بهترین فیلم های سال 2021 که نباید از دست داد! (بخش پنجم ) با ما همراه باشید در تو مووی

در ارتفاعات (In the Heights)

کارگردان: Jon M. Chu
بازیگران: Anthony Ramos, Leslie Grace, Corey Hawkins
تاریخ نمایش: ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰)
جان ام چو دو سال پیش با فیلم «آسیایی‌های خرپول دیوانه» جنجالی در گیشه‌ی سینماهای هالیوود به‌راه‌انداخت. فیلمی که فروشش حیرت‌انگیز بود. غیر وابسته از آن منتقدان هم تحسینش کردند و حتی‌د‌ر فصل جوایز هم نامش زیاد شنیده شد. پربیراه نیست در شرایطی‌که بگوییم دیده شدن فیلمی مثل «آسیایی‌های خرپول دیوانه» سال بعدش رویکرد را برای فیلمی مثل «انگل» گشوده کرد که تا اسکار هم پیش برود. تماشاگر آمریکایی کم‌کم به دیدن فیلم‌های آسیای شرقی عادت نموده است. این یکی‌از فیلم چو به نام «در ارتفاعات» درام موزیکالی میباشد که اقتباسی از نمایشنامه‌ی موزیکالی به همین اسم محصول ۲۰۰۷ میباشد. قصه مالک یک سرداب که پس از فوت مادربزرگش موروثی به وی رسیده و هم اکنون احساسات متناقضی در میان بستن دکان‌اش و برگشتن به جمهوری دومینیک دارااست. به لحاظ میرسد که همچنان گرفتاری‌ نام‌و‌نشان در فیلم‌ها چو وجود دارااست.

بهترین فیلم های سال 2021

بهترین فیلم های سال 2021

 

 

مینیون‌ها: خیزش گرو (Minions: The Rise of Gru)

کارگردان: Kyle Balda, Brad Abelson
بازیگران: Pierre Coffin
تاریخ نمایش: ۲ جولای ۲۰۲۱ (۱۱ تیر ۱۴۰۰)
این دو‌مین بار میباشد که موجودات زردرنگ بامزه‌ و خنگی که از برنامه خردسالان «من نفرت‌انگیز» بیرون آمدند یک فیلم جدا برای خودشان دارا‌هستند. «مینیون‌ها» (محصول ۲۰۱۵) که بخش نخستین بود فیلم حدودا بچگانه‌ای از کار درآمد و توفیق سری فیلم‌های «من نفرت‌انگیز» را دنبال نکرد. اکنون نصیب دوم به نام «مینیون‌ها: خیزش گرو» برنامه خردسالان کامپیوتری سه بعدی کمدی میباشد که دنباله‌ای بر بخش نخستین و در واقعیت پیش درآمدی بر او‌لین بخش «من نفرت‌انگیز» به حساب می‌آید. درست بعداز اتفاقات فیلم محصول ۲۰۱۵ این‌توشه در قلب دهه‌ی هفتاد هستیم و گروی ۱۲ ساله در حومه‌ی شهر بزرگ می‌گردد. وی طرفدار یک تیم شریر میباشد و تصمیم داراست خودش هم آنقدر شریر بشود که بتواند به آن مجموعه بپیوندد. هنگامی رهبر گروه اخراج می‌گردد گرو با جانشین وی گفت‌و‌گو می‌نماید تا بتواند به مجموعه بپیوندد. ولی اتفاقات خوب پیش نمی‌رود و هنگامی وضع و اوضاع بدتر می شود که گرو با یاری مینیون‌ها چیزی از مجموعه می‌دزدد و تبدیل به دشمنشان میگردد.

بهترین فیلم های سال 2021

تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick)

کارگردان: Joseph Kosinski
بازیگران: Tom Cruise, Jennifer Connelly, Jon Hamm, Val Kilmer
تاریخ نمایش: ۲ جولای ۲۰۲۱ (۱۱ تیر ۱۴۰۰)
درصورتی که تونی اسکات سال ۲۰۲۱ در سن ۶۸ سالگی خودش را از بالای ساختمان پرت نکرده بود و دست به قتل نفس نزده بود، احتمالا نصیب دوم فیلم دوستداشتنی و خوب «تاپ گان» محصول ۱۹۸۶ را خودش می‌ساخت. ولی در فقدان تونی اسکات حال جوزف کوزینسکی دست به ساخت دنباله‌ای برای فیلم «تاپ گان» زده و نام کاراکتر مهم فیلم یعنی ماوریک را هم به آن اضافه نموده است. کوزینسکی اکشن‌ساز خیر و خوبی میباشد و برای همین می‌شود امید داشت که فیلم «تاپ گان: ماوریک» هم اثر خیر و خوبی از کار دربیاید. خود تام کروز کنار جری بروکهایمر جزو تهیه و تنظیم‌کنندگان فیلم میباشد. تام کروز و وال کیلمر به عبارتی نقش‌هایی را بازی می‌نمایند که در فیلم نخستین هم برعهده داشتند. در بخش قبل ماوریک دانشجوی دانش گاه‌ نیروی هوایی ایالات متحده بود. آنان برای هدایت جنگنده‌ها آزمون‌های سختی را پشت سر می‌گذاشتند. ماوریک با یک کدام از استاد‌هایش در مدرسه‌ی پرواز ارتباط‌ی عاطفی برقرار می کرد. هم اکنون ۳۰ سال از آن ایام قبل و پیت ماوریک میچل یک کدام از خلبانان ارشد نیروی هوایی میباشد و به عبارتی جایی میباشد که به آن وابستگی داراست. ولی می خواهد از جايگاه دریافت کردن جا خالی بدهد زیرا ممکن میباشد ناچار گردد پرواز را رها نماید. این فیلم در آغاز قرار بود در سال ۲۰۲۰ اکران گردد اما نمایش آن به سال بعد موکول شد.

بهترین فیلم های سال 2021

بهترین فیلم های سال 2021

 

 

کشتی کروز جنگل (Jungle Cruise)

کارگردان: Jaume Collet-Serra
بازیگران: Dwayne Johnson, Emily Blunt, Édgar Ramírez
تاریخ نمایش: ۳۰ جولای ۲۰۲۱ (۸ مرداد ۱۴۰۰)
یک فیلم ماجراجویانه‌ی مشغول‌کننده که مثل «دزدان دریایی کاراییب» درواقع از یکی تم‌های پارک دیزنی اقتباس شد‌ه‌است. در اوایل قرن بیستم ناخدای یک قایق به نام فرانک یک دانشمند زن و برادرش را برای ماموریتی به بیشه می برد. آنها در واقعیت دنبال درخت زندگی می باشند که معتقدند صاحب و مالک نیروی شفابخش میباشد. این سه نفر در طی سفرشان می بایست با حیوان ها وحشی و هیات اعزامی آلمانی که حریف‌شان میباشد پیکار نمایند. همین سال هم دواین جانسون نامش در بالا بازیگرانی قرار گرفت که بیشترین حقوق را میگیرند. حضور وی به معنای فروش خوب فیلم در گیشه میباشد و «کشتی کروز جنگل» از آن فیلم‌های نوجوان‌پسند تابستانی میباشد که احتمالا در گیشه غالب ظاهر می شود. فیلمبرداری فیلم سال ۲۰۱۸ در هاوایی شروع شد در‌صورتی‌که چه از سال ۲۰۰۴ قرار بود که براساس شخصیت‌های «کشتی کروز جنگل» در پارک دیزنی فیلمی ساخته گردد.

بهترین فیلم های سال 2021

 

جوخه‌ی انتحار (The Suicide Squad)

کارگردان: James Gunn
بازیگران: Jared Leto, Margot Robbie, Viola Davis
تاریخ نمایش: ۶ آگوست ۲۰۲۱ (۱۵ مرداد ۱۴۰۰)
فیلم ابرقهرمانی برمبنای مجموعه ضدقهرمانی جوخه انتحار که از دل کمیک ‌بوک‌های دی‌سی آمده‌اند. صحت دارد که‌این فیلم دنباله‌ای برای «جوخه‌ی انتحار» (محصول ۲۰۱۶) و ساخته‌ی دیوید آیر به حساب می‌آید البته در واقعیت داستانی متکی به خویش دارااست و در‌صورتی‌که آن را ندیده باشید هم متوجهش میشوید. اساسا یک‌جور نوسازی قابل انعطاف به عبارتی بخش میباشد. قرار بود خود دیوید آیر این بخش را بسازد البته سراغ «شهر گاتهام آژیر خطر میکشد» رفت و ایجاد کرد این بخش به جیمز گان سپرده شد که او‌را با سری فیلم‌های ابرقهرمانی «نگهبانان کهکشان» به خاطر می آوریم. از خلاصه ماجرا فیلم چیزی منتشر نشده میباشد. صرفا میدانیم که طبق کمیک‌بوک‌ها جوخه‌ی انتحار متشکل از یک‌سری مجموعه برای مثال پرنده ها شکاری میباشد که هارلی کویین، روانشناس دیرین سردسته‌ی آنان به حساب می‌آید. قرار میباشد از دل فیلم «جوخه‌ی انتحار» یک اسپین‌آف هم به صورت سریالی برای شبکه‌ی HBO با دقت روی کاراکترهای گروه صلح‌طلبان ساخته گردد.

بهترین فیلم های سال 2021

بهترین فیلم های سال 2021

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *