برترین فیلم های سال 2021 که نباید از دست داد! هر چند هنوز از جزئیات فیلم‌های برتر سال ۲۰۲۱ و جدیدترین فیلم‌های هالیوودی داده ها متعددی نداریم، البته وقتش رسیده که آن گروه از فیلم‌های سینمایی را که فکرمی‌کنیم میتوانند در لیست شایسته ترین فیلم‌های ۲۰۲۱ قرار بگیرند اعلام کنیم با ما باشید در 2 مووی

سال ۲۰۲۱ آغاز یک دهه‌ی تازه میباشد. در دو دهه‌ی اولیه قرن بیست و یکم، سینما به غیر از در زمان COVID-19، هم به حیث کیفی و هم از لحاظ فروش روزهای خیر را تجربه کرد. گرچه اکنون سینماها دوران خیر و خوبی ندارند، البته فهرست فیلم‌هایی که قرار میباشد در سال ۲۰۲۱ به دیدن آن ها بنشینیم آنقدر هیجان‌انگیز میباشد که همچنان ما‌را به آینده‌ی سینما امیدوار می‌نماید. ریدلی اسکات، پیتر جکسون، دنی ویلنوو، دیمین شزل و استیون اسپیلبرگ فقط چندین نام از بین انبوه کارگردانان بزرگی میباشد که در سال ۲۰۲۱ فیلمی در برنامه‌ی نمایش دارا هستند.

این را هم از حافظه نبرید که نمایش خیلی از فیلم‌های اصلی سال ۲۰۲۰ هم به سال ۲۰۲۱ موکول شد؛ به‌این آرزو که وضعیت بیماری کرونا بهتر گردد و اذن بدهد عموم بیشتر به سینما بروند. احتمالا یکی‌از مهم ترین فیلم‌هایی که اکرانش به سال ۲۰۲۱ موکول گردیده، «وقت مردن نیست» میباشد؛ جدیدترین فیلم از سری فیلم‌های جیمز باند که در آن برای آخرین توشه دنیل کریگ را در نقش جیمز باند خواهیم دید.

ممکن میباشد در طی سال به فیلم‌هایی بربخوریم که ارزش حضور در این فهرست را داشته‌اند البته چون فیلم نخستین یک کارگردان بوده‌اند یا این که عواملش را نمی‌شناختیم از گذشته برای دیدن آن انتظار نمی‌کشیدیم. این فیلم‌ها مشابه کادو‌هایی می باشند که قرار نبوده است بگیریم!

این مقاله با معلوم شدن تاریخ نمایش و جزئیات فیلم‌های تازه به‌روز میشود. بدین ترتیب توصیه می کنیم هر چند وقت یک توشه به‌این برگه سر بزنید تا از حالت فیلم‌های تازه و شایسته ترین فیلم‌های ۲۰۲۱ آگاه گردید.

۱. آخرین دوئل(The Last Duel)

کارگردان: Ridley Scott
بازیگران: Matt Damon, Ben Affleck, Adam Driver, Jodie Comer
تاریخ نمایش: ۸ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۹ دی ۱۳۹۹)
درام تاریخی که ریدلی اسکات، کارگردان گرانقدر انگلیسی آن را کارگردانی کرده و اقتباسی از کتاب «پایانی دوئل: قصه حقیقی و واقعی محاکمه با جنگ در فرانسه‌ی قرون وسطی» نوشته اریک جاگر میباشد. نکته‌ی جذاب اینکه فیلمنامه را دو هنرپیشه آن یعنی بن افلک و مت دیمون البته به ملازمت و همراهی نیکول هولفسنر نوشته‌اند. بن افلک نقش فرعی دارااست و مت دیمون در مقابل آدام درایور و جودی کومر نقش‌های اساسی فیلم را بازی می‌نمایند. قصه فیلم در قرن چهاردهم فرانسه در طول شارل ششم رخداد می‌ افتد. شوالیه ژان دوکاروژ و ژاک لو گری از اعضای گارد سلطنتی دوستان صمیمی یکدیگر می باشند. بعداز اینکه کاروژ جنایتکار به تجاوز به همسر گری میگردد آنان امر دارا‌هستند که تا مرگ یکی‌از آنان با یکدیگر نبرد نمایند. سال ۲۰۱۵ بود که اعلام کردند قرار میباشد این پروژه ساخته خواهد شد. اولیه عمل فرانسیس لارنس، کارگردان سری فیلم‌های «بازی گرسنگان» قرار بود آن را بسازد. البته فیلم پیش نرفت تا اینکه سکان آن سال ۲۰۱۹ به دست ریدلی اسکات سپرده شد. کارگردانی که درام تاریخی مثل «گلادیاتور» را در کارنامه‌اش داراست. فیلمبرداری فیلم در بورگاندی فرانسه انجام یافته میباشد.

برترین فیلم های سال 2021

برترین فیلم های سال 2021

۲. مورتال کامبت (Mortal Kombat)

کارگردان: Simon McQuoid
بازیگران: Joe Taslim, Ludi Lin, Mechad Brooks, Lewis Tan
تاریخ نمایش: ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱ (۲۶ دی ۱۳۹۹)
فیلمی که براساس یک کدام از محبوبترین بازی‌های ویدیویی تاریخ قرار میباشد ساخته گردد. سیمون مک‌کواید کارگردان فیلم صرفا سابقه‌ای که داراست ساختن یک فیلم کوتاه ویدیویی میباشد. گریگ روسو و دیو کالاهام فیلمنامه‌ی فیلم را نوشته‌اند. این در واقعیت نوسازی فیلمی از فرنچایز «مورتال کامبت» میباشد که سال ۱۹۹۷ هم اقتباسی سینمایی از این بازی ویدیویی انجام یافته بود البته با باخت تجاری و هنری سنگینی رو‌به‌رو شد. ماجرای ایجاد کرد مجدد‌ی فیلمی از این بازی ویدیویی سال ۲۰۱۰ استارت شد. زمانی کوین تانچاروئن یک فیلم کوتاه هشت دقیقه‌ای به اسم «مورتال کامبت: به دنیا آمدن مجدد» تشکیل داد. این فیلم محرک شرکت برادران وارنر شد تا به تفکر تجدید بنا فرنچایز «مورتال کامبت» بیفتند. جیمز ون هم جزو تنظیم‌کنندگان فیلم میباشد. این فیلم فانتزی هنرهای رزمی در یک دنیای ذهنی رخ میدهد و انسان‌های زمینی و سایبورگ‌ها را در پیکار روبه‌روی هم قرار میدهد.

برترین فیلم های سال 2021

برترین فیلم های سال 2021

۳. ۳۵۵

کارگردان: Simon Kinberg
بازیگران: Jessica Chastain, Fan Bingbing, Penélope Cruz, Lupita Nyong’o, Edgar Ramirez
تاریخ نمایش: ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱ (۲۶ دی ۱۳۹۹)
از آن فیلم‌های جاسوسی زنانه که سایمون کینبرگ براساس فیلمنامه‌ی ترزا ربک آن را می‌سازد. جسیکا چستین، پنه‌لوپه کروز، دایان کروگر و لوپیتا نیونگ وی بازیگران اساسی فیلم می باشند. زمانی یک اسلحه‌ی فوق محرمانه به دست چندین مزدور می‌ افتد، یک افسر زبر و رند سازمان سیا به سه سروان بین‌المللی دیگر می‌پیوندد تا در یک ماموریت مرگبار سلاح را پس بگیرند. در‌حالتی که بایستی یک گام جلوتر از زن مرموزی باشند که انگار هر لحظه آن ها را تعقیب می‌نماید. نام فیلم برگرفته از جاسوس ۳۵۵ کدی میباشد که در زمان انقلاب آمریکایی علیه بریتانیا برای جاسوسان زن به عمل برده میشد. این فیلم در واقعیت سفارش جسیکا چستین بود که به سایمون کینبرگ کارگردانی که او‌را با فیلم ابرقهرمانانه‌ی زنانه‌ی «ققنوس سیاه» می شناسیم اظهار‌کرد «ماموریت نا ممکن» یا این که «جیمز باند» زنانه‌ای بسازد.

برترین فیلم های سال 2021

برترین فیلم های سال 2021

۴. سیندرلا (Cinderella)

کارگردان: Kay Cannon
بازیگران: Camila Cabello, Billy Porter, Idina Menzel
تاریخ نمایش: ۵ فوریه ۲۰۲۱ (۱۷ بهمن ۱۳۹۹)
یک‌توشه دیگر قصه شارل پرو، تالیف کننده‌ی فرانسوی دستمایه‌ی یک فیلم قرار گرفت. «سیندرلا» برای ما معنایش برنامه کودک محبوب دهه‌ی ۵۰ دیزنی بود. تا اینکه سال ۲۰۱۸ کنت برانا با بازی لی‌لی جیمز نسخه‌ی سینمایی آن را تشکیل داد. ورژن‌ای که در آن تمرکز روی بخشندگی سیندرلا خیلی زیاد گردیده بود. مشخص و معلوم نیست چرا کی کانون تفکر کرده در کمتر از ۳ سال نسخه‌ی موزیکال این ماجرا پریان پاسخ می دهد. این دومی فیلم بلند کی کانون میباشد که بیشتر تحت عنوان تالیف کننده و تهیه و تنظیم‌کننده در تلویزیون تا به حال فعال بوده. کامیلا کابلو که با کمپانی در نرم افزار‌ی ایکس فاکتور تبدیل به خواننده شد نقش سیندرلا را بازی می‌نماید. به کار گیری از یک چهره‌ی اهل کوبا که با رخی بور سیندرلا در ناهمخوانی میباشد احتمالا به جهت ارزش دادن به ملت‌های متفاوت میباشد. نقش پری را هم بیلی پورتر بازی می‌نماید که هم مرد میباشد و هم سیاهپوست و این هم یک تغییر و تحول مهم دیگر در فیلم میباشد.

برترین فیلم های سال 2021

برترین فیلم های سال 2021

۵. مرد پادشاه (The King’s Man)

کارگردان: Matthew Vaughn
بازیگران: Harris Dickinson, Ralph Fiennes
تاریخ نمایش: ۱۲ فوریه ۲۰۲۱ (۲۴ بهمن ۱۳۹۹)
کمدی اکشن جاسوسی که ماتیو ون کارگردانی که اورا با اکشن‌هایی مثل «مردان ایکس» و «مردان پاد شاه» و «کیک اس» میشناسیم نوشته و ساخته میباشد. این فیلم درواقع پیش‌موضوع‌ای بر سری فیلم‌های «مردان فرمان روا» میباشد که اقتباسی آزاد از کمیک‌بوک‌هایی به همین اسم میباشد. در این بخش ولی خبری از کالین فرث وجود ندارد. روایت فیلم در اوایل قرن بیستم رخداد می‌ افتد. خدمت مردان سلطان صورت می گیرد تا علیه کارشکنی‌ها و نقشه‌هایی که برای وقوع یک پیکار چیده گردیده تا میلیون‌ها نفر را از در میان پیروز شود بایستند. این اواسط مجال هم مساله‌ی مهمی میباشد. فیلمبرداری ژانویه‌ی سال ۲۰۱۹ در انگلستان استارت شد و برخی صحنه‌ها هم در ایتالیا و تورین گرفته شدند که اما در فیلم قرار میباشد نمایشگر یوگسلاوی باشند. در تریلر سوم فیلم که ژوئن سال ۲۰۲۰ منتشر شد شاهد صحنه‌های اکشن جذابی بودیم.

برترین فیلم های سال 2021

برترین فیلم های سال 2021

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *