فیلمهای برتر ژانر جنایی قرن

  • توسط آزیتا قلی پور
  • ۴ سال پیش
  • 0
https://2movie.ir/

فیلمهای برتر ژانر جنایی قرن

 

فیلمهای برتر ژانر جنایی قرن ،جذابیت فیلم‌های جنایی غیرقابل انکار است. از فیلم ‌های کلاسیک نوآر و فیلم‌های جنایی و داستان‌های پیچیده آلفرد هیچکاک و سینمای وحشت ایتالیا گرفته که در شکل کنونی به به شکل سینمای جنایی مدرن درآمده‌اند؛ در همه‌ی این ژانرها جرم و جنایت راه خود را در ذهن و قلب مخاطب فیلم پیدا خواهد کرد.با  2movie.ir  همراه باشید.

در این جا لیستی از بهترین فیلم‌های روانشناختی و فیلم‌های جنایی نئو نوآر از سال ۲۰۰۱ به بعد وجود دارد. مطمئن باشید که این لیست تپش قلب شما را بالا خواهد برد.

فیلمهای برتر ژانر جنایی قرن

۱٫ Infernal Affairs – 2002
فیلمهای برتر ژانر جنایی قرن

فیلم «The Departed» مارتین اسکورسیزی در سال ۲۰۰۶ با الهام از این فیلم ساخته شده است. نسخه اصلی فیلم یعنی «ماجراهای جهنمی» یک فیلم درجه یک، زیبا، اکشن درباره تقابل پلیش با یک گروه تبهکار است که فعالیت آن‌ها در زمینه مواد مخدر است. از جالبترین نکات این فیلم آن است که هر دو گروه یک نفوذی و خبرچین در دو جبهه‌ی مخالف دارند. این فیلم برنده بهترین جایزه فیلم هنگ کنگ شد و نامزدی اسکار را بدست آورد. فیلمی که ابعاد احساسی و اخلاقی یک کار مخفی را نشان می‌داد و باعث شد تا مخاطبان با آن همذات‌پنداری کنند. این موضوع در فیلم The Departed موفقیت آمیز نشان داده نشده بود.

۲٫ A History of Violence – 2005
فیلمهای برتر ژانر جنایی قرن

فیلم سابقه خشونت یکی از فیلم‌های جذاب و لذتبخش دیوید کروننبرگ است. این فیلم با نکات فرامتنی خود درباره مقوله خشونت، پرسش‌های فراوانی را حتی برای آنان که نسبت به فیلم‌های این ژانر بی علاقه هستند، برجسته می‌سازد. صحنه‌های خشن در این فیلم برای تعریف کاراکتر اصلی آن، از مهمترین نکات «سابقه خشونت» است. اما اینکه آیا این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های این کارگردان است تماما بستگی به نظر مخاطب دارد که با چه دیدی به فیلم‌های کروننبرگ نگاه می‌کند. اگر این خشونت عریان حاکم در فیلم برای مخاطب جذاب باشد بطور حتم «سابقه خشونت» تجربه‌ای بی همتا خواهد بود.

۳٫ Sicario – 2015
فیلمهای برتر ژانر جنایی قرن

پیش از دو فیلم «Blade Runner 2049» و «Arrival»، دنیس ویلنوو «سیکاریو» را که فیلمی درباره مبارزه علیه مواد مخدر است کارگردانی کرد. فیلمی درجه یک که برداشت اولیه‌ی آن از یکی از داستان‌های لیرد بارون است.

۴٫ Good Time – 2017
فیلمهای برتر ژانر جنایی قرن

آخرین ساخته‌ی برادران سافدی با درخشش رابرت پتینسون یک روایت پراضطراب و تنش‌زا از حاشیه‌نشینان نیویورک است. پتینسون که تا قبل از این فیلم یک بازیگر در سایه و کم فروغ بود با درخشش در این فیلم، احیا شد. از نکات برجسته‌ی این فیلم آن است که سافدی‌ها برعکس تمام فیلم‌ها درباره‌ی حاشیه‌نشین‌ها که برچسب سیاه نمایی به آن‌ها می‌زنیم، برای حاشیه‌نشین‌های نیویورک ارزش قائل هستند و به هیچ عنوان سعی در سیاه نمایی آنها ندارند و در وجود این افراد مضامین عمیق و زیبایی همچون عشق را هم کشف می‌کنیم.

فیلمهای برتر ژانر جنایی قرن

کانی همراه با برادر کوچک خود نیکی که دچار عقب ماندگی ذهنی است از بانک ۶۵ هزار دلار سرقت میکند اما اوضاع آن‌طور که می‌خواهد پیش نمی‌رود. نیکی دستگیر می‌شود و کانی برای آزادی برادرش ده هزار دلار کم دارد. ابتدا از دوست دخترش کوری این پول را می‌خواهد اما مادر کوری که ماجرا را می‌فهمد حساب های او را مسدود می‌کند. کانی متوجه می‌شود برادرش به دلیل ضرب و شتم در بیمارستان است. نقشه فرار نیکی را می‌کشد اما اتفاق عجیب دیگری رخ می‌دهد. به اشتباه یک زندانی دیگر را از زندان فراری می‌دهد و این تازه آغاز ماجرای هیجان‌انگیز فیلم است.

۵٫ Gomorrah – 2008
فیلمهای برتر ژانر جنایی قرن

گومورا یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۰۸ در ژانر جنایی بود که در آن سال مورد ستایش منتقدان و تماشاگران قرار گرفت. این فیلم براساس کتابی با همین نام اثر روبرتو ساویانو، روزنامه‌نگار ۲۸ ساله‌ی ایتالیایی ساخته شده است. کتابی درباره‌ی فعالیت‌های غیرانسانی باند مافیایی معروف «گومورا» در شهر ناپل که پس از انتشار کتاب حتی از سمت این باند مافیایی تهدید به مرگ شد. این فیلم روایت تصویری عجیب و غریب از جرایم سازمان یافته تبهکاران ایتالیایی در جنوب این کشور است که داستان پنج شخص متفاوت را روایت می‌کند که هرکدام در تلاش هستند با گروه مافیایی «گومورا» ارتباط برقرار کنند.

فیلمهای برتر ژانر جنایی قرن

این فیلم درجه یک جایزه بزرگ جشنواره فیلم کن را هم در کارنامه خود دارد.

۶٫ Brick – 2005
فیلمهای برتر ژانر جنایی قرن

چه اتفاقی خواهد افتاد اگر یک فیلم کارآگاهی جنایی با یک سری گفتگوهای قدیمی و صحبت‌های عامیانه را به یکباره به فضای یک دبیرستان مدرن ببرید؟اولین فیلم رایان جانسون «آجر» در ژانر جنایی چنین فضایی دارد و با هیجان فوق‌العاده‌ای که در فیلم حاکم است به شدت شما را مجذوب خود می‌کند. جانسون هفت سال برای ساخت این فیلم تلاش کرد و در نهایت توانست برای هزینه‌ ساخت آن ۵۰۰۰۰۰ دلار تامین کند.

فیلمهای برتر ژانر جنایی قرن

این فیلم که در سبک نئو نوآر است، درباره «برندن» یک نوجوان تنهاست که یک روز «امیلی» دوست قبلی خود را در تونل‌های فاضلاب مرده پیدا می‌کند. امیلی دو روز پیش به او زنگ زده و گفته بود که شرایط خوبی ندارد و مشکلی برایش پیش آمده است. برندن که هنوز به امیلی علاقه دارد تلاش می‌کند افرادی را که با او در تماس بوده‌اند را پیدا کند و تحقیقات خود را برای کشف علت این اتفاق آغاز می‌کند. جوزف گوردن لویت اصلی‌ترین بازیگر این فیلم تا به امروز نقش مهمی در فیلم‌های جانسون داشته است.

۷٫ Kiss Kiss Bang – 2005
فیلمهای برتر ژانر جنایی قرن

فیلمی کمتر دیده شده در ژانر نئو نوآر به کارگردانی شین بلک که یکی از فیلم‌های خوب اکشن در سالهای اخیر است. بوس بوس بنگ بنگ فرم روایتی خاص خود را دارد و مخاطب را به هیچ عنوان خسته نمی‌کند.

این فیلم بدون شک ساده‌ترین فیلم هالیوودی است که روایتی کلیشه‌ای از یک خلافکار سطح پایین را که تبدیل به یک بازیگر حرفه‌ای می‌شود بیان می‌کند. این فیلم با بودجه‌ی ۵۰۰ میلیون دلار ساخته شد. کارگردانی و تدوین آن فوق العاده است. رابرت داونی جونیور یکی از بهترین نقش آفرینی های خود را در این فیلم دارد.

۸٫ Zodiac – 2007
فیلمهای برتر ژانر جنایی قرن

یکی از شاهکارهای دیوید فینچر در ژانر فیلم‌های جنایی که براساس یک داستان واقعی ساخته شده است. فینچر در این فیلم به سراغ یکی از کتاب‌های رابرت گری اسمیت به نام «جرم حقیقی» رفته و با فیلمنامه‌ی جیمز ویندربلت این شاهکار فوق العاده را ساخته است. فیلمی پر رمز و راز درباره‌ی یک قاتل ترسناک و فراری که در چندین سال به صورت زنجیروار دست به شکار می‌زند. داستان زودیاک درباره کاریکاتوریستی به نام گرایسمیت که به تازگی یک کارآگاه آماتور شده و در تعقیب این قاتل فراری بنام «زودیاک» است.

۹٫ No Country for Old Men – 2007
فیلمهای برتر ژانر جنایی قرن

این فیلم به کارگردانی به کارگرانی برادران کوئن ژانر هیجان انگیز و جنایی دارد. اما بطور کلی یک فیلم با بررسی کاراکتر است. این فیلم تقابل احساسات انسانی با شرایط فوق العاده خشن است. فیلم سه کاراکتر اصلی دارد. لولین ماس، آنتون چیگور، کلاتر اد تام بل . لولین اتفاقی به چمدانی حاوی دومیلیون دلار که متعلق به قاچاقچیان مواد مخدر دست پیدا کرده است. آنتون قاتل بی رحمی است که هرکس را که سر راهش قرار بگیرد می‌کشد و به دنبال لولین و پول هاست. کلانتر هم می‌خواهد آنتون را دستگیر کند و به دنبال ماس است.

۱۰٫ Drive – 2010
فیلمهای برتر ژانر جنایی قرن

کارگردان این فیلم نیکلاس ویندینگ ریفن، شما را به دیدن یک فیلم ترسناک جنایی در خیابان‌های لس آنجلس با بازی رایان گاسلینگ، کری مولیگان، برایان کرانستون و اسکار ایساک دعوت می کند. فیلم درباره‌ی جوانی راننده است که ما هرگز نام او را در فیلم نخواهیم فهمید. این راننده زندگی خود را از طریق بدلکاری با اتومبیل در سینما، کار در گاراژ مکانیکی و همچنین رانندگی در شب برای خلافکاران می‌گذراند. در مورد بخش آخر برای کار خودش اصولی دارد. برای هر خلافکار بیش از یکبار کار نمی‌کند تا ردی از خودش بر جای نگذارد.

این فیلم در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۱ برنده بهترین کارگردانی شد. این فیلم نامزد اسکار بهترین تدوین صدا هم شده بود.

۱۱٫ Prophet – 2009
فیلمهای برتر ژانر جنایی قرن

یک پیامبر از ژاک اودیار یکی از بهترین فیلم‌های جنایی در سال‌های اخیر است. فیلمی درباره‌ی جوانی بنام مالک که کاراکتر آن ترسو و بذل است. مالک اصرار دارد که مرتکب جرمی نشده است. ما در فیلم می‌بینیم که مالک بخاطر جرمی که نمیدانیم مرتکب شده است یا نه به زندان می‌افتد. شاید هم علت به زندان افتادن او عرب بودنش است. درجه خشونت در فیلم بسیار زیاد است. از ابتدای فیلم که مالک بدن پر از زخم‌اش را به زندانبان نشان می‌دهد خشونت فیلم آغاز می‌شود. زخم‌هایی که نشان از آزار و اذیت‌هایی است که مالک تا بدان روز متحمل شده است. مالک در ابتدا خلافکار نیست اما پس از فرستاده شدن به زندانی فرانسوی تبدیل به یکی از اشخاص مهم مافیایی شده و به قدرت می‌رسد. «یک پیامبر» فیلمی فوق العاده با کارگردانی درجه یک و بازی بسیار خوب طاهر رحیم است. تدوین و فیلمبرداری تیزبینانه‌ی این فیلم آن را به یکی از بهترین فیلم‌های حال حاضر جهان تبدیل کرده است.

۱۲٫ Blue Ruin – 2012
فیلمهای برتر ژانر جنایی قرن

این فیلم به کارگردانی جرمی سالنی‌یر فیلمی جنایی و مهیج با بازی دوین راتری، ایو پلامپ و میکن بلیر است. قراضه آبی روایت مردی با نام دوایت با بازی میکن بلیر است که بعد از ۲۰ سال پس از شنیدن خبر آزادی قاتل پدر و مادرش به ویرجینیا بازگشت تا انتقام قتل والدین خود را بگیرد. قطعا انتقام کار ساده ای نیست. سالنی‌یر بعد از این فیلم، فیلم اتاق سبز در همین ژانر یعنی جنایی را در سال ۲۰۱۵ ساخت. فیلمی که ارزش دیدن دارد.

۱۳٫ In Bruges – 2008
فیلمهای برتر ژانر جنایی قرن

این فیلم به کارگردانی مارتین مک دونا، فیلمی در ژانر کمدی سیاه بریتانیایی است. مسائل جدی و طنز در این فیلم با همدیگر ترکیب شده‌اند. این تضاد در فیلم تا به انتها و تا ظهور شخصیت رییس با ما همراه است. این فیلم درباره‌ی دو آدم‌کش به نام‌های ری و کن است که توسط رییس‌شان که فردی عصبی است به شهری تاریخی در بلژیک بنام بروژ فرستاده می‌شوند تا دو هفته را در آنجا سپری کنند. احساس این دو نفر درباره شهر بروژ متفاوت است. ری از آنجا خوشش نمی‌آید اما کن سعی می‌کند از بودن در آنجا لذت ببرد. اما عجیب ترین بخش داستان آن است که بعد از مدتی رییس به کن زنگ می‌زند و اعلام می‌کند که ری باید کشته شود. مک دونا با این فیلم می‌خواهد بگوید که جهنم ممکن است درست مثل گذراندن زمان در بروژ ابدی باشد، اما بهشت ممکن است چیزی شبیه به یک بعدازظهر دل انگیز در بروژ باشد.

۱۴٫ The Raid 2 – 2014
فیلمهای برتر ژانر جنایی قرن

این فیلم به کارگردانی گرت ایوانس محصول کشور اندونزی است. «یورش ۲» یک فیلم اکشن کلاسیک است که چندساعت پس از پایان ماجرای «یورش: رستگاری» به وقوع می‌پیوندد. «راما» کاراکتر اصلی فیلم تصمیم می‌گیرد با یک پلیس مخفی همکاری کند. راما پس از ایجاد یک هویت جعلی به زندان فرستاده شده تا بتواند به گروه جنایتکاران نفوذ کند.

۱۵٫ Cold in July – 2014
فیلمهای برتر ژانر جنایی قرن

ساخت فیلم ژانر جنایی را به جو لنسدیل و جیم میکل واگذار کنید تا به بهترین شکل ممکن فیلم برای شما بسازند که هم فضای طنزآلود و هم آزاردهنده را برای شما خلق کنند.

«سرمای جولای» فیلمی هیجان انگیز در ژانر جنایی به کارگردانی جیم میکل با بازی دون جانسون، سم شپارد و مایکل سی هال است. مردی به نام ریچارد دین که اهل تگزاس است، فرد مهمی را به قتل رسانده و بعد از آن متوجه می‌شود که پدر مقتول مردی تفنگدار به نام راشل است و به زودی برای انتقام خون پسرش به سراغ او خواهد آمد. نکته جالب داستان آن است که ریچارد پس از اندکی تحقیق می‌فهمد که مقتول درگیر مسائل مهمی بوده که پدرش از آن آگاه است.

۱۶٫ Nightcrawler – 2016
فیلمهای برتر ژانر جنایی قرن

فیلم شبگرد به کارگردانی دن گیلروی با بازی جیک گیلنهال در نقش بلوم یک فیلم هیجان انگیز و خوش ساخت را برای مخاطب ساخته است. داستان مردی که در شب‌های لس‌آنجلس به شکار می‌رود. لوئیس بلوم جوان پر تلاش و با انگیزه‌ای است که در پی یافتن یک شغل با بازار داغ خبرنگاری جنایی لس آنجلس آشنا میشود و گروهی از فیلمبرداران آزاد را پیدا میکند که از تصادفات، قتل ها، ضرب و شتم ها و … فیلمبرداری میکنند. لوئیس دست به کار میشود و وارد این جامعه‌ی خشن و بی رحم شده که در اون هر آژیر پلیس میتواند به معنی پول باد آورده‌ای باشد که با فیلمبرداری از صحنه بدست می‌آید.

۱۷٫ American Gangster – 2007
فیلمهای برتر ژانر جنایی قرن

دنزل واشنگتن در هر فیلمی که ایفای نقش کند مثل یک گنجینه در آن می‌درخشد. یکی از آن فیلم‌ها با بازی دنزل واشنگتن «گانگستر آمریکایی» است. فیلمی آمریکایی به کارگردانی ریدلی اسکات که در سال ۲۰۰۷ ساخته شد. دنزل واشنگتن و راسل کورو در این فیلم سفری پر تلاطم به دنیای زیرزمینی خلافکاران دهه ۱۹۷۰ نیویورک سیتی خواهند داشت. در خلاصه این فیلم که بر مبنای زندگی پرهیجان فرانک لوکاس ساخته شده آمده است که فرانک در شمال کالیفرنیا، در جایی که نژادپرستی در آن به اوج خود رسیده بود بزرگ شد. زندگی به حدی در آنجا بد بود که پسرعموی فرانک را تنها به جرم دید زدن یک دختر موسفید به گلوله بستند. فرانک لوکاس که راننده و محافظ یکی از روسای تشکیلات تبهکاری است که پس از مرگ رئیسش خیلی زود موقعیت خود را به عنوان وارد کننده ی درجه ی یک مواد مخدر در هارلم نیویورک تثبیت می کند. راسل کورو که نیز پلیس درستکاری است، رهبری گروه ضربت مبارزه با مواد مخدر را به عهده دارد و می کوشد تا جلوی فعالیت های تشکیلات «لوکاس» را بگیرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *