بهترین فیلم های سال 2021 که نباید از دست داد! (بخش چهارم ) با ما همراه باشید در تو مووی

آخرین شب در سوهو (Last Night in Soho)

کارگردان: Edgar Wright
بازیگران: Anya Taylor-Joy, Matt Smith, Thomasin McKenzie
تاریخ نمایش: ۲۳ آوریل ۲۰۲۱ (۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰)
ادگار رایت کارگردان انگلیسی با ساختن فیلم ترسناک «شان مردگان» و اکشن جالب «کودک راننده» به آوازه رسید. جدیدترین اثر وی یک فیلم ترسناک روانشناسانه میباشد. ماجرا دختر جوانی که شیدا طراحی مد میباشد. وی به طریق اسرارآمیزی وارد دهه‌ی ۶۰ میلادی می گردد و و آن‌جا با بت دائمی‌اش یک خواننده‌ی الهام‌بخش ملاقات می‌نماید البته لندن دهه‌ی ۶۰ دقیقا آن چیزی نیست که به حیث میرسد. فرصت با اثار وهم‌آلودی در هم شکسته می شود. ژانویه‌ی ۲۰۱۹ بود که رایت اعلام‌کرد فیلم بعدی‌اش در لندن واقعه میفتد و یک فیلم ترسناک با مایه‌های روانشناسانه میباشد. فیلمبرداری پنج ماه بعد شروع شد و به گفته‌ی خویش کارگردان «آخرین شب در سوهو» الهام گرفته از فیلم‌های ترسناک انگلیسی مثل «اکنون نگاه مکن» نیکلاس روگ و «انزجار» رومن پولانسکی میباشد.

بهترین فیلم های سال 2021

بهترین فیلم های سال 2021

 

گودزیلا علیه کنگ (Godzilla vs. Kong)

کارگردان: Adam Wingard
بازیگران: Millie Bobby Brown, Kyle Chandler, Rebecca Hall
تاریخ نمایش: ۲۱ می ۲۰۲۱ (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰)
گودزیلا و کینگ کنگ دو موجود عظیم‌الجثه‌ی ترسناک سینما که ولی بهره متعددی برایش به‌دنبال داشتند قرار میباشد به مصاف هم بروند. آدام وینگارد کارگردان این فیلم اکشن هیولایی میباشد. وینگارد سابقه‌ی ساختن فیلم‌های ترسناکی مثل «مهمان» را در کارنامه‌اش داراست. این فیلم دنباله‌ای بر «گودزیلا: سلطان هیولاها» و «کونگ: جزیره‌ی جمجمه» میباشد. چهار‌مین فیلمی که در دنیا هیولاهای دارای اسم و رسم سینما می‌گذرد. به علاوه سی و ششمی فیلم با حضور گودزیلا و دوا‌زدهمین فیلم کینگ کونگ میباشد. در روزگار‌ای که هیولاها روی زمین گام میزنند و جنگ‌ بشریت برای نجات آینده‌اش سبب ساز روبه‌روی هم قرار تصاحب کردن دو هیولای کینگ کونگ و گودزیلا می شود. دو تا از قدرتمندترین نیروهای روی سیاره که سال‌ها با هم در نبرد بوده‌اند. اتفاقی که سبب ساز میگردد حیله‌های آدم برای حذف این مخلوقات هم گزینه انذار قرار بگیرد.

بهترین فیلم های سال 2021

بهترین فیلم های سال 2021

 

بیوه‌ی سیاه (Black Widow)

کارگردان: Cate Shortland
بازیگران: Scarlett Johansson, Florence Pugh, David Harbour, Rachel Weisz
تاریخ نمایش: ۲۷ می ۲۰۲۱ (۶ خرداد ماه ۱۴۰۰)
فیلمی ابرقهرمانی که از دنیا مارول می آید و بیست و چهار‌مین فیلم از عالم مارول میباشد. اسکارلت جوهانسون نقش نخستین فیلم یعنی ناتاشا رومانف یا این که به عبارتی بیوه‌ی سیاه را بازی می‌نماید. بعداز فیلم «زن شگفت‌انگیز» (واندروومن) به حیث می رسد استودیوها لااقل برای کارگردانی فیلم‌های ابرقهرمانی با محوریت زنان به کارگردانان زن بیشتر اتکا می‌نمایند و کیت شورتلند «بیوه‌ی سیاه» را کارگردانی نموده است. شورتلند بیشتر کارگردان تلویزیونی میباشد و در کارنامه‌اش صرفا دو فیلم بلند یکی از در ژانر وحشت و دیگری درام جنگی مشهود است. مجال پخش فیلم به جهت کووید 19 دوبار به عقب افتاد. روایت فیلم اتفاقات «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» را دنبال می‌نماید که محصول ۲۰۱۶ میباشد. ناتاشا رومانف ناگهان خودش را صرفا احساس می‌نماید و بدون چاره میباشد با حیله‌ی خطرناکی روبه‌رو گردد که مرتبط با پیشین‌اش میباشد. وی می بایست ارتباطی را که قبل از اینکه تبدیل به انتقام‌جو خواهد شد داشته بشکند تا تمامی چیز درست گردد.

بهترین فیلم های سال 2021

بهترین فیلم های سال 2021

 

کروئلا (Cruella)

کارگردان: Alex Timbers and Craig Gillespie
بازیگران: Emma Stone, Joel Fry, Kirby Howell-Baptiste
تاریخ نمایش: ۲۸ می ۲۰۲۱ (۷ خرداد ماه ۱۴۰۰)
بازآفرینی کارتون‌های دیزنی فعالیت هیجان‌انگیزی میباشد که یکسری سال اخیر اشاعه پیدا کرده و بعضی از آنها مثل «دیو و دلبر» یا این که «سیندرلا» با اقبال خیر مواجه گردیده‌اند. البته این توشه سینما سراغ یک کدام از کاراکترهای برنامه کودکان «۱۰۱ سگ خالدار» رفته میباشد. مشابه کاری که با کاراکتر جادوگر فیلم «زیبای خفته» در «ملفیسنت» اجرا دادند. البته استون نقش کروئلا را بازی می‌نماید که ابدا معنای نامش ظالم و ستمگر میباشد. زن بدجنسی که سگ‌های خالدار را می‌دزدد تا از آنان پالتو پوست صحیح نماید. این کمدی جنایی در لندن ‌دهه‌ی ۷۰ رخداد میفتد. کروئلا دویل یک طراح مد میباشد که به شدت علاقمند به پوست سگ‌هاست. وی کم‌کم تبدیل به شخصیتی ظالم و ترسناک میگردد. سال ۲۰۱۱ بود که ساخت اینگونه پروژه‌ای اعلام شد. در ورژن‌های قبل فیلم گلن کلوز نقش کروئلا را بازی کرده بود. البته تامپسون هم نقش بارونس را بازی می‌نماید که قهرمان فیلم و در مقابل کروئلا جای‌دارد.

بهترین فیلم های سال 2021

بهترین فیلم های سال 2021

احضار: شیطان من‌را وادار کرد (The Conjuring: The Devil Made Me Do It)

کارگردان: Michael Chaves
بازیگران: Vera Farmiga, Patrick Wilson
تاریخ نمایش: ۴ ژوئن ۲۰۲۱ (۱۴ خرداد ماه ۱۴۰۰)
این سومین نصیب از سری نو فیلم‌های «احضار» میباشد که جیمز ون بخش‌های اولیه آن را ساخته بود و به گفته‌ی خودش برادران وارنر آنقدر در امر «احضار» روایت دارا هستند که می توانند آن را تا قسمت‌ها ادامه بدهند البته کارگردانی این بخش نو بر عهده‌ی مایکل چاوز میباشد. چاوز که سال قبل فیلم ترسناک ضعیف «نفرین لالیورنا» را ساخته بود که ولی در گیشه اثر موفقی از عمل درآمد. داستانی هیجان‌انگیز از وحشت، جنایت و یک شیطان ناشناخته که حتی اد و لورن وارن را تحت عنوان پژوهشگران اتفاق ها ماورالطبیعه معاش شوکه می‌نماید. این یک کدام از هیجان آور‌ترین پرونده‌های آن‌هاست که با پیکار برای روح یک پسر برنا شروع می شود. ولی آن‌ها‌را به جایی بالاتر از آنچه تا امروز دیده‌ایم میبرد. ورا فارمیگا و پاتریک ویلسون همچنان بازیگران نقش اد و لورن میباشند.

بهترین فیلم های سال 2021

بهترین فیلم های سال 2021

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *