معرفی فیلم درام (Lion)

  • توسط آزیتا قلی پور
  • ۳ سال پیش
  • 0
معرفی فیلم درام (Lion)

معرفی فیلم درام (Lion)

 

معرفی فیلم درام (Lion) ،فیلم درام “شیر” (Lion) با حضور ستارگانی چون “نیکول کیدمن” (Nicole Kidman) و “رونی مارا” (Rooney Mara) یکی از فیلمهای برجسته‌ی امسال است که در ادامه‌ی موفقیت فیلمهایی چون “میلیونر زاغه‌نشین” و “زندگی پی” و … که براساس تقابل هالیوود و بالیوود ساخته شدند، روانه‌ی سینماها شده است.با 2مووی همراه باشید.

“شیر” (Lion)
ژانر: درام
زمان: 1 ساعت و 58 دقیقه
درجه بندی: PG-13
هزینه تولید: 12 میلیون دلار
تاریخ اکران: 17 دی (6 ژانویه 2016)

معرفی فیلم درام (Lion)

عوامل فیلم:
کارگردان: گرت دیویس
نویسندگان: لوک دیویس، سارو بریرلی
موسیقی: والکر بلترمن، داستین او’هالوران
بازیگران: دیو پاتل، رونی مارا، نیکول کیدمن، پریانکا بوس، دیوید ونهام

خلاصه داستان:
داستان این فیلم که بر اساس ماجرایی حقیقی ساخته شده در رابطه با پسری پنج ساله بنام سارو است که بطور اتفاقی در شهر شلوغ کلکته‌ی هند گم می‌شود و توسط قطار به هزاران کیلومتر دورتر ار محل زندگی‌اش فرستاده می‌شود. در ادامه و پس از اتفاقات سخت و فراوانی که در مسیر زندگی سارو قرار می‌گیرد وی توسط خانواده‌ای استرالیایی (کیدمن، ونهام) به فرزندی پذیرفته می‌شود. 25 سال بعد سارو که اکنون به جوانی تحصیل کرده تبدیل شده تصمیم می‌گیرد به همراه نامزدش لوسی (مارا) برای جستجو به هند بازگردد و هر طور که شده خانواده‌اش را پیدا کند.

معرفی فیلم درام (Lion)

عکس‌های فیلم:

معرفی فیلم درام (Lion) معرفی فیلم درام (Lion) معرفی فیلم درام (Lion)

نکاتی پیرامون فیلم:
این فیلم برای اولین بار در جشنواره بین المللی تورنتو به نمایش درآمد و سپس در تاریخ 5 آذر اکران محدودش در آمریکای شمالی را آغاز کرد و دست آخر در تاریخ 17 دی به اکران گسترده رسید. این اولین تجربه‌ی سینمایی بلند کارگردان اثر یعنی گرت دیویس بوده است.
دیو پاتل بازیگر 26 ساله‌ی متولد لندن که قبل از این با فیلم “میلیونر زاغه‌نشین” (Slumdog Millionaire) به شهرت جهانی دست پیدا کرد، برای آماده‌سازی ایفای نقش تازه‌اش در فیلم “شیر” نزدیک به هشت ماه به تحقیقات پرداخته است.از آنجایی که فیلم بر اساس ماجرایی حقیقی ساخته شده او به یتیم خانه‌ی اصلی‌ای که “سارو” در آن بوده رفته است، همچنین از قطاری که سارو در آن کم شده دیدن کرده، دیو پاتل برای آماده سازی فیزیکی ماه‌ها به تمرینات فشرده‌ی بدن سازی پرداخته و کلاسهایی را برای اجرای درست بیان لهجه‌ی استرالیای گذرانده است.
در ابتدا “رونی مارا” که ایفاگر نقش نامزد کاراکتر اصلی فیلم است قرار بود تنها به مدت 2 دقیقه در مقابل دوربین قرار بگیرد، رونی مارا اعلام کرده که پس از خواندن فیلمنامه با وجود آنکه متوجه شده نقش وی فقط 2 دقیقه است با تمام وجود حاضر شده تا در “شیر” حضور داشته باشد، هر چند که کارگردان در ادامه تصمیم گرفت با تغییراتی در فیلمنامه نقش این بازیگر کاندید اسکار را بیشتر کند.
گفته شده کمپانی گوگل برای ساخت این فیلم و به تصویر کشیدن بخشهایی از اثر که در رابطه با نقشه و موتور جستجو و Google Earth بوده به تهیه‌کنندگان دسترسی‌های ویژه‌ای را هدیه داده که استفاده از این قابلیت‌ها تاکنون برای کاربران عادی قابل دسترس نیست.
به گفته‌ی تهیه‌ی کننده‌ی فیلم برای انتخاب کودک فیلم از بیش از چهار هزار کودک هندی تست گرفته شده تا در آخر بازیگری هشت ساله بنام Sunny Pawar از بین آنها انتخاب شد. این بازیگر هشت ساله به دلیل نداشتن ویزا موفق نشد در بسیاری از افتتاحیه‌های فیلم حضور داشته باشد، پس از آن تلاش تهیه‌کنندگان فیلم جواب داد و این بازیگر موفق شد همراه با پدرش برای تبلیغات فیلم وارد آمریکا شود.
فیلم “شیر” بر اساس رمانی به قلم قهرمان ماجرا یعنی سارو بریرلی با عنوان بندی “راه طولانی خانه” (A Long Way Home) ساخته شده است. گفته شده کاراکتر لوسی که رونی مارا ایفاگر آن است در دنیای واقعی وجود نداشته و این کاراکتر بر اساس چندی از نامزدهای قبلی سارو بریرلی ساخته و پرداخته شده است.
بر اساس تحقیقات رسمی در هند همه‌ساله از بین 11 میلیون کودک خیابانی نزدیک به 80 هزار تن از آنها به سرنوشت شخصیت اصلی این فیلم دچار می‌شوند و در این شهر شلوغ گم می‌شوند.
مدت زمان فیلمبرداری این فیلم یکی از طولانی‌ترین ساخته‌های هالیوود بوده است به طوری که تهیه‌ی این فیلم از بهار 2013 آغاز شد و کلید فیلمبرداری اثر در تابستان 2014 زده شد، اما فیلمبرداری در هند از زمستان 2015 شروع شد و بخشهایی از فیلم که ستارگان اصلی در استرالیا در مقابل دوربین قرار گرفتند در بهار 2015 ضبط شده است. آخرین سکانس حضور دیو پاتل در فیلم در اصل اولین بخش فیلمبرداری وی در مقابل دوربین بوده است.
نیکول کیدمن و دیوید ونهام که در این فیلم به عنوان زن و شوهری استرالیایی در کنار هم ظاهر شده‌اند قبل از این در فیلم “استرالیا” (Australia) به عنوان دو دشمن در مقابل هم قرار گرفته بودند. نیکول کیدمن که در این فیلم برای اولین بار در نقش مادرخوانده ظاهر شده در دنیای حقیقی سرپرستی دو فرزندخوانده را بر عهده گرفته است.
گرت دیویس به عنوان کارگردان و رونی مارا به عنوان بازیگر نقش اصلی فیلم “مریم مجدلیه” (Mary Magdalene) در پروژه‌ی سال 2017 برای دومین مرتبه با یکدیگر همکاری خواهند داشت.
فیلم “شیر” در چهار بخشِ بهترین فیلم درام، بهترین موسیقی، بهترین بازیگر نقش دوم زن و مرد در مراسم “گلدن گلاب” امسال کاندید شده بود.
این فیلم از طرف مجلات و سایتهای معتبر سینمایی امتیاز میانگین 68 از 100 را بدست آورده است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *