بهترین فیلم های ژانر درام 2018

  • توسط آزیتا قلی پور
  • ۳ سال پیش
  • 0

بهترین فیلم های ژانر درام 2018

 

بهترین فیلم های ژانر درام 2018 ،حالا که سال 2018 را پشت سر گذاشتیم و فصل جوایز رو به پایان است؛ فرصت خوبی است تا بهترین فیلم های سال میلادی گذشته که بازخوردهای خوبی از مردم و منتقدان گرفتند و از فصل جوایز سربلند بیرون آمدند را معرفی کنیم. با ژانر محبوب درام شروع می کنیم. با 2مووی همراه باشید.

فیلم های درام معمولا بر اساس رویدادهای عاطفی و خویشاوندی شخصیت ها شکل می گیرند. از آنجا که فیلم های درام به شدت به این رویدادها وابسته است؛ درونمایه دراماتیک نقش بزرگی در طرح اصلی داستان ایفا می کند؛ معمولا این درونمایه دراماتیک برگرفته از مسائل حاد زندگی واقعی است.

در این مطلب 10 فیلم از بهترین های ژانر درام سال 2018 را بر اساس بیشترین امتیاز و بیشترین رای معرفی می کنیم.

10-اولین مرد (First man)

بهترین فیلم های ژانر درام 2018

ژانر: درام، بیوگرافی امتیاز imdb: 7.4 امتیاز از منتقدان: 84

کارگردان: دیمین شزل

بازیگران: رایان گاسلینگ, کلر فوی, پابلو شرایبر, کایل چندلر, جیسون کلارک, برایان دارسی جیمز

انتظارها از «دمین شزل» جوان که فیلم های قبلی اش در فصل جوایز توجه ها را به خود جلب کرده بودند بالا رفته است. امسال او از فضای فیلم های موزیکال فاصله گرفته و سراغ یک بیوگرافی جذاب از فضانورد آمریکایی، نیل آرمسترانگ» رفته است. فیلم «اولین مرد» که در گلدن گلوب جایزه بهترین موسیقی متن را برد در بفتا چندان خوش شانس نبود و با اینکه در 7 رشته نامزد شده بود؛ دست خالی از آن بیرون آمد. این فیلم در اسکار هم در 4 بخش نامزد شده و باید دید که آیا می تواند با خود جایزه ای به همراه ببرد.

فیلم «اولین مرد»، نگاهی به زندگی فضانورد «نیل آرمسترانگ» و ماموریت افسانه ای او به فضا دارد که در نهایت او را به اولین مردی که پا به کره‌ی ماه گذاشت تبدیل کرد.

9-بلکککلنزمن (BlacKkKlansman)

بهترین فیلم های ژانر درام 2018

بهترین فیلم های درام 2018

ژانر: درام، بیوگرافی، تاریخی امتیاز imdb: 7.5 امتیاز از منتقدان: 83

کارگردان: اسپایک لی

بازیگران: آدام درایور, تروفر گریس, لارا هریر, کوری هاوکینز, الک بالدوین, جان دیوید واشینگتن

فیلم «بلکککلنزمن» یا همان «کو کلاکس کلن سیاهپوست» از زمان اکرانش در جشنواره کن 2018 مورد استقبال قرار گرفت و جایزه ویژه هیات داوران را دریافت کرد. همچنین، جایزه بهترین فیلمنامه را در بفتا 2019 گرفت و در گلدن گلوب نامزد 4 رشته شد اما جایزه ای نبرد. این فیلم در اسکار 2019 هم در 6 رشته نامزد شده است.

«بلکککلنزمن» درباره ی «ران استال ورث» یک مامور پلیس آفریقایی-آمریکایی اهل کلورادو است که توانسته در یک گروه «کو کلاکس کلن» نفوذ کند و سردسته آنها شود.

8-یک مکان ساکت (A Quiet Place)

بهترین فیلم های ژانر درام 2018

بهترین فیلم های درام

ژانر: درام، ترسناک، اسرارآمیز امتیاز imdb: 7.6 امتیاز از منتقدان: 82

کارگردان: جان کرازیسکی

بازیگران: امیلی بلانت, جان کرازیسکی, میلیسنت سیموندز, نواه جوپ

برای فیلمی پر از سکوت و تعلیق مثل «یک مکان ساکت»، انتخاب موسیقی متن و صداگذاری کار سخت و حساسی است؛ شاید به همین دلیل است که این فیلم در بفتا نامزد بهترین صدا، در گلدن گلوب نامزد بهترین موسیقی متن و در اسکار نامزد بهترین تدوین صدا شده است. البته، بعد از اعلام نامزدهای گلدن گلوب عده ای از منتقدان به عدم حضور «امیلی بلانت» در بین نامزدهای بهترین بازیگر و نبود «جان کرازیسکی» در بین نامزدهای بهترین کارگردان، معترض بودند.

در خلاصه داستان آمده: یک خانواده باید در سکوت و دور از چشم افرادی زندگی کنند که درصورت شنیدن هرصدایی شروع به شکار آنها می کنند.

7-با عشق، سایمون (Love, Simon)

بهترین فیلم های ژانر درام 2018

بهترین فیلم های درام

ژانر: درام، کمدی، عاشقانه امتیاز imdb: 7.7 امتیاز از منتقدان: 72

کارگردان: گرگ برلانتی

بازیگران: نیک رابینسون, کاترین لانگفورد, جنیفر گارنر, جاش دوهامل, مایلز هیزر

این فیلم با شعار: «همه ی افراد لایق یک داستان عاشقانه اند» اکران شد. فیلم «با عشق، سایمون» بر اساس رمان پرفروش «سایمون در برابر دستورکار همجنسگراها» است که برنده جایزه انجمن کتابخانه آمریکا و جایزه ادبیات نسل جوان آلمان شده است. این فیلم با روایتی کمدی ماجرای سایمون و دیگر همکلاسی هایش را به تصویر می کشد.

خلاصه داستان فیلم می گوید: «سایمون سایپر» یک راز بزرگ را از خانواده، دوستان و همکلاسی هایش پنهان کرده است؛ او همجنسگرا است.

6-جستجو (Searching)

بهترین فیلم های ژانر درام 2018

بهترین فیلم های درام 2018

ژانر: درام، اسرارآمیز، مهیج امتیاز imdb: 7.7 امتیاز از منتقدان: 71

کارگردان: آنیش چاگانتی

بازیگران: جان چو, دبرا مسینگ, جوزف لی, سارا سون

این فیلم در فستیوال فیلم ساندنس اکران و برنده جایزه « جایزه آلفرد پی. اسلون» شد؛ جایزه ای که مبلغ ۲۰ هزار دلار است و به آثاری که به حضور تکنولوژی و علم در زندگی بشری بپردازد یا شخصیت اصلی فیلم با علوم مهندسی یا ریاضی مرتبط باشد، اهدا می‌شود. این فیلم همچنین در جوایز فیلم مستقل اسپریت در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد نامزد شده است. «جستجو» فیلمی کم بودجه است که بازخوردهای خوبی دریافت کرده؛ این فیلم 102 دقیقه ای با بودجه یک میلیون دلار ساخته شده و موفق شده در گیشه بیش از 75 میلیون بفروشد.

داستان فیلم «جستجو» از این قرار است که: بعد از گم شدن دختری 16 ساله، پدرش از روی لپ تاب او، در جستجوی نشانه ای است تا او را پیدا کند.

5-سوگلی (The Favourite)

بهترین فیلم های ژانر درام 2018

بهترین فیلم های درام 2018

ژانر: درام، بیوگرافی، کمدی امتیاز imdb: 7.8 امتیاز از منتقدان: 90

کارگردان: یورگوس لانتی موس

بازیگران: اما استون, ریچل وایس, نیکولاس هولت, الیویا کلمن, مارک گیتیس, جو آلوین

سوگلیِ منتقدان و گیشه ها! این فیلم از زمان اکرانش در جشنواره ها و مراسم مختلف حضور داشته و جوایز را پارو کرده است. «سوگلی» 7 جایزه از بفتا، 10 جایزه از فیلم مستقل بریتانیا و 1 جایزه از گلدن گلوب دریافت کرده است و با 10 نامزدی در انتظار جوایز اسکار است. این فیلم با روایتی کمدی، روابط، دوستی ها و حسادت های سه زن از طبقات مختلف اجتماعی را نشان می دهد.

در خلاصه داستان آمده: اوایل قرن 18 در انگلستان ملکه «آن» سلطنت می کند اما امور به دست دوستش «لیدی سارا» است. تا اینکه خدمتکاری به نام «ابیگیل» وارد می شود.

4-رما (Roma)

بهترین فیلم های ژانر درام 2018

بهترین فیلم های درام 2018

ژانر: درام امتیاز imdb: 7.9 امتیاز از منتقدان: 96

کارگردان: آلفونسو کوارون

بازیگران: یالیتزا آپریسیو, مارینا دتاویرا, ورونیکا گارسیا, نانسی گارسیا گارسیا

جدیدترین و البته موفق ترین اثر «آلفونسو کوارون» برنده 4 جایزه از بفتا، 1 جایزه از گلدن گلوب و نامزد 10 رشته در اسکار 2019 شده است. نویسنده، کارگردان و تصویربردار این فیلم «کوارون» است.

شعار تبلیغاتی «رما» می گوید: در تاریخ دورانی وجود دارند که روی افراد ردِ یک زخم به جا می گذارند و لحظاتی وجود دارند که افراد را تغییر می دهند.

«رما»، وقایع یک سال از زندگی یک خانواده متوسط در مکزیکوسیتی در اوایل دهه 70 را روایت می کند.

3-ستاره ای متولد شد (A Star Is Born)

بهترین فیلم های ژانر درام 2018

بهترین فیلم های درام 2018

ژانر: درام، موزیکال، عاشقانه امتیاز imdb: 7.9 امتیاز از منتقدان: 88

کارگردان: بردلی کوپر

بازیگران: لیدی گاگا, بردلی کوپر, سم الیوت, دیو چپل, الک بالدوین

«بردلی کوپر» با فیلم «ستاره ای متولد شد» نشان داد که علاوه بر اینکه بازیگر خوبی است؛ کارگردان، فیلمنامه نویس و حتی خواننده خوبی است. فیلم «ستاره ای متولد شد»، یک جایزه بفتا و یک جایزه گلدن گلوب در کارنامه اش دارد و در 8 رشته در اسکار نامزد شده و منتظر اعلام برندگان است.

داستان فیلم از این قرار است: خواننده و موزیسینی به یک خواننده جوان کمک می کند تا مشهور شود؛ اگرچه در این راه، اعتیاد به الکل، حرفه خودش را به نابودی می کشاند.

2-حماسه کولی (Bohemian Rhapsody)

بهترین فیلم های ژانر درام 2018

بهترین فیلم های درام 2018

ژانر: درام، بیوگرافی، موزیکال امتیاز imdb: 8.2 امتیاز از منتقدان: 49

کارگردان: برایان سینگر, دکستر فلچر

بازیگران: رامی مالک, جوزف مازلو, آیدان گیلن, لوسی بوینتون, بن هاردی, گویلیم لی, مایک مایرز

این فیلم با شعار تبلیغاتی «موزیکی که می شناسید، داستانی که نمی دانید» اکران شد اما به دلیل رعایت نکردن بخشی از مستندات تاریخی زندگی «فردی مرکوری» با انتقادهای تندی از سوی منتقدان مواجه شد. با این حال، مردم این فیلم را دیدند و پسندیدند. «حماسه کولی» با بودجه ای در حدود 50 تا 55 میلیون دلار به فروش بیش از 844 میلیون رسید. به علاوه، این فیلم در فصل جوایز، 2 جایزه بفتا و 2 جایزه گلدن گلوب به دست آورد و با 5 نامزدی در اسکار در انتظار اعلام برندگان است.

حماسه کولی یا راپسودی بوهمی، داستان گروه اسطوره ای «کویین» به خوانندگی «فردی مرکوری» را به تصویر می کشد تا به حضور به یاد ماندنی آنها در کنسرت «لایو اید» در سال 1985 برسد.

1-کتاب سبز (Green Book)

بهترین فیلم های ژانر درام 2018

بهترین فیلم های درام 2018

ژانر: درام، بیوگرافی، کمدی امتیاز imdb: 8.3 امتیاز از منتقدان: 69

کارگردان: پیتر فارلی

بازیگران: ویگو مورتنسن, ماهرشالا علی, لیندا کاردلینی, کریگ دی فرانسیا

این فیلم بر اساس زندگی موزیسین جاز آفریقایی-آمریکایی «دان شرلی»است که با راننده اش «تونی واللونگا» که بانسر ایتالیایی-آمریکایی است برای برگزاری یک تور مویسقی به ایالت های جنوبی آمریکا-که مرکز برده داری و ضد رنگین پوستان است-همسفر می شوند. ماجرای این فیلم مصادف با دوران مبارزات رنگین پوستان برای حقوق برابر در آمریکا است. مستندات این داستان را کسی که بیشتر از همه در جریان بوده یعنی «نیک» پسر «تونی واللونگا» به رشته تحریر در آورده است. این فیلم برنده جایزه بهترین فیلمنامه در جوایز گلدن گلوب و نامزد بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه در اسکار 2019 است.

در خلاصه داستان فیلم «کتاب سبز» آمده است: در دهه 1960، یک بانسر ایتالیایی-آمریکایی به عنوان راننده یک نوازنده پیانوِ آفریقایی-آمریکایی استخدام می شود تا به تور موسیقی در آمریکای جنوبی بروند.

فهرست بهترین فیلم های 2018 در دیگر ژانرها را متعاقبا در سلام سینما منتشر خواهیم کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *