برترین فیلم های سال 2021 که نباید از دست داد! (بخش سوم ) با ما همراه باشید در تو مووی

1- مهاجمان مقبره (Tomb Raider 2)

کارگردان: Ben Wheatley
بازیگران: Alicia Vikander
تاریخ نمایش: ۱۹ مارس ۲۰۲۱ (۲۹ اسفند ۱۳۹۹)

سال ۲۰۰۱ فیلم «لارا کرافت: مهاجمان مقبره» با بازی آنجلینا جولی تحت عنوان اولین اقتباس سینمایی از این بازی پرطرفدار از سینماها پخش شد. سال ۲۰۱۸ آلیشیا ویکاندر هنرپیشه نقش لارا کرافت شد. قصه از جایی شروع می شد که بابا او، لرد ریچارد کرافت ناپدید شد و لارا تحت عنوان پیک با دوچرخه معاش‌اش را می گذراند تا اینکه به خیال و خاطر تصادف با ماشین پلیس بازداشت می شد. لارا که تا آن روز ادعای به جا مانده پدرش را نکرده زیرا بر این یقین میباشد که پدرش زنده میباشد به وسیله سهم دار پدرش ذیل فشار قرار میگیرد که املاک پدرش را بگیرد وگرنه به فروش می‌رسند. وی هنگامی به جزیره‌شان می‌رود فیلمی را می‌بیند که پدرش ضبط کرده و تصمیم می گیرد برای یافت کردن پدرش دست به عمل گردد. «مهاجمان مقبره ۲» ادامه‌ی به عبارتی روایت لارا کرافت میباشد. باز هم آلیشیا ویکاندر نقش لارا کرافت را بازی می‌نماید و این‌توشه بن ویتلی فیلم را کارگردانی کرده که شهرتش ایجاد کرد فیلم‌های اکشن میباشد.

برترین فیلم های سال 2021

برترین فیلم های سال 2021

 

 

2- سریع و خشمگین ۹ (F9)

کارگردان: Justin Lin
بازیگران: Vin Diesel, Charlize Theron, Tyrese Gibson, John Cena
تاریخ نمایش: ۲ آوریل ۲۰۲۱ (۱۳ فروددین ماه ۱۴۰۰)

فرنچایز «سریع و خشمگین» در سال‌های اخیر بیشتر از هر وقت دیگری تبدیل به ماشین چاپ اسکناس هالیوود شد‌ه‌است و گرچه معمولا امتیاز بالایی از منتقدان نمی‌گیرد البته مدام سکانس‌های اکشن آن تحسین‌ها را برانگیخته میباشد. جاستین لین در زمان‌های متعدد فیلم‌های «سریع و خشمگین» را کارگردانی کرده که نهایی آن بخش ششم این سری فیلم‌ها بود که امتیاز خیر و خوبی هم از منتقدان گرفت. به حیث میرسد آنقدر به توفیق فیلم لین براین باوراند که از همین درحال حاضر با وی تفاهم نامه بسته‌اند تا بخش دهم را هم کارگردانی نماید و بعید میباشد که به‌این زودی‌ها هالیوود دست از سر «سریع و خشمگین» بردارد. در‌این نصیب چارلیز ترون به توده بازیگران دائمی فیلم یعنی ون دیزل و دواین جانسون پیوسته میباشد. پس از اتفاقاتی که در فیلم «سرنوشت سریع و خشمگین» (۲۰۱۷) شاهدش بودیم دومینیک و خانواده‌اش می بایست با جیکوب اخوی جوانتر دومینیک مواجهه نمایند که یک آدمکش مرگبار میباشد و برای سیفر دشمن دیرین آنان فعالیت می‌نماید. در ضمن وی میخواهد از دومینیک انتقام فردی هم بگیرد.

برترین فیلم های سال 2021

برترین فیلم های سال 2021

 

 

3- زمانی برای مردن نیست (No Time To Die)

کارگردان: Cary Fukunaga
بازیگران: Daniel Craig, Ralph Fiennes, Rami Malek, Naomie Harris, Lea Seydoux, Ben Whishaw
تاریخ نمایش: ۲ آوریل ۲۰۲۱ (۱۳ فروددین ماه ۱۴۰۰)

فیلم «زمانی برای مردن نیست» بیست‌ و پنجمی فیلم از دسته‌ی جیمز باند میباشد و یکی‌از هیجان‌انگیزترین فیلم‌هایی که قرار بود سال ۲۰۲۰ نمایش گردد البته به جهت سرایت COVID-19 نمایش آن به سال ۲۰۲۱ موکول شد. فیلمی که با دارایی‌ای حدود ۲۵۰ میلیون دلار ساخت‌و‌ساز شد‌ه‌است. این آخری بخش از دسته‌ی باند میباشد که در آن دنیل کریگ نقش جیمز باند را بازی می‌نماید. روایت این فیلم جاسوسی پنج سال بعداز دستگیری ارنست استاوروو بولفلد میباشد و جیمز باند خدمت پنهان را ترک کرده البته دانشمندی به اسم والدو ابرچف ناپدید میشود و فلیکس لیتر مامور سازمان سیا و از دوستان جیمز باند از وی امداد می خواهد. هنگامی مشخص و معلوم می‌گردد که ابرچف را دزدیده‌اند جیمز باند محترم شریری روبه‌رو میگردد که نقشه‌ای برای مرگ میلیون‌ها نفر دارااست. ساخت‌و‌ساز این بخش از جیمز باند از سال ۲۰۱۶ شروع شد. پس از دو فیلم جیمز باند که سام مندس کارگردانی کرده بود این‌توشه اظهار‌کرد که در پروژه‌ی باند شرکت کردن ندارد و قرعه به اسم کری فوکوناگا به‌زمین‌خورد که در کارنامه‌اش فیلم‌هایی مثل «جین ایر» دارااست.

برترین فیلم های سال 2021

برترین فیلم های سال 2021

 

4- بایوس (BIOS)

کارگردان: Miguel Sapochnik
بازیگران: Tom Hanks
تاریخ نمایش: ۱۶ آوریل (۲۷ فروددین ماه ۱۴۰۰)

میگوئل سپوچنیک احتمالا الان برایتان نامی آشناست اما تا چندین سال گذشته کسی او‌را نمی‌شناخت. کارگردانی که یک فیلم بی هویت بلند به اسم «Repo Men» با بازی جود لا و فارست ویتاکر در کارنامه‌اش داشت که یک اکشن علمی-تخیلی ضعیف بود و بیشتر کارهای تلویزیونی کارگردانی کرده بود ولی ناگهان نامش با کارگردانی اپیزود «نزاع حرامزده‌ها» در سریال «بازی تاج و تخت» (گیم آف ترونز) بر رمز گویش‌ها به زمین خورد. برای هواداران سینما «مبارزه حرامزاده‌ها» مشابه یک فیلم سینمایی بود نه یک اپیزود از یک سریال تلویزیونی. کارگردانی سپوچنیک حیرت‌آور بود و در سود درحال حاضر کنجکاو دیدن فیلم «بایوس» هستیم که هنرپیشه کهنه‌عمل تام هنکس هم در آن حضور داراست. این هم یک فیلم علمی-تخیلی میباشد که در بازه زمانی بعداز آخرالزمان زمین رخداد می‌ افتد. یک روبات درست شده تا از معاش سگ دوستداشتنی آفریننده‌اش نگهداری نماید. این روبات در حین ماموریتش در ارتباط معاش، عشق و علاقه، صلح و چیزهایی حافظه می گیرد که معنا انسانیت میباشند.

برترین فیلم های سال 2021

برترین فیلم های سال 2021

 

 

5- یک مکان ساکت ۲ (A Quiet Place Part II)

کارگردان: John Krasinski
بازیگران: Emily Blunt, Noah Jupe, Millicent Simmonds
تاریخ نمایش: ۲۳ آوریل ۲۰۲۱ (۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰)

ایده‌ی قسمت اولیه یک مکان ساکت منتقدان را شگفت‌زده کرد. فیلم ترسناکی که جان کرازینسکی سال ۲۰۱۸ ایجاد کرد و هیولاهایش موجوداتی حساس به صدا بودند و در سود خانواده‌ای که از آخرالزمان جان سالم به در برده بودند نباید کوچکترین صدایی ایجاد می‌کردند. منتقدان نصیب نخستین را خیلی دوست داشتند و فیلم نامزد یک جایزه‌ی اسکار در قسمت صدا هم شد و در گیشه هم بسیار پیروز بود درنتیجه تعجب آور نبود که به تاءمل ساختن نصیب دوم آن بیفتند. باز هم امیلی بلانت جلوی دوربین میباشد و جان کرازینسکی پشت دوربین. پیرو اتفاقات مرگبار که در منزل می‌ افتد خانواده‌ی آبوت حال می بایست با وحشت عالم خارج دست و پنجه نرم نمایند. آنان به نبرد‌شان برای زنده ماندن در بی سر و صدا ادامه میدهند. خیلی زود متوجه میشوند این هیولاهای حساس به صدا صرفا ترساندن آن ها در این مسیر نیستند.

برترین فیلم های سال 2021

برترین فیلم های سال 2021

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *