بهترین فیلم های سال 2021 که نباید از دست داد! (بخش هفتم )  با ما همراه باشید در تو مووی

جاودانگان (Eternals)

کارگردان: Chloé Zhao
بازیگران: Angelina Jolie, Salma Hayek, Kumail Nanjiani
تاریخ نمایش: ۵ نوامبر ۲۰۲۱ (۱۴ آبان ۱۴۰۰)
فیلم ابرقهرمانی جدیدی که بر طبق یکی‌از کتاب‌های مارول میباشد. این بیست و ششمی فیلم از دنیا سینمایی مارول میباشد. نکته‌ی جذاب اینکه کارگردانی این فیلم را کلوئه ژائو برعهده داراست که فیلم‌های روشنفکرانه می‌سازد و فیلم «سرزمین آواره‌ها» ساخته‌ی وی با بازی فرانسیس مک‌دورمند برنده‌ی جایزه‌ی شیر طلای ونیز سال ۲۰۲۱ شد. قصه فیلم پس از ماجراهای «انتقام‌جویان:‌ پایان بازی» (محصول ۲۰۱۹)‌ اتفاق می‌ افتد که در آن جاودانگان که برای هزاران سال خودشان را پنهان کرده بودند، برای حفظ از زمین روبه‌روی دشمنانش بایستی مجدد به هم می‌پیوستند. آوریل سال ۲۰۱۸ بود که مدیر استودیوی مارول بیان کرد ساخت فیلمی درخصوص جاودانگان شروع گردیده‌است. کلوئه ژائو یک کدام از مورد‌های کارگردانی فیلم ابرقهرمانی «بیوه‌ی سیاه» هم بود ولی آخر و عاقبت کارگردانی «جاودانگان» به وی رسید. وی با مهیا کردن یک ارائه توانست استودیوی مارول را قانع نماید که به حیث بصری می تواند در این قلمرو کار نماید.

فیلم های سال 2021

بهترین فیلم های سال 2021

فیلم های سال 2021

 

دنباله‌ی بی‌نام مرد عنکبوتی (Untitled Spider-Man Sequel)

کارگردان: Jon Watts
بازیگران: Tom Holland
تاریخ نمایش: ۵ نوامبر ۲۰۲۱ (۱۴ آبان ۱۴۰۰)
این فیلم ابرقهرمانی دنباله‌ای بر «اسپایدرمن: دور از خانه» میباشد که جان واتس کارگردان همان فیلم این‌بار هم پشت دوربین قرار گرفته. «اسپایدرمن: دور از خانه» وقایعش پس از ماجراهای «انتقام‌جویان: پایان بازی» اتفاق می‌افتاد. اسپایدرمن بایستی مجدد روی پایش می‌ایستاد تا ارعاب جدیدی را که دنیا را برای مدام تغییر‌و تحول می‌داد خنثی نماید. آگوست سال ۲۰۱۹ بین دیزنی و مارول توافق‌نامه‌ای برای ایجاد مشترک فیلم‌های «اسپایدرمن» امضا شد. برخورد طرف داران اما به‌این توافق‌نامه منفی بود و سبب شد چندین ماه بعد تفاهم نامه جدیدی نوشته گردد. فیلمبرداری قرار میباشد اوایل سال ۲۰۲۱ در لس‌آنجلس و ایسلند شروع گردد. ماریسا تومی هم تاکید کرده که برای بازی در نقش مری پارکر برمی‌گردد و ابراز امیدواری کرده که فعالیت تیمی آنها نتیجه‌اش را در فیلم نشان بدهد.

فیلم های سال 2021

فیلم های سال 2021

فیلم های سال 2021

جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه ‌آنان ۳ (Fantastic Beasts and Where to Find Them 3)

کارگردان: David Yates
بازیگران: Eddie Redmayne, Jude Law, Johnny Depp
تاریخ نمایش: ۱۲ نوامبر ۲۰۲۱ (۲۱ آبان ۱۴۰۰)
این فیلم فانتزی سومین بخش از فرنچایز «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها» میباشد که فیلمنامه‌اش را جی.کی رولینگ به ملازمت و همراهی استیو کلوز نوشته میباشد و در واقعیت تمام فیلم اسپین‌آفی برای تیم‌غالب و پرهوادار هری پاتر میباشد هر چند به اندازه‌ی هری پاتر هنوز نتوانسته چه در گیشه و چه نزد منتقدان خودی نشان بدهد. دیوید ییتس که در مجموعه‌ی «هری پاتر» هم چندین فیلم را کارگردانی کرده بود تا امروز ساخت تمامی‌ بخش‌های «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن ها» را برعهده داشته و حتی تفاهم نامه بخش چهارم و پنجم و ششم را هم از حالا بسته میباشد. ماجرا فیلم ادامه‌ای بر «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها: جرایم گرینوالد» به حساب می آید. چندین سال پس از اتفاق ها فیلم پیشین روایت این یکی بیشتر در ریودوژانیروی برزیل می‌گذرد و نشان میدهد که اجتماع جادوگران در مبارزه جهانی دوم چه عمل‌هایی داشتند.

فیلم های سال 2021

فیلم های سال 2021

فیلم های سال 2021

 

ماموریت غیرممکن ۷ (Mission: Impossible 7)

کارگردان: Christopher McQuarrie
بازیگران: Tom Cruise
تاریخ نمایش: ۱۹ نوامبر ۲۰۲۱ (۲۸ آبان ۱۴۰۰)
کریستوفر مک‌کوآری یک کدام از دوستداشتنی‌ترین کارگردانان برای ساخت اکشن‌های جاسوسی «ماموریت غیرممکن» میباشد. به لحاظ میرسد وی و هنرپیشه نخستین فیلم یعنی تام کروز خیلی خوب کلام یکدیگر را میفهمند و درنتیجه بهترین ماموریت‌های ناممکن آن‌هایی میباشد که کریستوفر مک‌کوآری پشتشان بوده است . این سو‌مین فیلمی از سری ماجراجویی‌های اتان هانت میباشد که مک‌کوآری کارگردانی می‌نماید. از همین حالا هم قراردادی برای دنباله‌ی آن و بخش هشتم با مک‌کوآری بسته گردیده است. تام کروز مجدد در نقش اتان هانت برمی‌گردد و ربکا فرگوسن هم در سو‌مین حضورش تحت عنوان افسر سابق MI6 در فیلم حضور دارد. چندین شخصیت نو اصلی در مراحل درام در بخش تازه حضور دارند که در خصوص اینکه به قطب شر وفادارند یا این که نه هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است . فیلمبرداری فیلم فوریه‌ی سال ۲۰۲۰ در ونیز آغاز شد و قرار بود بعداز سه هفته به رم بروند که به جهت سرایت کووید 19 در ایتالیا فیلمبرداری به عقب افتاد. اتان هانت در واقعیت جواب آمریکایی‌ها به جیمز باند میباشد. جاسوسی خوش‌تیپ که با استعمال از تکنولوژی روز به جنگ دشمنان می‌رود. در‌حالتی که فیلم‌های اکشن و جاسوسی دوست دارید «ماموریت ناممکن» را هیچ‌وقت از دست ندهید.

فیلم های سال 2021

فیلم های سال 2021

فیلم های سال 2021

قصه وست‌ساید (West Side Story)

کارگردان: Steven Spielberg
بازیگران: Rita Moreno, Ansel Elgort, Rachel Zegler
تاریخ نمایش: ۱۰ دسامبر ۲۰۲۱ (۱۹ آذر ۱۴۰۰)
دیدن هر فیلمی از کارگردان کهنه‌فعالیت سینمای عالم، استیون اسپیلبرگ کنجکاوی‌برانگیز میباشد. چه رسد به اینکه موزیکالی براساس نمایشنامه‌ای باشد که سال ۱۹۶۱ رابرت وایز یکی‌از شایسته ترین موزیکال‌های عاشقانه‌ی عالم را از روی آن با بازی ناتالی وود و ریچارد بیمر ساخته بود. اسپیلبرگ قادر است از رابرت وایز نسخه‌ی بهتری بسازد؟ با حضور دو هنرپیشه برنا که ریچل زگلر، دختر چندان شناخته گردیده نیست و پسر را با بازی در فیلم نوجوانانه‌ی رومانتیک «بخت پریشان ما» شناختیم. خود اسپیلبرگ جزو تهیه و تنظیم‌کنندگان فیلم میباشد و تونی کوشنر فیلمنامه‌نویس نامزد اسکار برای همیاری‌هایش با اسپیلبرگ مثل «لینکلن» و «مونیخ» فیلمنامه را از روی نمایشنامه‌ی برادوی اقتباس کرده که همین برهان دیگری برای جذابیت فیلم میباشد. این فیلم ماجرا یک عشق و علاقه ممنوع و رقابتی بین خانواده‌ی جت سفیدپوست و خانواده‌ی شارک اهل پورتوریکو میباشد. دو نوجوان مرتبط با تیم‌های خیابانی که از پس‌قضیه‌های مختلفی آمده‌اند. همان‌طور که حدس می‌زنید خود این نمایشنامه اقتباسی آزاد از «رومئو و ژولیت» ویلیام شکسپیر میباشد. سال ۲۰۱۴ بود که برای اولین‌بار استیون اسپیلبرگ ابراز گرایش کرد که فیلم «قصه وست‌ساید» را بازسازی نماید. فیلم قرار میباشد بیشتر به نسخه‌ی نمایشنامه متعهد باشد تا فیلمی که سال ۱۹۶۱ تاسیس شده است.

فیلم های سال 2021

بهترین فیلم های سال 2021

فیلم های سال 2021

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *