستش از طرف او را وادار می کند بین عشقش و برادرش یکی را انتخاب کند. «دیکی اکلند» بعد از تماشای فیلم خیلی عصبانی شد که از خانواده و خواهرانش در فیلم یاد شده و آن ها را به تصویر کشیدند و سر همین موضوع وقتی که «کریستین بیل» را دید سرش فریاد کشید.

این فیلم نامزد 7 جایزه اسکار شده و 2 جایزه به دست آورده است.

10-نقطه کور (The Blind Side)

بهترین فیلم های ورزشی تاریخ سینما

بهترین فیلم های ورزشی تاریخ سینما-نقطه کور

امتیاز: 7.7

این فیلم روایتگر زندگی «مایکل اوهر» بازیکن حرفه ای راگبی است. از زندگی سخت و فلاکت بارش در خانواده ای تهی دست تا فرزندخواندگی در خانواده ای ثروتمند و رسیدن به بزرگترین آرزویش یعنی راگبی است.«کوئنتین آرون» بازیگر نقش مایکل در فیلم، زمانی که برای تست بازیگری رفت به عنوان گارد امنیتی مشغول به کار بود و بعد از تست بازیگری، کارتش را به عوامل داد تا اگر به عنوان بازیگر قبول نشد به عنوان نگهبان در صحنه حضور داشته باشد.

این فیلم نامزد 2 جایزه اسکار شد و در نهایت 1 جایزه برای بازی «ساندرا بولاک» به او اهدا شد.

از دیگر فیلم های ورزشی محبوب می توان «مانیبال»، «کرید» و «پله: تولد یک اسطوره» را نام برد.

فیلم ورزشی مورد علاقه شما چیست؟

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *