بهترین فیلم های سال 2021 که نباید از دست داد! (بخش ششم ) با ما همراه باشید در تو مووی

محافظ همسر آدمکش (The Hitman’s Wife’s Bodyguard)

کارگردان: Patrick Hughes
بازیگران: Ryan Reynolds, Samuel L. Jackson, Salma Hayek, Richard E. Grant, Morgan Freeman, Antonio Banderas
تاریخ نمایش: ۲۰ آگوست ۲۰۲۱ (۲۹ مرداد ۱۴۰۰)
اکشن کمدی پاتریک هیوز دنباله‌ای بر فیلم «محافظ آدمکش» (محصول ۲۰۱۷) میباشد که مجدد رایان رینولدز و ساموئل ال.جکسون جلوی دوربین رفته‌اند و کارگردان هم به عبارتی فیلمساز بخش قبل میباشد. چهار سال از اتفاقات فیلم قبلی گذشته میباشد. مایکل برایس تحت عنوان نگهدارنده دوستی‌اش را با کین‌سید آدمکش ادامه می دهد. آنان یک ماجراجویی تازه را برای نجات سونیا همسر کین‌سید شروع می‌نمایند که تهدیدهای جدیدی اخذ نموده است. سلما هایک نقش سونیا را بازی می‌نماید. سال ۲۰۱۸ بود که اعلام شد رینولدز و جکسون مجدد‌ برای بازی در بخش دیگری از «محافظ آدمکش» برمی‌گردند. فیلمبرداری سال ۲۰۱۹ در اروپا استارت شد و در کشورهایی مثل ایتالیا، کرواسی، بلغارستان و انگلستان گروه جلوی دوربین رفته‌اند. تاریخ نمایش فیلم نشان می دهد از آن اکشن کمدی‌هایی میباشد که بیشتر برای گیشه درست شده و احتمالا فروش خوبی خواهد کرد.

بهترین فیلم های سال 2021

فیلم های سال 2021

 

بیتلز: برگرد (The Beatles: Get Back)

کارگردان: Peter Jackson
بازیگران: اعضای گروه بیتلز
تاریخ نمایش: ۲۷ آگوست ۲۰۲۱ (۵ شهریور ۱۴۰۰)
مستندی در رابطه‌‌ی دسته افسانه‌ای بیتلز که بوسیله پیتر جکسون، کارگردان فیلم‌های حماسی فانتزی «ارباب حلقه‌ها» و مستند دیدنی «آنها پیر نمی شوند» درست شده و استحقاق این را دارااست جزو فیلم‌هایی باشد که انتظارش را می کشیم. این فیلم شرح ساخته شدن یک کدام از مشهورترین گالری‌های تیم بیتلز یعنی «let it be» )رهایش کن) در دهه‌ی هفتاد میباشد. فیلم از بایگانی اریجینالی که در مستند ۱۹۷۰ ساخته‌ی مایکل لیندزی هاگ درباره‌ی این آلبوم ساخته شده بود، به کارگیری نموده است. این فیلم قرار میباشد رفاقت میان اعضای تیم بیتلز را به تصویر بکشد که هنوز هم برقرار میباشد. جکسون از همان تکنیکی که در مستند «آنها پیر نمی شوند» استعمال کرده بود بهره برده تا تصاویر آرشیوی و سیاه و سفید رنگ و روی مدرنی پیدا نمایند. بیش تر از ۵۵ ساعت کلیپ و ۱۴۰ ساعت صدای استودیویی برای ساختن این مستند گزینه به کارگیری قرار گرفته میباشد. به علاوه‌ی کنسرت ۴۲ دقیقه‌ای شاهکاری که تیم بیتلز روی پشت بام ضبط کرده بودند. برای دوست داران موسیقی و به خصوص مدل راک «بیتلز: برگرد» میتواند جزو مستندهای عمر باشد.

بهترین فیلم های سال 2021

 

تل ماسه (Dune)

کارگردان: Denis Villeneuve
بازیگران: Timothée Chalamet, Josh Brolin, Rebecca Ferguson, Oscar Isaac, Javier Bardem, Jason Momoa
تاریخ نمایش: اول اکتبر ۲۰۲۱ (۹ مهر ۱۴۰۰)
این یک کدام از آن فیلم‌هایی بود که سال ۲۰۲۰ درانتظار دیدنش بودیم و کووید 19 فرصتش را از ما گرفت. دنی ویلنوو با فیلم‌های «سیکاریو» و آن گاه «بلیدرانر ۲۰۴۹» نشان داد که کارگردان قدری میباشد که در ژانرهای گوناگون می تواند قدرتش را به رخ بکشد. این توشه هم مثل «بلیدرانر ۲۰۴۹» سراغ فیلمی در ژانر ماجراجویانه‌ی علمی-تخیلی رفته است . فیلم اقتباسی از کتاب داستان فرانک هربرت میباشد که سال ۱۹۶۵ منتشر شد و از حالا اعلام گردیده که‌این یک فیلم دو قسمتی میباشد که «تل ماسه» بخش نخستین آن خواهد بود. قصه فیلم در آینده‌ی دور رخداد میفتد. دوک قبول می‌نماید سراغ تل ماسه‌ی خطرناک برود که فقط منبع ارزشمندترین موجودی انسان میباشد. دارویی که میتواند سبب طولانی شدن قدمت آدم‌ها گردد و سبب می‌گردد آنان ذهن ها فراانسانی پیدا نمایند و مسافرت با سرعتی فراتر از نور را برای بشر‌ها ممکن می‌نماید. او لیدی جسیکا و پسرش پل را با خودش به کشور دشمن میبرد که در اعماق بیابان معاش می‌نمایند. جذاب میباشد که به عبارتی دهه‌ی ۶۰ زمانی کتاب داستان «تل ماسه» منتشر شد خیلی‌ها به جنبه‌ی سینمایی آن اشاره کردند. از سال ۱۹۷۱ تهیه‌کنندگان مختلفی حق ساخت این کتاب داستان را خریدند. البته سوژه‌ی کتاب داستان به گونه‌ای بود که فرآیندساخت آن را تبدیل به کاری مشکل می کرد. دنی ویلنوو در مذاکره‌ای گفت که‌این یکی‌از آرزوهایش بوده که‌این فیلم را بسازد و جاه‌طلبی بزرگش محسوب میشود.

بهترین فیلم های سال 2021

فیلم های سال 2021

 

آنچارتد (Uncharted)

کارگردان: ناشناس (سونی به روبن فلیشر گرایش دارد)
بازیگران: Tom Holland, Mark Wahlberg
تاریخ نمایش: ۸ اکتبر ۲۰۲۱ (۱۶ مهر ۱۴۰۰)
تا همین اواخر مشخص و معلوم نبود که بالاخره چه کسی قرار میباشد این فیلم را که اقتباسی از بازی ویدیویی به همین اسم میباشد کارگردانی نماید تا اینکه قرعه به اسم روبن فلیشر افتاد که البته دیزنی از نخستین هم میل داشت وی فیلم را بسازد. فلیشر را تحت عنوان کارگردان تلویزیونی و آفریننده‌ی فیلم «سرزمین زامبی‌ها» می شناسیم. تام هالند نقش قهرمان فیلم یا این که به عبارتی بازی به اسم ناتان دریک را بازی می‌نماید. فیلم در واقعیت پیش‌درآمدی بر ماجرا‌ی بازی میباشد و جزییات زندگی دریک را به تصویر می کشد که چه‌گونه با سالیوان مرشدش که مارک والبرگ نقشش را بازی می‌نماید ملاقات می‌نماید. فیلم بیشتر از همه از بخش چهارم بازی الهام گرفته میباشد. فیلمبرداری فیلم ماه مارس ۲۰۲۰ در برلین شروع شد و به جهت سرایت کووید 19 ناچار شدند مدتی فیلمبرداری را قطع نمایند. فیلم قرار میباشد در سینماهای آیمکس هم به اکران دربیاید.

بهترین فیلم های سال 2021

فیلم های سال 2021

 

فیلم بی‌نام الویس (Untitled Elvis Film)

کارگردان: Baz Luhrmann
بازیگران: Austin Butler, Tom Hanks
تاریخ نمایش: ۵ نوامبر ۲۰۲۱ (۱۴ آبان ۱۴۰۰)
باز لورمن استرالیایی یک کدام از بهترین موزیکال‌سازهای دو دهه‌ی اخیر میباشد. به عبارتی فیلم «مولن روژ» برای ایمان آوردن به اینکه خوب بلد میباشد با رنگ و نوروفروغ چطور صحنه‌پردازی نماید کافی بود. بعدتر هنگامی سراغ کتاب داستان اصلی اسکات فیتزجرالد «گتسبی بزرگ» هم رفت که آن هم حال و هوای فیلم موزیکال داشت بیشتر اثبات کرد که در این زمینه چه استعدادی داراست. حال تصور کنید باز لورمن قرار میباشد فیلمی موزیکال و بیوگرافیک در زمینه‌ی مطرح ترین ستاره‌ی راک ایالات متحده و یک کدام از اصلی ترین شمایل‌های هنر سرگرمی و موسیقی عالم یعنی الویس پریسلی بسازد. این فیلم ماجرا معاش و کارنامه‌ی الویس پریسلی ستاره‌ی بزرگ راک اند رول میباشد. اولین‌بار آوریل سال ۲۰۱۴ اعلام شد که باز لورمن مذاکراتی برای کارگردانی این فیلم اعمال داده میباشد. فیلمبرداری اصلی آوریل سال ۲۰۲۰ در استرالیا آغاز شد و اما به جهت ابتلای تام هنکس و همسرش به COVID-19 چند وقتی هم توقیف شد. آستین باتلر خواننده و هنرپیشه آمریکایی قرار میباشد نقش الویس را در فیلم بازی نماید.

بهترین فیلم های سال 2021

بهترین فیلم های سال 2021

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *